تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۲۹۶۰۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار: دزفول نزدیک به پنج هزار رای اولی دارد

  فرماندار ویژه دزفول با اشاره به آغاز فرآیند رای گیری در تمام ۳۴۴ شعبه اخذ رای این شهرستان گفت: تمامی افراد متولد ۱۵ تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن واجد شرایط رای دادن هستند که این میزان در شهرستان دزفول نزدیک به پنج هزار نفر است.

علیرضا خردمند روز جمعه پس از انداختن رای خود در صندوق شعبه حرم حضرت سبزقبا(ع) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۳۵۰ هزار نفر در شهرستان دزفول واجد شرایط رای دادن هستند.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و حماسی در دزفول اندیشیده شده است، ادامه داد: تغییری در آدرس شعب ایجاد نشده و شهروندان با مراجعه به سامانه http://Vkhz.Ir می‌توانند نزدیک‌ترین محل شعبه اخذ رای را جست و جو کنند.

فرماندار ویژه دزفول بیان کرد: همراه داشتن کارت ملی هوشمند یا شناسنامه قدیم یا جدید برای شرکت در انتخابات ضروری است.

وی ضمن دعوت از تمامی مردم شهرستان دزفول برای شرکت در انتخابات، افزود: به طور قطع باز هم شاهد حضور حماسی و گسترده مردم در انتخابات خواهیم بود.

مشارکت مردم در ساعت های اولیه چشمگیر بود

خردمند با دعوت از همه قشرهای مردم برای حضور گسترده در انتخابات، مشارکت مردم شهرستان دزفول در ساعت‌های اولیه رای گیری را خوب و چشمگیر دانست و گفت: درخواست از شهروندان تاخیر نیانداختن مشارکت در انتخابات است.

وی حضور گسترده در انتخابات را ادای دین به راه شهید آیت الله رییسی و شهدای دفاع مقدس دانست و افزود: مشارکت حداکثری در انتخابات تکمیل کننده تشییع باشکوه آیت الله رییسی است.

  همزمان با سراسر کشور دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در تمامی شعب ثابت و سیار شهرستان دزفول آغاز شد.

انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت الله رییسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رییس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هشتم تیرماه همزمان در سراسر کشور برگزار و سعید جلیلی و مسعود پزشکیان به دور دوم راه یافتند.

دور دوم این انتخابات امروز جمعه پانزدهم تیرماه در حال برگزاری است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار