تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۲۹۴۰۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ملت ایران از حادثه تلخ شهادت آیت‌الله رئیسی فرصت ساختند
ملت ایران از حادثه تلخ شهادت آیت‌الله رئیسی فرصت ساختند

  مدیر حوزه علمیه مسجدسلیمان با اشاره به حضور میلیونی مردم در آیین تشییع شهدای خدمت گفت: ملت ایران از حادثه تلخ شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش فرصت ساختند و انسجام خود را به جهانیان نشان دادند.

  حجت‌الاسلام محمدصادق امینی یکشنبه شب در آیین سوگواری شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهانش در جمع مدیران و معلمان آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: ملت ایران پس از گذشت ۴۵ سال از انقلاب با وجود گرفتاری‌های فراوان مانند دریایی مواج در تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد به تلاطم درآمد.

وی به واکنش رسانه‌های معاند در پی حضور گسترده مردم در آیین تشییع آیت‌الله رئیسی اشاره کرد و گفت: بیگانگان خوب می‌دانند که در دنیا برای مصائبی کمتر از این یک کشور به هم می‌ریزد و وضعیت نظامی و فوق‌العاده اعلام می‌شود ولی به گفته خودشان در ایران آب از آب تکان نخورد.

حجت‌الاسلام امینی اظهار کرد: به احترام این ملت بی‌نظیر و شهدایش حدود ۹۰ مقام از کشورهای دنیا به ایران آمدند، پرچم‌های دنیا نیمه برافراشته شد و مقامات شورای امنیت سازمان ملل به مدت یک دقیقه قیام و سکوت کردند.

مدیر حوزه علمیه مسجدسلیمان بیان کرد: این در حالی است که صدها پهباد و موشک از ایران با اطلاع قبلی حواله اسرائیل شده، دانشگاه‌های مهم آمریکا و اروپا بپا خواسته‌اند و فلسطین با ۱۴۲ رأی از ۱۹۳ کشور دنیا، به ویژه با رأی اسپانیا، ایرلند و نروژ به رسمیت شناخته شده و خشم اسرائیل را برانگیخته است.

حجت‌الاسلام امینی ادامه داد: این مردم بزرگ و رفتارهای ملی، سیاسی و اجتماعی‌شان را باید بهتر شناخت و بیشتر درک کرد.

وی به جمعیت میلیونی مردم در تشییع پیکرهای مطهر شهیدان خادم‌الرضا(ع) در تهران اشاره و تصریح کرد: مردم ما از این حادثه تلخ، یک فرصت ساختند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه باعث شد که در این صحنه همه ملت حاضر شوند صدق و خلوص، سوز و گداز، شجاعت و صراحت، صبر و بردباری و مدارا و اخلاق آیت‌الله رئیسی و همراهانش بود.

مدیر حوزه علمیه مسجدسلیمان ادامه داد: آیت‌الله رئیسی پس از درخواست‌ها و پافشاری فراوان خواص و اقشار مختلف مردمی، نامزد انتخابات شد.

حجت‌الاسلام امینی اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی در برخی مواقع پس از ۱۵ ساعت پرواز در برگشت از سفر خارجی، بلافاصله به سفر استانی و دیدارهای مردمی می‌رفت و شانه به شانه مردم حرکت می‌کرد.

وی بیان کرد: آیت‌الله رئیسی در سفر استانی خوزستان خاکی شد، در سیستان گِلی ‌شد و در مازندران زیر باران، خیسِ آب شد ولی با عشق مثال زدنی در سفر چهارمحال و بختیاری شخصا نامه بانوی بزرگسال بختیاری که ۲ فرزند معلول داشت و ۱۵ سال در نوبت مسکن بود را گرفت و در کمتر از ۶ ماه به نتیجه رساند.

مدیر حوزه علمیه مسجدسلیمان تاکید کرد: آیت‌الله رئیسی چنان صراحت و شجاعتی داشت که در استان مازندران بدون ملاحظه کاری اعلام کرد باید ۱۷ مدیر جابجا شود؛ در خوزستان نیز باید ۱۵ مدیر عزل شود.

وی تصریح کرد: صبر، بردباری، مدارا و سکوت کم نظیر آیت‌الله رئیسی در مقابل توهین و تمسخر، یک الگو و اسوه ماندگار ساخت.

حجت‌الاسلام امینی گفت: آیت‌الله رئیسی اسوه و الگویی برای همه مدیران و مسوولانی است که می‌خواهند در میادین خدمتگزاری، بویژه انتخابات هشتم تیرماه در ترازوی سنجش افکار عمومی ملت، شبیه شهید جمهور و خادم الرضا(ع) روسفید و پیروز شوند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار