تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۲۹۴۸۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس پارک علم و فناوری خوزستان تاکید کرد
ضرورت افزایش نقش پارک علم و فناوری در زندگی مردم
ضرورت افزایش نقش پارک علم و فناوری در زندگی مردم

 رییس پارک علم و فناوری خوزستان بر ضرورت افزایش نقش پارک در زندگی مردم تاکید کرد.

سید یحیی میرزائی اظهار کرد: توسعه فناوری در حوزه محیط زیست یکی از اولویت‌های ما در پارک علم و فناوری است و تمام ظرفیت پارک علم و فناوری خوزستان در خدمت محیط زیست است.

وی بیان کرد: با توجه به سیاست‌های وزارت علوم، پارک‌های علم و فناوری به سمت ماموریت‌گرایی رفته‌اند. پارک علم و فناوری خوزستان نیز با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان، بر برخی حوزه‌ها تمرکز بیشتری خواهد داشت و اولویت‌ها با محوریت ظرفیت‌های استان خواهد بود.

میرزائی افزود: حاصل ماموریت‌گرایی باید افزایش شرکت‌های تخصصی مستقر در پارک‌ها باشد و اولویت جذب نیز مبتنی بر ماموریت پارک علم و فناوری خواهد بود.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: امسال یکی از اهدافی که روی آن تاکید داریم، لزوم نقش پارک علم و فناوری در زندگی مردم است. یکی از حوزه‌هایی که اثر مستقیم در زندگی مردم دارد حوزه محیط زیست است و بر همین اساس تلاش داریم همه ظرفیت پارک علم و فناوری را در راستای توسعه فناوری در این حوزه قرار دهیم.

وی همچنین افتتاح خانه فناور محیط زیست استان خوزستان را اقدامی مهم برشمرد و گفت: مدیران سازمان محیط زیست کشور به اهمیت حل مشکلات زیست محیطی با بهره‌گیری از توانمندی‌های حوزه فناوری، آگاه هستند. همچنین در هفته جاری علاوه بر افتتاح خانه فناور محیط زیست استان خوزستان، با اداره کل محیط زیست خوزستان در راستای توسعه همکاری‌های فناورانه و استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پارک علم و فناوری در حوزه محیط زیست تفاهم‌نامه همکاری امضا کردیم.

میرزائی اضافه کرد: در این تفاهم‌نامه تلاش در جهت تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی، منویات مقام معظم رهبری در زمینه حفظ محیط زیست و دستیابی به فناوری‌های نوین همچنین نیل به اهداف زیست محیطی و توسعه پایدار در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور و ضرورت مشارکت مراکز علمی و پژوهشی در جهت ارتقای دانش فناوری و استفاده از ظرفیت‌ پارک‌های علم و فناوری در شناخت وضعیت موجود، تبیین بهتر نیازهای واحدهای آلاینده و پیشگیری از بروز مشکلات بیشتر در آینده مورد تاکید قرار دارد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار