تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۲۹۵۹۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اولین رادار بومی کشور در فرودگاه آبادان در حال نصب است

 مدیر فرودگاه آبادان گفت: اولین رادار بومی کشور در فرودگاه آبادان در حال نصب است که برای کشور و خوزستان افتخاری به همراه خواهد داشت.

 احسان الواری نژاد ظهر امروز سه شنبه در نشست تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم در خوزستان که در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد در خصوص اهم پروژه‌های اجرا شده و در دست اجرا در دولت سیزدهم، اظهار کرد: با توجه به بافت فرسوده و قدیمی فروگاه آبادان، تقریباً هر روز در این فرودگاه در حال انجام پروژه هستیم؛ پروژه بهسازی بلوار فرودگاه، بهسازی سطوح پروازی باند و محل پارک هواپیماها از اقدامات انجام شده در این دولت است.

مدیر فرودگاه آیت الله جمی آبادان بیان کرد: ترمینال مسافری که در دولت قبل یک بار افتتاح و نیمه کاره رها شده بود، مجدد از ابتدای سال‌جاری کار رفع نواقص آن آغاز شد و قصد داریم تا پایان سال آن را به بهره برداری برسانیم.

وی ادامه داد: محوطه جلویی فرودگاه و احداث پارکینگ‌های خودرویی برای رفاه حال مسافران از دیگر پروژه‌های در حال انجام است که با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه بخشی از پارکینگ مسقف خواهد بود.

مدیر فرودگاه آیت الله جمی آبادان گفت: نصب و راه اندازی سامانه پایش تصویری دوربین‌های مداربسته و ترمیم دیوار حفاظتی از دیگر پروژه‌های در حال انجام هستند.

الواری نژاد نصب و راه اندازی اولین رادار بومی کشور را از مهمترین پروژه‌ها خواند و گفت: اولین رادار بومی کشور در فرودگاه آبادان در حال نصب است که برای کشور و خوزستان افتخاری به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به ایام اربعین اظهار کرد: افتخار این را داریم که هر ساله در فرودگاه و مرز شملچه با برپایی موکب، خدمتگزار زائرین اباعبدالله الحسین (ع) باشیم و به آنها خدمات مورد نیازشان را ارائه دهیم.

مدیر فرودگاه آیت الله جمی آبادان افزود: با توجه به شرایط و موقعیت خاص این فرودگاه، سه ماه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش پرواز و ۲۶ درصد افزایش اعزام و پذیرش مسافر را شاهد بوده ایم.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار