تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۹۴۵۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سردار گودرزی: تردد زائران اربعین از طریق اروندرود میسر شد
سردار گودرزی: تردد زائران اربعین از طریق اروندرود میسر شد

  فرمانده مرزبانی فراجا گفت: پس از توافق کشورهای عراق و ایران امسال زائران اربعین حسینی می‌توانند از اروندرود در حوزه خرمشهر به کشور عراق تردد کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار احمدعلی گودرزی پنجشنبه در بازدید از مرز بین المللی شلمچه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته ۶ مرز برای تردد زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده بود که امسال با هماهنگی و موافقت کشور عراق هفت مرز خاکی و آبی برای تردد آنان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: امسال زائران از مرز آبی اروندرود در حوزه خرمشهر برای شرکت در مراسم اربعین وارد کشور عراق می‌شوند که این مهم تسهیل کننده تردد زائران خواهد بود.

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: پس از نشست با وزیر کشور عراق با هدف تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی مرزهای مختلف از جمله سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان در نظر گرفته شد.

وی افزود: ۶ مرز باشماق و تمرچین، خسروی، مهران، چذابه و شلمچه امسال همانند سال‌های گذشته محل تردد زائران اربعین حسینی هستند که در اربعین سالجاری و پس از هماهنگی با کشور عراق زائران می‌توانند از طریق اروندرود در حوزه خرمشهر و مسیر دریایی عازم کربلا شوند تا تردد زائران به هفت محل برای تردد تبدیل شود.

سردار گودرزی اظهار کرد: اضافه شدن هفتمین مرز برای تردد زائران اربعین حسینی تسهیل کننده رفت و آمد زائران در طول سال به ویژه ایام اربعین که فرهنگ تمدن ساز اسلامی است خواهد بود.

وی با بیان اینکه مرزبانان کشور با خدمت به زائران اربعین حسینی برای خود توفیق حاصل می‌کنند افزود: مرزبانان ما تلاش خواهند کرد دیپلماسی مرزی را به صورت امیدبخش و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهند ضمن اینکه با کشور عراق نیز گشت‌ها و رزمایش‌های مشترک را انجام خواهیم داد.

امنیت مرزها روز به روز نسبت به گذشته از ثبات و پایداری بهتری برخوردار است

فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به اینکه کمبودهای مرزی را پوشش دادیم گفت: سیستم‌های الکترونیک و هوشمند در مرزهای کشور به ویژه در شمال غرب، غرب و جنوب در حال شکل گیری است.

سردار گودرزی بیان کرد: امنیت مرزها روز به روز نسبت به گذشته از ثبات و پایداری بهتری برخوردار است و امیدواریم با هماهنگی لحظه ای که در قرارگاه‌های مشترک با کشور عراق انجام می‌شود امنیت مرزها نسبت به گذشته پایدارتر و با ثبات تر شود.

وی افزود: بالاترین سطح هماهنگی با کشور عراق در حال انجام است و واحدهای ما در مرزها مستقر هستند ضمن اینکه هوشمندسازی مرزهای در الویت قرار دارد که در این راستا ستاد کل نیروهای مسلح با اختصاص اعتبار لازم یاری رسان ما در امر امنیت مرزها است.

سردار گودرزی بیان کرد: در استان خوزستان آنچه که مشخص است همه زیرساخت‌های لازم در حال فراهم شدن است تا در اربعین امسال تسهیل کننده تردد زائران اربعین حسینی باشیم.

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: امروز نیز پست کنترلی خوبی در مرز شلمچه که پیشین مقر پاسگاه مرزی بود به وسعت ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع و با اعتبار ۴۶۰ میلیارد ریال بهره برداری شد و زمینه مناسبی برای تسهیل کننده تردد زائران اربعین حسینی و بازرگانان به وجود آمد.

وی افزود: توافقاتی که بتواند آسان بودن، ارزان بودن و ایمن بودن را برای زائران فراهم کند تا به امروز توسط کشور عراق متعهدانه انجام شده و امید است سفر امسال نسبت به گذشته بهتر باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا با حضور فرمانده مرزبانی فراجا بهره‌برداری از ساختمان کنترل و مراقبت‌های مرزی زمینی شماره یک شلمچه با ۲ هزار و ۳۰۰ متر مربع زیربنا که در ۲ طبقه و با اعتبار ۴۶۰ میلیارد ریال توسط سازمان راهداری و پایانه‌ها ساخته و تحویل مرزبانی خرمشهر آغاز شد.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار