تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۹۴۰۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع دمای ۴۸ درجه و بالاتر
هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع دمای ۴۸ درجه و بالاتر

 اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور اطلاعیه ای نسبت به استقرار توده هوای گرم و وقوع دمای ۴۸ درجه و بالاتر از روز پنجشنبه هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

 در این اطلاعیه آمده است: این وضعیت جوی در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان تا روز جمعه پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه اثر مخاطره شامل گرمازدگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال آتش سوزی در مراتع و مزارع و خسارت ناشی از تنش دمایی در کشاورزی و دامداری است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا اواخر هفته وزش بادها در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی متوسط گاهی نسبتا شدید خواهد بود و احتمال وقوع گرد و خاک های محلی و موقتی طی ساعاتی از بعدازظهرها (به ویژه فردا و پس فردا) وجود دارد.

محمد سبزه زاری بیان کرد: در این ایام روند افزایش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود و شمال خلیج فارس نیز تا پایان هفته مواج خواهد بود.

وی افزود: در شبانه روز گذشته امیدیه با ۴۶.۱ و ایذه با ۱۶.۱ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۴۳.۹ و حداقل ۲۷.۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش از امروز دوشنبه به تدریج با استقرار الگوهای تابستانی شاهد روند افزایش دما تا پایان هفته در استان خواهیم بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار