تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۲۹۵۹۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای افزایش مشارکت در انتخابات تلاش کنیم

 

یک استاد دانشگاه گفت: جریان‌های اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی هر دو در کاهش مشارکت سیاسی مردم مقصر هستند و همه برای افزایش آن تلاش کنیم.

غلامرضا نری‌موسایی استاد دانشگاه در برنامه هم‌گفت با موضوع « نقش جریان‌های سیاسی در ارتقای سرمایه اجتماعی» اظهار کرد: چند دوره است که مشارکت مردم در انتخابات کاهش پیدا کرده و انتظار ما از دوست داران انقلاب این است که برای افزایش مشارکت مردم تلاش کنند. وی با بیان اینکه یکی از پایه‌های اصلی این نظام حمایت‌های مردمی است، افزود: برگزاری تجمعات مردمی و انتخابات دو نمونه از مشارکتهای مردمی است.

البته در تجمعات نمی‌توانیم آمار دقیقی ارائه کنیم اما در انتخابات آمار رسمی از حضور وجود دارد و بازتاب زیادی نیز در رسانه‌ها دارد. نری‌موسایی گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر حضور حداکثری مردم تاکید داشتند اما متاسفانه این حضور حداکثری تحقق پیدا نکرد و جریان‌های اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی در این خصوص مقصر بودند البته بخشی از عدم مشارکت مربوط به این جریان‌هاست. وی با بیان  اینکه یکی از شعارهای محوری انقلاب ما تحقق عدالت است، افزود: مقام معظم رهبری نیز عنوان کردند که مردم ما از کمبود ناراحت نیستند بلکه ناراحتی مردم از تبعیض است؛ البته در صورتی که این کمبود در تمامی اقشار جامعه مشترک باشد.

 نری‌موسایی گفت: در هیچ کشوری از جمله کشور ما مردم به هیچ جناحی وابسته نیستند. حتی در امریکا و شوروی نیز این مسئله صادق است و مردم به شیوه‌های اجرایی و عملکرد مسوولین نگاه می‌کنند؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد در هر دوره‌ای که سفره مردم غنی‌تر است، مشارکت در انتخابات افزایش می‌یابد. به عنوان مثال در دوره اول ریاست جمهوری روحانی و احمدی‌نژاد مشارکت در انتخابات بالا بود اما از سال ۹۶ مشارکت کم‌رنگ شد.

وی خاطرنشان کرد: فعالان اصلاح‌طلب و اصول‌گرا باید به این موضوع دقت کنند که تورمی که از سال ۹۶ ایجاد شد بسیار کمرشکن و ناامیدکننده است و این مسئله قدرت تحمل مردم را کم کرده است و این درحالی‌که  این تورم بر برخی از افراد تأثیری ندارد. نری موسایی این را هم گفت که در دولت شهید رئیسی اقدامات بزرگی انجام شد اما نتیجه آن بلند مدت است.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار