تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۲۹۵۹۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گامی نو در صنعت چوب ایران با برند «سبز چوب»
ام.دی.اف با بِرَند «سبز چوب» تولید شده از باگاس نیشکر، محصول جدید شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که به گفته کارشناسان، تحوّلی در صنایع چوب ایران ایجاد می‌کند.
 

 ام.دی.اف با بِرَند «سبز چوب» تولید شده از باگاس نیشکر، محصول جدید شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که به گفته کارشناسان، تحوّلی در صنایع چوب ایران ایجاد می‌کند.
این محصول فناورانه که در شرکت لوح سبز جنوب از شرکت‌های تابعه توسعه نیشکر تولید می‌شود، با ویژگی‌هایی مانند استحکام و کیفیت مطلوب، استفاده از الیاف مقاوم به اسید، مقاومت در برابر رطوبت، بُرش‌پذیری دقیق و آسان، ماشین‌کاری فوق‌العاده و قیمت مناسب، رقیبی جدی برای محصولات مشابه در بازار است.

برخلاف بسیاری از ام.دی.اف‌های موجود در بازار که از چوب درختان استفاده می‌شوند، سبز چوب با کیفیتی بالا با استفاده از باگاس نیشکر تولید می‌شود؛ این امر به حفظ محیط‌زیست و جلوگیری از قطع درختان کمک می‌کند.

مدیرعامل لوح سبز جنوب در گفتگویی به تشریح روند تولید ام.دی.اف با برند سبز چوب پرداخت و گفت: این محصول فناورانه بر مبنای رضایت مشتری و افزایش کیفیت، با تلاش ۱۰‌‌ماهه گروه تحقیق و توسعه لوح سبز جنوب تولید شده است.

پژمان چهرازی، سبز چوب را ارمغانی برای طراحان، معماران و صنعت‌گران دانست که می‌تواند به عنوان یک برند باکیفیت در رقابت با سایر برندهای معروف، به بازارهای جهانی دست یابد.

به گفته او، سهم این شرکت از بازار ام.دی.اف ایران بین پنج تا ۶ درصد است که با برند جدید و افزایش کیفیت در کنار تولید، سهم بیشتری از این بازار را از آنِ خود خواهد کرد. کیفیت ام.دی.اف تولیدی شرکت لوح سبز جنوب تا آنجا است که به ترکیه که مهد تولید ام.دی.اف است صادر می‌شود و بِرند این شرکت خریداران زیادی دارد.

توسعه اقتصادی همگام با صیانت از محیط‌زیست

مدیرعامل لوح سبز جنوب در ادامه به مزایای تولید ام.دی.اف از باگاس نیشکر اشاره کرد و گفت: صیانت از محیط‌زیست، ایجاد توسعه اقتصادی، اشتغال‌زایی، ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خروج ارز از جمله اهداف شرکت توسعه نیشکر در تکمیل زنجیره صنایع جانبی است.

چهرازی افزود: با استفاده از باگاس در تولید ام.دی.اف، عملا از قطع نزدیک به ۵۰۰ هزار درخت در سال جلوگیری کرده‌ایم، در عین حال برای ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

وی افزایش روند کیفی به‌وجود آمده در محصولات لوح سبز را ناشی از افزایش سطح دانش و تحربه پرسنل، و همچنین تولید کیفی محصولات با نگاه بازار صادراتی دانست و بیان کرد: تمام ماشین‌آلات کارخانه از کشورهای اروپایی تهیه شده و دارای یک صنعت مدرن است.

شرکت لوح سبز جنوب بزرگترین تولیدکننده ام.دی.اف از باگاس نیشکر است که محصولات خود را به صورت خام و روکش‌دار و در سایزهای مختلف و ضخامت متنوع ارائه می‌کند و این تنوع سایز در ضخامت و ابعاد از مزایای این محصول به حساب می‌آید. این شرکت با ظرفیت تولید سالانه ۱۳۲ هزار مترمکعب تخته صنعتی از باگاس نیشکر، یک صنعت سبز شمرده می‌شود که استفاده از باگاس را جایگزین قطع درختان سبز کرده است.

:
:
:
آخرین اخبار