تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۹۴۰۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعلام احکام ‌متهمان‌ پرونده فساد مالی انجمن پایانه بار بندر امام خمینی(ره)
 رئیس دادگستری بندر امام خمینی(ره) از صدور احکام قطعی دو عضو هیات مدیره انجمن صنفی حمل و نقل پایانه بار جاده‌ای این شهرستان به اتهامات مالی خبر داد.

عزیزمراد حسین‌پور گفت: سال ۱۴۰۰ شکایتی توسط اشخاص حقوقی و حقیقی فعال در حوزه حمل و نقل پایانه بار بندر امام خمینی(ره) علیه سه نفر از اعضای هیات مدیره انجمن صنفی حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان وصول شد.

 وی افزود: با توجه به اتهام تحصیل مال نامشروع، خیانت در امانت و اختلاس در دادسرای بندر امام خمینی(ره) برای متهمان، پس از بررسی اسناد و مدارک، اظهارات شهود و شکایت‌کنندگان حقیقی و حقوقی، گزارش ضابطان قضایی، نظرهای کارشناسان قضایی و طی شدن فرآیند آیین دادرسی، حکم متهمان توسط رئیس شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری این شهرستان صادر و این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان نیز تایید شد.

حسین‌پور ادامه داد: رئیس و معاون انجمن صنفی حمل و نقل جاده‌ای بندر امام خمینی(ره)، به‌ عنوان متهمان ردیف اول و دوم این پرونده و پس از رد مال به شکات، طبق مواد ۲ و ۲۳ قانون مجازات اسلامی، به دو سال حبس تعزیری و نیز دو سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی، محکوم شدند.

وی افزود: در خصوص متهم ردیف سوم پرونده نیز طبق ماده ۴ قانون آیین دادرسی و اصل ۳۷ قانون اساسی، حکم برائت از اتهامات وارده صادر شد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار