تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۲۹۳۹۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح ساخت فرودگاه بهبهان از تعهدات خوزستان است
طرح ساخت فرودگاه بهبهان از تعهدات خوزستان است

  مدیر کل فرودگاه‌های خوزستان گفت: احداث فرودگاه در شهرستان بهبهان در ردیف تعهدات استان محسوب می‌شود و این طرح سال‌ها در دست پیگیری است.

 مهدی رزاز یکشنبه در گفت و گوی رسانه‌ای بیان کرد: شرکت فرودگاه‌های کشور برای اجرای این طرح ورود نکرده و تخصیص اعتبار باید از منابع استانی باشد.

وی گفت: فرودگاه بهبهان از فرودگاه‌های مالکیتی شرکت فرودگاه‌های کشور نخواهد بود به همین دلیل اجرای این طرح باید از استان پیگیری شود.

رزاز در ادامه با اشاره به طرح بهسازی ورود و خروج مسافران در فرودگاه بین المللی اهواز اظهار کرد: محوطه‌سازی فرودگاه اهواز از بهمن ماه سال گذشته شروع شد و با پیگیری‌های صورت گرفته تا پایان تیرماه امسال انجام خواهد شد.

مدیر کل فرودگاه‌های خوزستان ضمن عذرخواهی از مردم و مسافران به دلیل مشکلات ایجاد شده در تردد افزود: برای کاهش ترافیک، تردد مردم به فرودگاه و زیباسازی محوطه اجرای این طرح بعد از سال‌ها الزامی است.

رزاز ادامه داد: با اجرای این طرح ورود و خروج مردم به فرودگاه بسیار تسهیل می‌شود و برای داشتن فرودگاه زیبا باید این طرح انجام می‌شد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه پارکینگ فرودگاه اهواز نیز در این طرح بهره‌برداری خواهد شد بیان کرد: ظرفیت این پارکینگ ۶۰۰ خودرو است اما مسقف نیست.

مدیر کل فرودگاه‌های خوزستان اظهار کرد: مسقف کردن فرودگاه بین المللی اهواز نیاز به اعتبار زیادی دارد با این وجود در ردیف طرح‌های در دست پیگیری فرودگاه اهواز است.

رزاز با اشاره به دیگر طرح مهم فرودگاه اهواز افزود: بهسازی ۲ ترمینال ورود داخلی و خروج داخلی فرودگاه اهواز در دست انجام است که تا مرداد ماه ترمینال ورود داخلی به سرانجام خواهد رسید.

 ساخت فرودگاه در شهرستان بهبهان از مطالبات مردم منطقه است.

فرودگاه اهواز روزانه ۲۰ تا ۳۰ پرواز دارد و شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر، آسمان، ماهان، کاسپین،سپهران، ایران ایرتور، آتا، کارون، وارش، کیش ایر، قشم ایر، تابان و زاگرس در این فرودگاه فعال هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار