تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۹۴۰۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با پیگیری پرونده‌های فاقد رای؛
یکهزار و ۷۸ رای قطعی برای پرونده‌های اموال تملیکی در خوزستان صادر شد
یکهزار و ۷۸ رای قطعی برای پرونده‌های اموال تملیکی در خوزستان صادر شد

 ییس کل دادگستری خوزستان گفت: یک‌هزار و ۷۸ رای قطعی با تعیین نماینده‌ برای اداره کل اموال تملیکی استان به منظور مراجعه به شعب تعزیرات حکومتی استان و پیگیری پرونده‌های فاقد رای، از آذرماه سال گذشته تاکنون برای اموال تملیکی در انبارهای استان صادر شده است.

 علی دهقانی روز یکشنبه در نشست با کمیته تعیین تکلیف اموال باقی مانده در انبارهای ستاد ساماندهی اموال تملیکی خوزستان در حاشیه بازدید از انبارهای اموال تملیکی اهواز بیان کرد: طبق قانون، حداکثر زمان برای تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبار اموال تملیکی یک سال است به همین منظور نباید کالایی با ماندگاری بیش از یک سال در انبارهای استان باقی بماند.

وی با اشاره به تاکید رییس قوه قضاییه بر تسریع فرآیند تعیین تکلیف کالاهای متروکه و قاچاق گفت: به همین دلیل هرگونه سهل‌انگاری، غفلت و ترک فعل در ساماندهی اموال و تعیین تکلیف آن‌ها که موجب فساد کالا شود، تضییع حقوق بیت‌المال و یا صاحب کالایی است که با حکم برائت قرار است کالا به وی برگشت داده شود.

دهقانی افزود: با اتصال به سامانه سیات، انجام فرآیند جمع‌آوری، نگهداری، مدیریت و تعیین تکلیف کالاهای تملیکی با دقت و سرعت بسیار بالا قابل انجام است و ضرورت دارد که اداره کل تعزیرات استان نیز هرچه سریعتر نسبت به اتصال به این سامانه اقدام کند.

رییس کل دادگستری خوزستان افزود: باتوجه به تفویض اختیاری که برای تعیین تکلیف کالاهای قاچاق به استان‌ها داده شده از تضییع کالاهایی که با سرعت فاسد می‌شوند تا حد زیادی جلوگیری شده است.
دهقانی با اشاره به اینکه وضعیت کالاهای موجود در انبارهای تملیکی استان وضعیت مطلوبی دارند ادامه داد: این انبار تنها انبار تملیکی مکانیزه در کشور است که باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کرد.
وی گفت: از ۹۴۷ ردیف کالای متروکه در انبارهای اموال تملیکی مربوط به اداره کل گمرکات استان، ۳۷۶ ردیف کالا تعیین تکلیف و خارج شده که امید است این روند ادامه داشته باشد.
  پیش از این رئیس کل دادگستری استان خوزستان از تعیین تکلیف پرونده‌های کالاهای قاچاق و متروکه اموال تملیکی استان به ارزش سه هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال در سال گذشته خبر داده بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار