تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۷
کد خبر: ۲۹۶۰۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو خبرگان رهبری:
حضور گسترده در انتخابات برای ایران عزت آفرین است

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حضور گسترده در انتخابات را اقتدارآفرین و عزت بخش دانست و گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح وظیفه‌ای همگانی است که همه در این زمینه مسوولیت دارند.

  حجت الاسلام و المسلمین حسین رفیعی پنجشنبه شب در چهل و دومین نشست بصیرتی جهاد تبیین مسجد حضرت ابوالفضل العباس (ع) دزفول، انتخابات را نماد مردم سالاری دینی و حکمرانی بر پایه اراده مردم دانست و افزود: حضور آگاهانه، گسترده و بابصیرت در انتخابات برای ایران و نظام اسلامی اقتدارآفرین و عزت بخش است.

وی با بیان اینکه کاندیدایی باید انتخاب شود که به مبانی انقلاب اسلامی اعتقاد راسخ داشته باشد گفت: کاندیدای اصلح کسی است که به توان داخلی معتقد، امتداد دهنده راه شهید رییسی، پیرو ولایت و تکیه بر توان داخلی داشته باشد.

حجت الاسلام رفیعی، ادامه داد: دعوت به مشارکت حداکثری قشرهای مختلف مردم در انتخابات مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری برای ثبت مشارکت حداکثری در انتخابات ضروری است.

وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری ایران در معادلات بین المللی تاثیرگذار است، از آحاد مردم کشور خواست برای اعتلای ایران اسلامی در دور دوم انتخابات پر شورتر از دور اول حاضر شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کربلا مظهر انتخاب میان حق و باطل بود گفت: تبعیت عملی از اباعبدالله(ع) انتخاب مسیر حق در تمام عرصه‌های زندگی است.

وی با بیان اینکه یاد سیدالشهدا(ع) عالم را فراگرفته است افزود: محرم و صفر، ماه سلوک معنوی است که توصیه به جوانان این است که از این فرصت برای تقویت ارتباط خود با خدا و اهل بیت(ع) استفاده کنند.

 انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت الله رییسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رییس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هشتم تیرماه همزمان در سراسر کشور برگزار و سعید جلیلی و مسعود پزشکیان به دور دوم راه یافتند.

دور دوم این انتخابات روز جمعه پانزدهم تیرماه برگزار می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار