تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۲۹۵۱۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نسیم رحمت، هدیه جهادگران خوزستانی به مردم کم بضاعت کارون

آخرین روزهای خرداد ماه هم یکی پس از دیگری درگذر است و گرمای طاقت فرسای آن که در بعضی از روزها واقعا محسوس بود با رسیدن فصل تابستان بیشتر و بیشتر خواهد شد.
  شهریور ماه سال ۵۹، رژیم حزب بعث به سرگردگی صدام متجاوز، از خاکهای تفتیده جنوب وارد خاک ایران شد و از همان ساعات اولیه ورود نامشروعشان، مردم خونگرم خرمشهر همانند دژی استوار و آهنین با هر آنچه داشتند و نداشتند جانانه مقاومت کردند و ایستادند تا مبادا مشتی از خاک ایران عزیز مورد چپاول بیگانه قرار گیرد و با نثار جان خود از وجب به وجب ٱن پاسداری کردند.

مردان و زنان دوش به دوش هم، تفنگ در دست گرفتند تا به صدام و ایادی اش بفهمانند اینجا عقابها لانه دارند و جایی برای جولان پشه ها نیست. با گذشت چندین سال از آن روزها، هنوز زخم روزهای جنگ بر روی کالبد شهرهای جنوب باقیمانده است.

البته اصلا فراموش شدنی نیست صدای آژیرهایی که قرمزش وضعیت خطر بود و رفتن به پناهگاه و سفیدش کمی خیال مشوش کودکان را آرام می کرد تا آژیر قرمز بعدی.در همان روزهای جنگ هم عده ای تفنگ بر دوش داشتند و می جنگیدند و عده ای برای آوارگان جنگ به دنبال سرپناه و جان پناه بودند، مردانی از جنس آفتاب و از تبار باران.

نقطه مشترک روزهای جنگ و آتش و امروز شهرهای جنوبی، گرمای چندین درجه آن است که گاهی نفس کشیدن را مختل می کند و اگر به این درجه از داغی هوا عادت نداشته باشی، حتما کم میاوری. گاهی آنقدر گرم می شود که انجام  کارهای روزمره هم سخت می شود و طاقت فرسا  و تنها کاری که می شود انجام داد، نشستن زیر باد کولر است و بس.آخرین روزهای خرداد ماه هم یکی پس از دیگری درگذر است و گرمای طاقت فرسای آن که در بعضی از روزها واقعا محسوس بود با رسیدن فصل تابستان بیشتر و بیشتر خواهد شد.
البته که این میزان گرما و داغی هوا در شهرهای جنوبی چندبرابر بیشتر است و به قول بچه های خونگرم خوزستان تخم مرغ در دمای ۵۰درجه اهواز در عرض چند دقیقه می پزد و تبدیل به نیمرو می شود و گاهی آسفالت خیابان آنقدر داغ می شود که زیره کفش و دمپایی ها را هم در خود حل می کند و تنها راه فرار از این حجم از گرما ماندن در خانه و نشستن زیر باد کولر است، در این میان هستند افرادی کم بضاعت که از داشتن یک وسیله خنک کننده ساده هم محرومند و روزهای داغ تابستان جنوب را به سختی به صبح می رسانند. کمک کردن و دستگیری در دین اسلام بسیار توصیه شده و ایرانیان همیشه در این سنت حسنه پیشگام بوده و هستند.

چندسالی است که گروههای جهادی در مناطق محروم پیشگام در کمک رسانی هستند و بدون هیچ گونه چشمداشتی دل به دریا می زنند تا گره ای از مشکلات مردم باز کنند. آنها معتقدند جهاد فقط تفنگ در دست گرفتن و سینه سپر کردن جلوی دشمن نیست و گاهی می توان با آچار و انبردست هم کار جهادی کرد.

تیپ جهادی مستضعفین در استان خوزستان شهرستان کارون در قالب پویش نسیم رحمت  به روستاهای کم‌برخوردار و بزرگترین روستای کشور(قلعه چنعان) وحاشیه شهر اهواز و کارون رفتند و در مرحله نخست که ۳روز طول کشید، حدود ۸۰ کولر  از کولرهای خانواده های کم بضاعت تعمیر  و گازگیری شد. در ادامه کار خدماتی همچون تأمین قطعه (رادیاتور۳ عدد، خازن ۱۵ عدد، سوئیچ گازگیری ۸۰ عدد، تعویض فن۲عدد، تعویض پروانه ۱عدد، تعویض بربرینگ۳عدد، آموزش سرویس وگازگیری کولر به ۳نفر) ارائه شد تا مردم خونگرم این منطقه هم  بتوانند کمی از گرمای چندین درجه جنوب را با داشتن وسایل خنک کننده، تحمل کنند.

:
:
:
آخرین اخبار