تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۲۹۵۲۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۶۵ بار آتش به جان جنگل‌ها و مراتع خوزستان افتاد
۶۵ بار آتش به جان جنگل‌ها و مراتع خوزستان افتاد

  فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خوزستان گفت: ۶۵ حریق در جنگل‌ها و مراتع استان از ابتدای امسال تا کنون رخ داده که با مهار به موقع بیش از ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌ها از وارد شدن آسیب جدی به منابع طبیعی خوزستان جلوگیری شد.

سرهنگ عزیز قلاوند  بیان کرد: طی یک هفته اخیر جنگل‌های زاگرس در سه منطقه لالی، اندیمشک و دزفول دچار آتش‌سوزی شدند.

وی گفت: علت وقوع این آتش‎‌سوزی‌ها رعد و برق و اتصال خطوط برق عنوان شده که با مهار به موقع از سوی ماموران یگان حفاظت از توسعه حریق جلوگیری شد.

سرهنگ قلاوند بیان کرد: برای سرعت بخشیدن به مهار آتش سوزی این جنگل‌ها یک دستگاه بالگرد از استان فارس برای حمل و نقل ماموران یگان حفاظت استان اعزام شد و با پیگیری استاندار خوزستان مقرر شد بالگرد تا یک هفته در استان مستقر باشد.

 

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خوزستان با بیان اینکه مشخص نیست چه میزان از این جنگل‌ها دچار آتش‌سوزی شده ادامه داد: خوشبختانه بیشتر مرتع و علوفه‌ها دچار حریق شدند و درختان آسیب جدی ندیدند.

وی با بیان اینکه برای مهار این آتش سوزی‌ها استاندار و مدیریت بحران خوزستان نیز وارد میدان شدند ادامه داد: برای سرعت بخشیدن به مهار آتش سوزی‌های جنگل و مراتع نیاز به بالگردهای آبپاش است چراکه در بسیاری مواقع امکان حضور ماموران یگان در میان آتش نیست.

سرهنگ قلاوند با اشاره به اینکه خوشبختانه تا کنون هیچکدام از ماموران یگان حفاظت در حوادث آتش‌سوزی دچار آسیب نشدند اظهار کرد: برای مهار آتش سوزی‌ها نیاز به تجهیزات انفرادی ، گروهی و تجهیزات خاص جنگل ها و استقرار یک بالگرد در استان است.

۶۵ بار آتش به جان جنگل‌ها و مراتع خوزستان افتاد

وی گفت: در بسیاری موارد تا اعزام یک بالگرد از استان‌های دیگر زمان زیادی صرف می‌شود و ممکن است بر اثر آتش‌سوزی خسارت‌های جدی به منابع طبیعی استان وارد شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خوزستان تاکید کرد: خوزستان با داشتن جنگل‌های زاگرسی و هوای بسیار گرم که احتمال آتش سوزی در جنگل‌ها را بیشتر می‌کند نیازمند تجهیزات بیشتری برای مهار حریق است.

به گزارش ایرنا، خوزستان دارای ۶.۴ میلیون هکتار اراضی ملی و طبیعی است و در ۱۰ شهرستان استان جنگل‌های زاگرسی گسترده شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار