تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۳۰۰۴۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ثبت نام در فرآیند ارزیابی و انتخاب صادرکنندگان نمونه خوزستان آغاز شد

 دبیر کل اتاق بازرگانی اهواز گفت: سازمان توسعه تجارت ایران به‌منظور انتخاب صادرکنندگان ممتار و نمونه ملی، فرآیند ثبت‌نام ارزیابی و انتخاب صادرکنندگان نمونه ملی سال ۱۴۰۳ را آغاز کرده که این فرآیند در خوزستان همزمان با سراسر کشور نیز شروع شده است.

محمد نجفیان شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: همچون سال‌های گذشته در راستای تحقق اهداف صادراتی و ارج نهادن به تلاش‌های فعالان عرصه صادرات غیرنفتی انتخاب صادرکننده نمونه و تجلیل از آن‌ها امسال نیز انجام می‌شود.

وی گفت: بر اساس معیارها و شاخص‌های مندرج در سامانه https://tpo.ir ، شناسایی الگوهای موفق در بخش صادرات و معرفی آنان به عنوان صادرکننده ممتاز و نمونه ملی در سال ۱۴۰۳ در بیست و هشتمین سالروز ملی صادرات انجام خواهد شد.


نجفیان اظهار کرد: بر اساس این فراخوان، از علاقه‌مندان و فعالان این عرصه می‌توانند از تاریخ پنجم تا دهم مهرماه جاری ضمن ثبت‌نام الکترونیکی بر روی سامانه https://topexporter.tpo.ir نسبت به بارگذاری اسناد و مدارک مرتبط اقدام کنند.
دبیرکل اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به اینکه فرآیند ثبت‌نام متقاضیان انتخاب صادرکنندگان ممتاز و نمونه ملی فقط از طریق درگاه سامانه الکترونیکی انجام می‌شود ادامه داد: متقاضیان شرکت در این فرآیند از مراجعه حضوری به دبیرخانه انتخاب صادرکنندگان نمونه و ارسال مدارک و مستندات به سازمان توسعه تجارت ایران خودداری کنند.

نجفیان بیان کرد: ثبت‌نام در سه دسته گروه‌های کالایی، محصول فناورانه و خدمت انجام می‌شود و پس از پایان مهلت ثبت‌نام و خود اظهاری متقاضیان، بلافاصله مرحله ارزیابی بنگاه‌های متقاضی و انتخاب برترین‌ها طی فرآیند الکترونیکی انجام خواهد شد.

 خوزستان سومین استان صادرکننده کالا در کشور است که ۱۵ درصد ارز کشور را با تجارت تامین می‌کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار