تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۲۹۵۴۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رکورد مصرف برق خوزستان برای دومین بار شکسته شد

  سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با بیان اینکه رکورد مصرف برق در این استان برای بار دوم شکسته شد، گفت: میزان مصرف برق در حوزه خدمات این شرکت در روز گذشته به چهار هزار و ۹۲۹ مگاوات رسید.

کامران حدادی اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در گرم‌ترین روزهای سال جاری قرار داریم به طوری که چند شهر استان خوزستان دماهای بالای ۵۰ درجه را پشت سر گذاشته اند و به این ترتیب با افرایش مصرف برق، حد نصاب میزان مصرف برق در حوزه توزیع برق خوزستان باز هم شکسته شد.

وی با تاکید بر اینکه شبکه برق استان خوزستان به رغم فشار زیاد گرما و افرایش مصرف، پایدار است، افزود: تمام کارکنان صنعت برق خوزستان برای تامین برق مطمئن و پایدار، نگه داشتن شبکه‌های برق هم استانی‌های عزیز با تلاش بی‌وقفه در آماده‌باش کامل قرار دارند.سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق گفت: برای تامین برق پایدار هم‌اکنون به کمک جدی هم استانی‌ها نیازمندیم.
وی افزود: مردم می‌توانند بدون آنکه رفاه خود را کاهش دهند، با اعمال روش‌های ساده به مدیریت مصرف برق و گذر از این شرایط کمک کنند و در ساعات اوج مصرف (از ساعت ۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳)، از وسایل برقی پر مصرف اجتناب کنند یا دمای کولرهای گازی خود را روی عدد ۲۴ تنظیم کنند.

حدادی ادامه داد: تنها با ۱۵ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق، کمک بزرگی به تامین برق پایدار برای هم استانی ها در این روزهای گرم خواهد شد و مشترکان صرفه جو با پیوستن به پویش "با انرژی" از جوایز ارزنده ای چون ۳۰۰ دستگاه خودرو برخوردار خواهند شد.
بر اساس این گزارش پیک بار سال گذشته چهار هزار و ۸۶۴ مگاوات بود که در ۲۳ مرداد رقم خورد.

روز سه‌شنبه برای نخستین بار رکورد میزان مصرف برق به چهار هزار و ۸۷۸ مگاوات رسید که برای نخستین بار در در کل استان خوزستان رخ داده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار