تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۲۹۴۰۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۴۴ داور حرفه‌ای دادگستری در خوزستان آغاز به کار کردند
۴۴ داور حرفه‌ای دادگستری در خوزستان آغاز به کار کردند

  آیین تحلیف و اعطای پروانه ۴۴ نفر از داوران حرفه‌ای دادگستری استان خوزستان برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در این مراسم که امروز (۶ خردادماه) برگزار شد، گفت: داوری یکی از راه‌های کاهش پرونده‌ها در محاکم است و بر اساس سیاست‌ها و سند تحول و تعالی قوه قضاییه، همکاران قضایی در دادگاه‌های حقوقی باید پرونده‌ها را به داوری ارجاع دهند.

 وی با بیان این که بدترین صلح از بهترین حکم بهتر است و رضایت طرفین را در بر دارد، افزود: در نهادهای داوری، قاضی توسط طرفین دعوا انتخاب می‌شود و صدور حکم با رضایت طرفین است که تعهد به الزام آن را در پی دارد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: هدف اصلی قوه قضاییه، اجرای عدالت است و داوران در تحقق و اجرای عدالت بازوان دستگاه قضایی هستند و باید از ظرفیت آن‌ها استفاده و بهره برد.

وی با اشاره به فعالیت‌های معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان در امر داوری، عنوان کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه داوری، این معاونت در این زمینه آموزش‌ها و فعالیت‌های چشمگیری داشته که تاکنون ۶۶ نفر موفق به اخذ پروانه داوری و شروع به فعالیت کردند.

رضا زنگنه معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری خوزستان نیز در این مراسم گفت: ظرفیت‌های فراوانی در استان خوزستان وجود دارد که می‌توان در بخش داوری موفقیت‌های خوبی جهت کاهش و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها داشته باشیم.

وی افزود: داروی برای دادگاه‌ها یک ضرورت است و نقش آن در حل و فصل دعاوی و جلب رضایت اصحاب دعوا تأثیرگذار است.

در ادامه این مراسم ۴۴ نفر از داورانی که پس از طی مراحل، موفق به کسب پروانه شدند تحلیف به‌جا آوردند و پروانه داوری به آنان اعطا شد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار