تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۹۴۴۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم شوشتر و گتوند: پرداخت مطالبات گندمکاران با اولویت در دستور کار دولت قرار دارد
نماینده مردم شوشتر و گتوند: پرداخت مطالبات گندمکاران با اولویت در دستور کار دولت قرار دارد

 نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع مطالبات گندمکاران به صورت مستمر در حال پیگیری است و پرداخت این مطالبات با دستور سرپرست ریاست جمهوری با جدیت در دستور کار دولت قرار دارد.

سید محمد سادات ابراهیمی با اشاره به دیدار انجام شده با وزیر جهادکشاورزی برای پیگیری مطالبات گندمکاران و همچنین سایر موضوعات مربوط به بخش کشاورزی اظهارکرد: در این نشست وزیر جهادکشاورزی از دستور سرپرست ریاست جمهوری برای تسریع در انجام رویه های قانونی به منظور پرداخت هرچه سریعتر مطالبات گندمکاران خبر داد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند: پرداخت مطالبات گندمکاران با اولویت در دستور کار دولت قرار دارد

وی همچنین در خصوص اجرای طرح آبیاری و زهکشی زمین های کشاورزی منطقه شعیبیه غربی گفت: در این زمینه نیز مذاکرات بسیار خوبی با وزیر جهادکشاورزی انجام شده که توسعه بخش کشاورزی این منطقه را درپی خواهد داشت.

نماینده مردم شوشتر و گتوند همچنین با اشاره به اینکه طرح های آبیاری و زهکشی شهرستان های شوشتر و گتوند سال‌ها رها شده بود ادامه داد: تکمیل این طرح‌ها از وزیر جهادکشاورزی مطالبه شد و باید توجه داشت که بهره برداری از طرح های آبیاری و زهکشی شهرستان های شوشتر و گتوند افزایش بهره‌روی در تولید محصول ، احیا اراضی و رونق کشاورزی این شهرستان ها را به دنبال دارد.

سادات ابراهیمی افزود: شهرستان‌های شوشتر و گتوند از قطب های کشاورزی در استان خوزستان و کشور هستند که همواره توجه به مطالبات و رسیدگی به درخواست کشاورزان از اولویت های این حوزه انتخابیه خواهد بود

وی خاطرنشان کرد: توجه به بخش کشاورزی، با توسعه زنجیره های تولید و ایجاد ارزش افزوده، زمینه ایجاد هزاران شغل پایدار در منطقه را فراهم می کند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند با اشاره به اینکه سیلاب اخیر استان خوزستان به بخش کشاورزی استان خوزستان خسارات هایی را وارد کرده گفت: مستندات مربوطه در خصوص خسارت های به وجود آمده درحال جمع آوری است که پس از تکمیل فرآیندها، پیگیری ها برای جبران این خسارات ها را با جدیت در دستور کار قرار خواهم داد.

نماینده مردم شهرستان شوشتر و گتوند در مجلس خاطر نشان کرد: توسعه کشاورزی در خوزستان با توجه به اهمیت این موضوع در اولویت های مجلس خواهد بود و برای حل مشکلات کشاورزان با جدیدت پیگیری خواهم کرد.

بر اساس این گزارش تاکنون حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

مطالبات کشاورزان خوزستان بابت خرید گندم تاکنون حدود ۲۵۰ هزار میلیارد ریال است که در مرحله نخست هفت هزار هزار میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شد.

:
:
:
آخرین اخبار