تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۲۹۴۰۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت‌الله جزایری: شهید رییسی در راه خدمت به مردم با خدا معامله کرد
آیت‌الله جزایری: شهید رییسی در راه خدمت به مردم با خدا معامله کرد

 زعیم حوزه های علمیه استان خوزستان گفت: شهید سیدابراهیم رییسی در راه خدمت به مردم با خدا معامله کرد و مصداق بارزی از خدمتگزاری به ملت بود.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری یکشنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای خدمت که توسط شورای اسلامی شهر اهواز برگزار شد بیان کرد: از نزدیک شاهد خدمات آیت‌الله رییسی بودم و به ایشان ارادت داشتم همچنین خاطرات بسیاری از این مرد بزرگ در ذهن دارم.

وی افزود: تمامی کارهای شهید رییسی برای خدا بود به همین دلیل مردم با شنیدن خبر شهادت وی، خونشان به جوش آمد. کلام شهید رییسی همانند امام راحل اثربخش بود و همواره خود را خادم ملت می دانست.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان گفت: آیت‌الله رییسی انسانی خدایی بود و برنامه و کارهای او برای مردم بسیار مفید بود و همین موضوع باعث شد تا شاهد حضور گسترده و بی‌نظیر مردم در مراسم تشییع پیکر این شهید راه خدمت باشیم.

وی ادامه داد: ابراز احساسات مردم نسبت به شهادت آیت‌الله رییسی تنها مختص ایران نبود و کشورهای دیگری همچون ترکیه، روسیه، پاکستان، افعانستان و هندوستان از جمله کشورهای آفریقایی و سازمان‌های بین‌المللی در سطح دنیا بودند که نسبت به این موصوع واکنش نشان دادند که از آنها سپاسگزاریم.

آیت الله جزایری گفت: دولت‌های دیگر کشورها نسبت به مقامات عالی انسانی و اخلاقی آیت‌الله رییسی خضوع نشان داده که امید است مورد ارج و عنایات خداوند متعال قرار بگیرند.

  سید ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان یک‌شنبه ۳۰ خرداد ماه برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود که در مسیر بازگشت بالگرد حامل وی و همراهانش در جنگل دیزمار در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شده و در منطقه کوهستانی شمال غربی ایران به شهادت رسید.

آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان رییس جمهور در این بالگرد از شهدای این حادثه بودند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار