تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۲۹۴۰۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
واگذاری زمین به سه هزار و ۵۰۰ متقاضی مشمول قانون جوانی جمعیت در خوزستان
واگذاری زمین به سه هزار و ۵۰۰ متقاضی مشمول قانون جوانی جمعیت در خوزستان

 مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از واگذاری زمین به سه هزار و ۵۰۰ متقاضی مشمول قانون جوانی جمعیت در استان خبر داد.

مسعود بیات منش بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۰ هزار متقاضی طرح جوانی جمعیت در خوزستان تایید نهایی شده اند که هفت هزار نفر از این تعداد نیز در فرآیند واگذاری قرار دارند.

وی افزود: مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشد و همچنین خانواده‌های دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال در صورت واجد شرایط بودن، زمین تعلق می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان اظهار کرد: تاکنون حدود ۴۸ هزار متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند.

تامین زمین برای ۸۰ هزار متقاضی

وی در ادامه به طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان اشاره کرد و گفت: رویکرد ما در طرح نهضت ملی مسکن، استفاده از ظرفیت مردمی در قالب گروه های ساخت است؛ تاکنون زمین لازم برای ۸۰ هزار واحد تامین شده که به ۲۵ هزار متقاضی واجد شرایط در قالب انبوه سازان، گروه ساخت، جوانی جمعیت و نیروهای مسلح زمین اختصاص یافته است.

بیات منش ادامه داد: همچنین زمین لازم برای ۵۵ هزار واحد دیگر به صورت گروه ساخت به متقاضیان ثبت نام کرده و واجد شرایط واگذار می‌شود؛ طبق برنامه ریزی صورت گرفته در شهرهای کوچک مجوز ساخت ۲ واحد و در شهرهای متوسط و بزرگ مجوز احداث چهار واحد به صورت گروه ساخت داده می‌شود.

وجود ۵۶ هزار متقاضی دریافت مسکن در خوزستان

وی افزود: در استان خوزستان حدود ۵۶ هزار متقاضی واجد شرایط داریم که در مراحل پالایش و معرفی به بانک برای افتتاح حساب و واریز وجه هستند که از این تعداد تاکنون ۲ هزار نفر وجه اولیه خود را واریز کرده که بلافاصله به آنها زمین واگذار خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان یکی از علل عدم واریز وجه اولیه از سوی متقاضیان را مباحث اقتصادی و مشکلات مالی خانوارها عنوان کرد و گفت: در طرح نهضت ملی مسکن، زمین به صورت رایگان توسط دولت تامین و پول ساخت واحدها بر عهده متقاضیان است.

بیات منش اضافه کرد: هزینه‌های ساخت یک واحد شاید بیش از ۱۰ میلیارد ریال باشد که پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن از طریق دریافت تسهیلات تامین می شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار