تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۹۴۰۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارگاه عکاسی نجوم در اهواز برگزار می شود

آموزشگاه باغچه در اهواز برای علاقمندان به دنیای نجوم و عکاسی نجومی، یک کارگاه سه روزه و تخصصی برگزار می کند.

به گزارش خوزنیوز : با توجه به علاقمندان زیاد به نجوم در خوزستان، تیم آموزشگاه هنری باغچه در راستای برگزاری دوره های تخصصی، تصمیم به برگزاری یک ورکشاپ عکاسی نجومی به مدت سه روز  گرفته است.

مدرس این ورکشاپ جلال جزایری می باشد که بیش از ده سال تجربه در عکاسی نجومی و آموزش ستاره شناسی دارد.

بخش تئوری این ورکشاپ چهارشنبه 9 خرداد در آموزشگاه باغچه و بخش عملی ورکشاپ پنجشنبه 10 خرداد در روستا برگزار می شود و 17 خرداد نیز یک جلسه برای بررسی آثار و کاربینی درنظر گرفته شده است.

علیرغم اینکه که موضوع اصلی این ورکشاپ «عکاسی نجومی» است ولی با توجه به سرفصل های پیشبینی شده برای این ورکشاپ، تمام علاقمندان به دنیای نجوم که حتی قصد عکاسی هم ندارند می توانند در این برنامه شرکت کنند.

شناخت آسمان و ستاره ها، نقشه آسمان، ستاره قطبی، کهکشان راه شیری، تایم لپس، رد ستارگان، ماه و سیارات، صورهای فلکی، طلوع و غروب خورشید، آشنایی با نرم افزارها و سخت افزارهای لازم، استفاده از تلسکوپ، تنطیمات ویژه عکاسی نجومی، ترکیب بندی در عکاسی نجومی، تمرین های عملی، کاربینی و نقد و بررسی عکس های شرکت کنندگان، آمادگی برای شرکت در مسابقات عکاسی نجومی، بخشی از سرفصل های این ورکشاپ سه روزه هستند.

طبق گفته های مدرس ورکشاپ، بعد از پایان دوره ، شرکت کنندگان قادر خواهند بود تا در شرایط مختلف (حتی حیاط منزل یا پشت بام) عکاسی نجومی را تجربه کنند و همچنین امکان شرکت در مسابقات عکاسی نجومی در سطح ملی و بین‌المللی را خواهند داشت. 

برای شرکت در بخش عکاسی این ورکشاپ،شرکت کنندگان نیاز به  دوربین عکاسی DSLR و سه پایه دارند که البته در صورت نداشتن دوربین،  می‌توانند از دوربین های آموزشگاه استفاده کنند. همچنین در طول برگزاری بخش عملی، همه شرکت کنندگان می توانند از تلسکوپ استفاده کنند و شرکت کنندگان در طول برگزاری ورکشاپ علاوه بر مدرس اصلی، مربی کمکی هم خواهند داشت.

لازم به ذکر است که همراه داشتن دوربین یا انجام تمرین های عملی اختیاری می باشد و چنانچه کسی صرفا تمایل به افزایش دانش خود در علم نجوم را داشته باشد هم می تواند در این ورکشاپ شرکت نماید.

 بعد از اتمام ورکشاپ نیز، به شرکت کنندگان، گواهی اعطا خواهد شد.

علاقمندان برای ثبت نام در این ورکشاپ می توانند با شماره 09164500045 تماس بگیرند و یا بصورت حضوری به آدرس اهواز، خیابان طالقانی، نبش خیابان علم الهدی، آموزشگاه باغچه مراجعه نمایند.

مجموعه آموزشی و موسسه فرهنگی هنری باغچه در اهواز از سال 1392 تاکنون بعنوان فعال ترین مرکز آموزش هنری در خوزستان، در بخش های عکاسی، ادبیات، گرافیک، سینما، معماری و طراحی لباس، دوره های آموزشی متعددی را برگزار کرده و طی سالهای گذشته با برپایی بیش از 500 کلاس هنری، میزبان چندین هزار هنرجو بوده است.

اخترشناسی یا ستاره‌شناسی یا نُجوم (به انگلیسی: Astronomy) به علم بررسی موقعیت، تغییرات، حرکت و ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی «اشیای آسمانی» از جمله ستاره‌ها، سیاره‌ها، دنباله‌دارها، کهکشان‌ها و رویدادهای آسمانی مانند شفق قطبی و تابش زمینه ی کیهانی گفته می‌شود که خاستگاه آن‌ها بیرون از جو زمین است. اخترشناسی با رشته‌هایی همچون کیهان‌شناسی، فیزیک، شیمی و فیزیکِ حرکت ارتباط دارد.

:
:
:
آخرین اخبار