تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۲۹۵۲۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک مربی کشتی فرنگی:
علی رغم ظرفیت بهبهان در کشتی اما هنوز یک سالن تمرین مناسب نداریم
دهملایی گفت: شهر بهبهان با وجود برادران محسن نژاد که در ترکیب اصلی رده‌های مختلف تیم ملی هستند، اما هنوز در یک سالن کوچک تمرین می‌کنیم.

روح الله دهملایی مربی کشتی فرنگی گفت: این که برای اولین بار ۵ فرنگی‌کار خوزستانی سهمیه المپیک را به دست آوردند، افتخار بزرگی است و این اتفاق مهم جای تبریک به مردم خوزستان دارد. واقعا کسب ۵ سهمیه اصلا قابل پیش‌بینی نبود اما در برخی وزن‌ها جوانان خوزستانی شاهکار کردند و به المپیک رسیدند. 

 او در ادامه در ارزیابی از وضعیت ۵ فرنگی‌گار خوزستانی تیم‌ملی، گفت: محسن نژاد در چند سال اخیر روند رو به رشد داشته است و حتی در جهانی قبلی در حالی که نفر اول جهان را با حساب ۳ بر ۳ برده بود روی یک غافلگیری کشتی را با نتیجه ۴ بر ۳ واگذار کرد، اما در المپیک اگر خودش باشد و ضعف‌های فعلی‌اش را برطرف کند حتی این شانس را دارد که به مدال طلا برسد. در وزن ۶۷ کیلوگرم هم سعید اسماعیلی را داریم که با شکست دادن قهرمانان بزرگ ایران شاهکار کرد و به نظرم لقب پدیده کشتی فرنگی ایران شایسته او است و او هم شانس مدال در المپیک محسوب می‌شود.

آقای دهملایی ادامه داد: در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز امین کاویانی‌نژاد را داریم که یکی از کشتی‌گیران خوب، جوان و آینده‌دار است و او هم شانس کسب مدال است. در وزن ۸۷ کیلوگرم هم علیرضا مهمدی در المپیک به روی تشک می‌رود که جوانی است که به خوبی کشتی می‌گیرد و می‌تواند در پاریس به مدال برسد. امین میرزازاده هم در ۱۳۰ کیلوگرم قهرمان جهان است و شانس مدال طلا در المپیک محسوب می‌شود. البته معتقدم هر شش فرنگی‌کار تیم‌ملی در پاریس از شانس کسب مدال برخوردار هستند و امیدوارم اتفاقات خوبی رقم بخورد.

این مربی کشتی یادآور شد: بدن همه کشتی گیران خوب است و باید در کمتر ۴۰ روزی که تا المپیک باقی مانده است به حمایت روحی روانی و نیز حمایت مالی ورزشکاران توجه شود و این مهم بسیار در عملکرد آن‌ها تاثیرگزار است. به هر حال برای اولین بار در تاریخ ورزش خوزستان است که به ۵ سهمیه المپیک دست پیدا می‌کنیم و همین نیز در کشتی فرنگی هم یک اتفاق تاریخی است. علاوه بر این ۵ نفر، خوزستان یک مربی و یک داور کشتی المپیکی هم دارد و معتقدم خوزستان دین خود را به کشتی فرنگی ایران ادا کرده است و اکنون وقت آن است که نگاه ویژه‌ای به این رشته صورت بگیرد و جا دارد یک مربی دیگر هم از خوزستان در ترکیب تیم‌ملی قرار بگیرد و این مهم تاثیرگزار است.

دهملایی گفت: به هر حال در روزهای باقی مانده تمام مسئولان خوزستانی باید پای کار بیایند و هر کدام به نوعی به این کشتی‌گیران انگیزه بدهند. البته خوشبختانه استاندار خوزستان و مدیرکل ورزش استان از خانواده کشتی هستند و خودشان به خوبی می‌دانند این ورزشکاران چه سختی‌هایی را برای رسیدن به المپیک متحمل شده‌اند. اکنون هم وقت آن است که ما همجوره دین خود را به این کشتی‌گیران ادا کنیم و شرایطی را برای آن‌ها فراهم کنیم که ان‌شاءالله در المپیک یک نتیجه تاریخی دیگر هم رقم بخورد.

او در ادامه درباره شرایط کشتی خوزستان نیز گفت: حضور ۵ خوزستانی در المپیک نوید روزهای خوبی برای کشتی فرنگی خوزستان است. خوشبختانه مربیان سازنده خوزستانی بسیار زحمت می‌کشند و حتی معتقدم هر کدام از آن ها می‌توانند یک سرمربی تیم‌ملی باشند. ضمن این که یکی از ضعف‌های ما این است که خوزستان علی‌رغم پتانسیل فراوان، هنوز یک سرمربی در تیم‌های ملی ندارد، در حالی که می‌طلبد به خوزستان توجه ویژه‌ای صورت بگیرد و مربیان سازنده دیده شوند. واقعا مسئولان هیات کشتی خوزستان در راس آن آقای جمالپور و نیز آقای زمانپور و آقای قاسمی زحمت می‌کشند و معتقدم حتی برای هیات کشتی هم باید انگیزه ایجاد شود و کمک‌های لازم به هیات صورت بگیرد.

این مربی افزود: علی‌رغم ظرفیت خوب کشتی فرنگی در شهر بهبهان، هنوز یک سالن کشتی مناسب نداریم و در یک سالن ۲۰ در ۱۰ تمرین می‌کنیم و این در حالی است که برادران محسن‌نژاد در ترکیب اصلی رده‌های مختلف تیم‌های ملی هستند. نیاز است از سوی مسئولان استان خوزستان از جمله استاندار و مدیرکل ورزش به شهرهای سازنده کشتی فرنگی توجه ویژه صورت بگیرد تا امثال محسن‌نژادها رشد کند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار