تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۹۵۲۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشارکت بالا در انتخابات راهبرد بسیج اساتید است
مشارکت بالا در انتخابات راهبرد بسیج اساتید است

مسئول بسیج اساتید خوزستان گفت: راهبرد بسیج اساتید در انتخابات پیش رو دعوت به مشارکت بالا و ارائه شاخص‌های نامزد اصلح و انقلابی است که بتواند مسیر شهید رئیسی را ادامه دهد.

اکبر حیدری با اشاره به فرارسیدن سالروز بسیج اساتید و شهادت مبارز خستگی‌ناپذیر و دانشمند شهید چمران اظهار داشت: بسیج مفهومی به بلندای تاریخ اسلام دارد و بسیجی در حقیقت حرکتی مؤمنانه برای رضای الهی است. رفتار بسیجی به ارث رسیده از پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است. در مجموعه بسیج، آن فرد بسیجی، کلامی و حرفی جز برای رضای الهی نمی‌زند و بسیج امروز ادامه دهنده این مسیر است.

وی گفت: یکی از عرصه های مهم و پیش‌برنده برای کشور و انقلاب عرصه علمی و فرهنگی است که با کار استادی و شاگرد پروری محقق می‌شود و تربیت نسلی جهادی و انقلابی در گرو داشتن اساتید متعهد و دلسوز و چمران وار است. شهید چمران یکی از الگوهای تمام نشدنی پیش روی اساتید است. شهید چمران هر کجا انقلاب نیاز داشته حضور پیدا می‌کرده و با آنکه در بالاترین مراتب ‌و درجات علمی قرار داشت، با پشت پا زدن به این عناوین، در قامت یک مبارز چریک در دفاع مقدس ظاهر شدند.

مسئول بسیج اساتید خوزستان تأکید کرد: امروز به برکت شهیدانی مثل شهید چمران و طهرانی مقدم و شهریاری کشور در عرصه نظامی به مرز بازدارندگی مؤثر رسیده است و دشمن امیدوار به اثرگذاری در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی و جنگ نرم است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: اساتید در قامت افسر جنگ نرم باید در عرصه های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی نقش‌آفرینی کنند و اجازه ندهند دشمن در باورها و ارزش‌های انقلابی رخنه کند و به مثابه موریانه باورهای فرهنگی را مضمحل کنند. در این راستا بسیج اساتید محوریت فعالیت استادان بسیجی را در سال‌های اخیر به سمت جهاد علمی و جهاد تبیین هدایت کرده است.

وی با اشاره به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: شهید رئیسی الگوی تمام نشدنی از یک رئیس جمهور انقلابی ‌و‌ مکتبی بود که شبانه روز برای انقلاب تلاش کردند و خدا این بنده خالص خود را با شهادت اجر داد. راهبرد بسیج اساتید در انتخابات پیش رو دعوت به مشارکت بالا و ارائه شاخص‌های نامزد اصلح و انقلابی است که بتواند مسیر شهید رئیسی را ادامه دهد.

حیدری به دیگر راهبرد بسیج اساتید اشاره و گفت: اساتید نقش مهمی در آگاه بخشی به جامعه دارند که در این راستا گروههای تبیینی تشکیل شده است که اساتید ملاک های رییس جمهور انقلابی را ارایه می دهند. مجموعه بسیج اساتید در تلاش است که با بهره گیری از دانش و تجربه استادان دانشگاه ها گام در مسیر کمک به نظام حکمرانی کشور بردارد و در این راستاست که شعار همایش امسال سالروز بسیج اساتید «استاد بسیجی، حضور حماسی و حکمرانی علوی» انتخاب شده است.

گفتنی است همایش بزرگ ملی 30000 نفری اساتید بسیجی، چهارشنبه 30 خرداد به مناسبت بزرگداشت شهادت شهید مصطفی چمران، همزمان با سراسر کشور در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار