تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۲۹۵۲۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه آبادان:
عید قربان عید غلبه انسان بر هوای نفس است
عید قربان عید غلبه انسان بر هوای نفس است

  امام جمعه آبادان گفت: در ماه رمضان بعد از یک ماه روزه‌داری عید گرفته می‌شود و عید قربان نیز عید غلبه انسان بر هوای نفس است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین غبیشاوی با تبریک عید قربان اظهار کرد: یکی از اعیاد مهم مسلمانان عید سعید قربان است و در این عید علاوه بر اینکه حاجی‌ها قربانی می‌کنند برای سایر مردم هم بر نماز مستحب تاکید شده است و مومنان همانند عید سعید فط، در نماز عید قربان نیز حضور پررنگی داشته باشند.

وی افزود: قربانی کردن حیوان برای حاجی‌ها واجب و برای سایر مردم مستحب است. بنابراین بهتر است کسانی که توانایی مالی دارند در این روز قربانی کنند.

امام جمعه آبادان گفت: جریان حضرت ابراهیم (ع) و تسلیم امر شدن ایشان در اعماق تاریخ دیده شده است. در همه این موارد رمز و راز وجود دارد و حاجی‌ها با حضور در منا باید مانند حضرت ابراهیم (ع) اسماعیل‌های خود و مال‌پرستی و هر چیزی که غیر از خداست را در راه خدا قربانی کنند.

وی با تاکید بر انجام اعمال عید سعید قربان گفت: در روز عرفه و عید قربان نباید یادمان برود که در روزهایی که ما عید می‌گیریم برادران و خواهران ما در غزه هر روز قربانی و شهید می‌دهند. بنابراین همزمان با عرفه و عید قربان باید به این موضوع توجه شود و برای آنها دعا کنیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار