تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۲۹۴۰۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه موقت اهواز:
حضور گسترده مردم در مراسم تشییع رییس جمهور شهید نشانه حمایت از نظام است
حضور گسترده مردم در مراسم تشییع رییس جمهور شهید نشانه حمایت از نظام است

 امام جمعه موقت اهواز گفت: حضور گسترده مردم در مراسم تشییع شهید سیدابراهیم رئیسی نشان می‌دهد که نظام جمهوری اسلامی ایران از حمایت گسترده مردم برخوردار است.

 حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده یکشنبه شب در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت در اهواز اظهار کرد: اگر بتوانیم علاقه‌مندی مردم به نظام و رییس جمهور شهید خود را حفظ کنیم تا چندین سال این انقلاب و نظام را بیمه کرده‌ایم.

وی بیان کرد: ارتباط مردم با نظام خیلی عمیق‌تر از آن است که بخواهیم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات آن را جست و جو کنیم. خیلی از کسانی که در مراسم تشییع آمده بودند شاید به آیت‌الله رییسی رای نداده و یا در انتخابات شرکت نکرده بودند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، روسای جمهور متعددی داشتیم که هر کدام موفقیت‌ها و ضعف‌هایی داشتند اما در این بین عده‌ای از جمله آیت‌الله سیدابراهیم رییسی پرتلاش تر ظاهر شدند و این موضوع برای مردم محسوس است.

وی افزود: شهید سیدابراهیم رییسی مسیولیت‌های مختلفی در بخش‌های قوه قضاییه داشته و سپس مسئولیت آستان قدس رضوی، ریاست قوه قضاییه و ریاست جمهوری ایران را بر عهده داشت.

امام جمعه موقت اهواز گفت: شهید آیت‌الله رییسی در دوران ریاست جمهوری خود، تلاش‌ها و مجاهدت‌های بسیاری داشت که بی‌نظیر بود تا حدی که رییس جمهور آمریکا اعلام کرد سخت‌ترین تحریم‌ها را بر ایران تحمیل کردیم اما او در این شرایط دشوار با نیت پاک خود، شبانه روز تلاش می‌کرد.

وی افزود: با وجود اینکه عده‌ای از روی غرض و با علم و آگاهی و عده‌ای دیگر نیز از روی جهل خود می‌خواستند شهید رییسی را وارد حواشی کنند اما هیچگاه تسلیم آنها نشد و مسیر صحیح خود را ادامه داد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده ادامه داد: این شهید بزرگوار به ساعت کار اداری مقید نبود و شبانه روزی تلاش می‌کرد به گونه‌ای که بلافاصله بعد از برگشت از روسیه، سفرهای استانی خود را دنبال کرد تا از نزدیک به مشکلات مردم رسیدگی کند.

وی بیان کرد: برگزاری مراسمات متعدد توسط اقشار مختلف مردم، نشان از خدمات صادقانه و شبانه‌روزی آیت‌الله رییسی دارد و مردم استان قدردان زحمات این شهید بزرگوار هستند.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: رییس جمهور شهید ما سوابق بسیار متعددی داشت و به راحتی می‌توانست از طریق بیت‌المال زندگی راحتی برای مادر خود فراهم کند اما با این وجود هیچ موقع خانه مادری‌اش تغییر نکرد که این موضوع برای ما و نظام جمهوری اسلامی یک افتخار است.

وی افزود: برادر رییس جمهور در یکی از محلات شهر زندگی می‌کرد در حالی که مردم از این موضوع بی‌اطلاع بودند. آدم‌هایی که مدعی می‌شدند فساد، نظام را فراگرفته کجا هستند، آنها امروز باید از رفتار خود خجالت بکشند. شهید رییسی برای ولی و رهبر خود مایه آرامش بود و هیچ گاه برای ایشان دغدغه‌ای ایجاد نکرد.

امام جمعه موقت اهواز گفت: جمعیت میلیونی تشییع کننده پیکر شهید سیدابراهیم رییسی نشان از محبوبیت او نزد مردم داشت و رسانه‌های معاند مجبور به اعتراف شدند.

  سیدابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان یکشنبه ۳۰ خردادماه برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود که در مسیر بازگشت بالگرد حامل وی و همراهانش در جنگل دیزمار در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شده و در منطقه کوهستانی شمال غربی ایران به شهادت رسید.

آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان رییس جمهور در این بالگرد از شهدای این حادثه بودند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار