تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۲۹۴۰۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار: همه طرح‌های نیمه‌کاره شهری دزفول تعیین تکلیف می‌شود
شهردار: همه طرح‌های نیمه‌کاره شهری دزفول تعیین تکلیف می‌شود

   شهردار دزفول گفت: همه طرح‌های نیمه‌کاره از جمله طرح‌های مهمی مانند برج طاووس، بازارچه قائم، پارکینگ‌های طبقاتی عقیق و نیایش و رستوران بوستان ساحلی علی‌کله پس از سال‌ها وقفه امسال تعیین تکلیف و همچنین اصل بدهی شهرداری دزفول به بانک شهر پرداخت می‌شود.

 محمد عتاب‌اهوازی عصر یکشنبه در دویست و چهل و هفتمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر دزفول در صحن علنی این شورا، سال جاری را سال فعال کردن طرح‌های نیمه کاره در این شهر دانست و افزود: پیگیری‌های فراوان برای گره گشایی از طرح‌های نیمه کاره به صورت فشرده و شبانه روزی سرانجام در حال ثمر دادن است.

وی با بیان اینکه گره‌گشایی از این طرح‌ها با صرف صدها ساعت پیگیری در تمامی سطوح توسط شورای اسلامی شهر دزفول و شهرداری در حال محقق شدن است، بیان کرد: تسویه اصل بدهی شهرداری دزفول به بانک شهر یکی از اولویت‌های مهم شهرداری در امسال است که تحقق آن موجب خارج شدن از لیست سیاه بانکی می‌شود.

طرح طاووس و پارکینگ نیایش آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران جدید است

شهردار دزفول با بیان اینکه طرح طاووس و پارکینگ نیایش آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران جدید است، اظهارکرد: طرح طاووس در هفته جاری بر روی سامانه ستاد بارگذاری می‌شود ضمن اینکه طرح نیایش هم اکنون بر روی این سامانه بارگذاری شده و سرمایه‌گذاران خوبی برای این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی ادامه داد: طرح عقیق نیز تعیین تکلیف شده و بزودی به بهره‌برداری می‌رسد.

تکمیل بازارچه قائم با استفاده از مشارکت مدنی

عتاب‌اهوازی طرح بازارچه قائم را یکی از طرح‌های مهم و بزرگ این شهرداری دانست و گفت: شهرداری تصمیمی برای فروش این طرح ندارد بلکه با استفاده از مشارکت مدنی و طی سه مرحله به دنبال بهره‌برداری از این طرح فاخر است.

وی با بیان اینکه ساماندهی املاک دزفول آغاز شده است، افزود: شهرداری دزفول با توجه به بنیه مالی ضعیف شهروندان در کوی آیت الله مدرس و طالقانی به منظور تشویق ساکنان این کوی برای گرفتن پروانه ساختمانی سهم خدمات این منطقه را از ۲۵ به هشت درصد کاهش داده است.

وضعیت تجهیزات آتش نشانی دزفول در فقر مطلق است

شهردار دزفول با اشاره به ضعف تجهیزاتی برخی سازمان‌های این شهرداری بیان کرد: تجهیز سازمان آتش نشانی سال‌ها مورد بی توجهی قرار گرفته است و این موجب شده این سازمان از نظر تجهیزات در فقر مطلق باشد.

وی با بیان اینکه سازمان پسماند شهرداری دزفول نیز با توجه به تغییر قوانین بالادست نیازمند خرید ماشین آلات است، افزود: برآورد اولیه برای تجهیز ماشین آلات مورد نیاز سازمان پسماند بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

شهادت رییس جمهور، وظیفه مسوولان را سنگین‌تر کرده است

رییس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با تسلیت شهادت رییس جمهور آیت‌الله رییسی گفت: شهادت رییس جمهور شهید، مسوولیت مسوولان در خدمت به مردم را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

سیدباقر موسوی فخر با گرامیداشت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری دزفول افزود: اگر چه به خاطر عزای عمومی اعلام شده، جشن‌های چهارم خرداد در دزفول لغو شد ولی گرامیداشت چهارم خرداد با حضور سردار رادان فرماندهی کل انتظامی کشور برگزار و بازتاب‌های گسترده رسانه‌ای داشت.

وی ادامه داد: حضور ۳۰ مدیرکل دستگاه‌های مختلف استان و نماینده ولی فقیه در خوزستان در مصلای جمعه دزفول همزمان با روز چهارم خرداد و برپایی میز خدمت برای پاسخگویی به شهروندان دزفول از جمله اقدام‌های ابتکاری امسال بود که به همت نماینده ولی فقیه در استان انجام شد که برکات زیادی برای دزفول خواهد داشت.

رایگان شدن هزینه مزار اهداکنندگان عضو در آرامستان باغ رحمت دزفول

به گزارش ایرنا، لایحه فروش سرسره آهنی بزرگ پارک بعثت از طریق مزایده عمومی به دلیل فرسوده و غیراستاندارد بودن این سازه و لایحه دوفوریتی صدور مجوز انعقاد قرارداد با دستگاه داران بوستان‌های بعثت و دولت به صورت ترک تشریفات با شرط ورود تجهیزات استاندارد از لوایح مصوب این نشست شورای اسلامی شهر دزفول بود.

همچنین به پیشنهاد زهرا آدینه رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر و با موافقت اعضا، نامگذاری بخشی از آرامستان باغ رحمت به نام قطعه اهدا کنندگان، رایگان شدن هزینه مزار اهداکنندگان عضو و همچنین کمک به تامین آمبولانس برای خانواده‌هایی که برای اهدای عضو به اهواز مراجعه می‌کنند در این نشست مصوب شد.

تصویب لایحه دوفوریتی جذب سرمایه‌گذار برای تکمیل شهر تجاری قائم

لایحه دوفوریتی جذب سرمایه‌گذار برای تکمیل شهر تجاری قائم به صورت مشارک مدنی در این نشست طرح و اعضای شورای اسلامی به منظور بازطراحی، ‌ساخت، تکمیل، تجهیز و بهره برداری از این طرح موافقت کردند.

لایحه صدور مجوز نحوه دریافت سهم خدمات شهرداری مربوط به کوی آیت الله مدرس و طالقانی از ۲۵ به هشت درصد در راستای تشویق شهروندان برای اخذ مجوز و صدور سند از دیگر مصوبه‌های نشست امروز شورای اسلامی شهر دزفول بود.

سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول شامل علیرضا زمانی راد، عادل دوایی و غلامعلی رسالتی به منظور عضویت در کمیته املاک شهرداری توسط اعضای شورای اسلامی انتخاب شدند.

تاکید شورا بر نامگذاری محورهای اصلی دزفول به نام شهیدان آیت‌الله رییسی و امیرعبدالهیان

همچنین در این نشست نامگذاری ۶ خیابان طرح شد که به جز ۲ خیابان، اعضا با نامگذاری چهار خیابان در این شهر موافقت کردند. نامگذاری خیابان نظام الملک حدفاصل وصال شیرازی تا ۴۵ متری به نام شهید کرمی، تغییر نام میدان فرهنگ به نام میدان سردار شهید کوسه چی، نامگذاری میدان رو به روی تیپ ۲۹۲ زرهی به نام «شهدای نیروی زمینی» وهمچنین نامگذاری خیابان بدون نام در حد فاصل خیابان میرداماد و خیابان آیت الله قاضی به نام شهید مرتضی تختایی از جمله مصوبه‌های این شورا بود.

همچنین اکثر اعضای شورای اسلامی شهر دزفول با اعلام مخالفت با معابر تعیین شده برای نامگذاری به نام «خادم الرضا شهید آیت الله رئیسی» و «وزیر مجاهد حسین امیرعبدالهیان» بر نامگذاری معابر اصلی متناسب باشان و جایگاه رفیع این شهدا در دزفول تاکید کردند.

قرار بود حد فاصل پل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تا چهارراه حرم به نام خادم الرضا شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی و حد فاصل میدان شهدای قلعه تا مسجد سادات در جاده ساحلی به نام وزیر مجاهد شهید حسین امیرعبدالهیان نامگذاری شود که مورد تصویب قرار نگرفت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار