تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۲۹۵۵۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳۰ هزار هکتار اراضی موقوفه خوزستان به زراعت چوب اختصاص می‌یابد

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: ۳۰ هزار هکتار اراضی موقوفه و ملی با درجه کیفیت سه و چهار در شهرهای مختلف خوزستان به زراعت چوب اختصاص می‌یابد.

  سید جمال موسویان روز یکشنبه در حاشیه بازدید مشترک با مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان از زمین‌های مستعد موقوفه‌ای دزفول برای اجرای زارعت چوب افزود: یک هزار شغل با اجرای این طرح بزرگ در خوزستان ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: بهره گیری از زمین‌های مستعد موقوفی و ملی برای توسعه زارعت چوب، با کار مشترک اداره کل منابع طبیعی و اداره کل اوقاف خوزستان در دستور کار قرار گرفته است.

موسویان با بیان اینکه مقدمه اجرای این طرح و نهال مورد نیاز تامین شده است، گفت: کار آماده سازی عرصه و بستر سازی در شهرستان های امیدیه، ماهشهر، آغاجاری و رامهرمز آغاز شده و در شهرستان دزفول، اندیمشک، بهبهان و هندیجان نیز عرصه مورد نیاز مکان یابی شده است و به زودی برای اجرای طرح در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه به عنوان مجری قرار می‌گیرد.

۲ هزار هکتار از اراضی موقوفه دزفول به زراعت چوب اختصاص می‌یابد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان اظهارکرد: ۲ هزار هکتار از اراضی موقوفه و ملی دزفول در گام نخست برای توسعه زراعت چوب اختصاص می یابد.

وی افزود: ۳۰ هزار هکتار اراضی موقوفه و ملی خوزستان با اجرای این طرح با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه و مردم محلی زیر کشت گونه‌های اقتصادی قرار می گیرد.

موسویان گفت: توسعه زنجیره ارزش چوب از جمله احداث کارخانه های تولید mdf(ام دی اف) و سایر صنایع جانبی در دستور کار این طرح مهم قرار گرفته است.

 مقام معظم رهبری ۱۱ اسفندماه سال گذشته ضمن تاکید بر کاشت یک میلیارد درخت در کشور عنوان کردند که هر ایرانی اگر سه درخت بکارد با توجه به جمعیت بیش از ۸۰ میلیون نفری ایران سالی ۲۵۰ میلیون درخت و در چهار سال یک میلیارد درخت کشت می‌شود.

سهم خوزستان از پویش کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال ۱۲۰ میلیون نهال و سهم دزفول در این طرح ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار اصله است.

۱۰ هزار هکتار زمین برای زراعت چوب در دزفول پهنه بندی و نقشه برداری شده و آب مورد نیاز این پهنه‌ها نیز تامین شده است.

:
:
:
آخرین اخبار