تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۲۹۵۱۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اوج بار مصرف برق بهار امسال خوزستان به میزان تابستان پارسال است
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: افزایش دما در روز‌های اخیر، اوج بار مصرف را به میزانی رساند که سال‌های گذشته در تابستان ثبت می‌شد.
 

 علی خدری مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به افزایش دما در روزهای گذشته از افزایش قابل توجه مصرف برق در استان خبر داد و گفت: با توجه به فصل گرما، مصرف برق به سبب شرایط گرمای هوا افزایش یافته به طوری که در چند روز اخیر، افزایش دما و رطوبت هوا باعث افزایش ۶.۵ درصدی مصرف برق به نسبت مصرف مشابه پارسال شده است.

او افزود: افزایش ناگهانی دما در روزهای اخیر، اوج بار مصرف را به میزانی رساند که سال‌های گذشته در ماه‌های تیر و مرداد ثبت شده است.

آقای خدری با بیان این که کاهش ساعات کاری برای بخش اداری راهکاری برای کاهش میزان مصرف برق استان است اضافه کرد: در چند روز گذشته کاهش ۷۰ مگاواتی مصرف را شاهد بودیم که باعث شد از این انرژی در بخش‌های صنایع و کشاورزی استفاده بهینه‌تری صورت گیرد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با تاکید بر همکاری مردم برای صرفه‌جویی در مصرف برق گفت: هم استانی‌ها با رعایت مدیریت مصرف در ساعت‌های اوج بار شبکه برق، یعنی از ساعت ۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ الی ۲۳ تنظیم دمای کولر را روی ۲۴ درجه تنظیم کنند تا علاوه بر کاهش هزینه برق مصرفی، به حوزه تولید نیز کمک شایانی کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه سالانه بر میزان تقاضا و خرید انشعاب برق جدید افزوده می‌شود ادامه داد: این مهم سبب رشد در بخش مصرف برق می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در ادامه با بیان این که هم‌استانی‌ها می‌توانند با نصب برنامک «با انرژی» علاوه بر دریافت محتواهای مدیریت مصرف برق، با کاهش مصرف از هزاران جایزه نفیس نیز بهره‌مند شوند توضیح داد: الگوی مصرف برق خانگی در خوزستان با توجه به شرایط دمایی ۲ هزارو ۵۰۰ کیلووات ساعت در ماه است که با هر مقدار کاهش مصرف نسبت به پارسال مشمول پاداش می‌شود.

خدری می‌گوبد: چنانچه مشترکان پرمصرف بالاتر از الگو به طور مثال ۴ برابر الگو، مصرف داشته باشند قبض برق صادره آن مشترک با نرخ بسیار بالاتری محاسبه می‌شود.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار