تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۲۹۴۰۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۶۶ درصد برنامه‌های آموزش مهارتی خوزستان در بخش غیردولتی اجرا می‌شود
 

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان با بیان اینکه ۶۶ درصد برنامه‌های آموزش مهارتی استان در بخش غیر دولتی در حال اجرا است گفت: مشارکت انجمن‌ها و آموزشگاه‌های آزاد در اجرای برنامه‌ها، در اولویت سازمان فنی و حرفه ای است. 

 شهرام ملایی هزاروندی روز دوشنبه در نشست با روسای انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد استان در سالن مهارت اداره کل فنی و حرفه ای خوزستان بر تعامل و همدلی میان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و آموزشگاه‌های آزاد برای توسعه مهارت و اشتغال در جامعه تاکید کرد و گفت: برگزاری منظم جلسات و مشارکت بخش غیر دولتی در تصمیم‌گیری برنامه‌های مهارتی استان ضرورت دارد.

وی با بیان این که مشاوره و هدایت آموزشی در بخش غیر دولتی وظیفه سازمان فنی و حرفه ای است گفت: ارایه برنامه تحولی در راستای تحقق شعار رشد تولید با مشارکت مردم و همچنین تشکیل زنجیره اشتغال برای تبیین آموزش فنی وحرفه ای اهمیت دارد.

ملایی‌هزاروندی اضافه کرد: پس از ۵۰ سال، اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای تایید شد که این موضوع ظرفیت بسیار خوبی برای رونق کسب و کار و ارتقا جایگاه مهارت است.

وی ادامه داد: در راستای توسعه و حمایت از آموزشگاه‌های آزاد بخش خصوصی در قالب ماده ۲۷ و تبصره ۱۸، اولویت واگذاری ظرفیت‌های خالی بخش دولتی با آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با بیان این که سلامت آزمون و آموزش بسیار حائز اهمیت است افزود: تخطی از قوانین و مقررات ممنوع و به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

در این نشست علاوه بر تبیین مسائل و چالش‌های آموزشگاه‌های آزاد در خصوص موضوعات آزمون، استانداردآموزشی، شهریه کارآموزی، آموزش غیرمجاز و موازی، بانک سوال، آزمون ادواری، بیمه تکمیلی قرارداد مربیان، اعطای تسهیلات بانکی، انتخاب مربی و مدیر نمونه و کارت مربیگری تبادل نظر شد.

همچنین روسای انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای خوزستان به بیان دیدگاه‌ها و راهکارها و اعلام آمادگی آموزشگاه‌های آزاد برای اجرای اهداف مهارتی پرداختند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار