تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۲۹۳۹۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دلیل محبوبیت و عزت شهید رئیسی از زبان آیت‌الله موسوی جزایری

 نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: منشا محبوبیت شهید رئیسی و احساساتی که مردم نه تنها در کشور خودمان بلکه در بسیاری از نقاط جهان برای او نشان دادند، معامله آن شهید بزرگوار با خدا و انجام اعمال صالح است.

به گزارش خبرنگار فارس از شوشتر، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در مراسم بزرگداشت شهدای راه خدمت که در حوزه علمیه شوشتر برگزار شد، اظهار کرد: منشا محبوبیت شهید رئیسی و احساساتی که مردم نه تنها در کشور خودمان بلکه در بسیاری از نقاط جهان برای او نشان دادند، معامله آن شهید بزرگوار با خدا و انجام اعمال صالح است.وی افزود: این حادثه تلخ، روح ملت ایران و آحاد مردم را جریحه‌دار کرد.

در شهرهای مختلف کشور از جمله اهواز دیدید که جمعیت مردم مومن و عزیز چگونه همچون موج دریا به مراسمات بزرگداشت و یادبود شهید رئیسی و سایر شهدای خدمت آمدند.وی ادامه داد: دلیل و منشا این بروز احساسات و عزتی که خداوند متعال به آیت‌الله رئیسی داد چه بود؟ در سوره مریم می‌فرماید: "ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات سیجعل لهم الرحمن ودا" «کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده‌اند خداوند رحمن محبت آن‌ها را در دل‌ها می‌افکند».

وی بیان کرد: این عزت نه تنها در ایران بود بلکه از بیش از ۹۰ کشور نسبت به این اتفاق ابراز احساسات کرده و به صورت حضوری یا صدور پیام تسلیت گفتند.زعیم حوزه‌های علمیه اهواز با بیان خاطره‌ای از شهید رئیسی اذعان کرد: روز اول ریاست جمهوری ایشان دیداری داشتیم که خدمت‌شان گفتم دو نفر را به حضورتان معرفی می‌کنم که می‌توانند مالک اشتر باشند که یکی از آن‌ها شهید امیرعبداللهیان بود.

آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به دوندگی بسیار زیاد شهید رئیسی در پیگیری امور کشور تصریح کرد: یکی از کارهای خوب ایشان که با جدیت دنبال شد، راه‌اندازی کارخانه‌های نیمه تعطیل بود و نمونه آن در خوزستان همین نیشکر هفت تپه است که الحمدالله وضعیت خوبی حتی نسبت به اوایل شروع به کار شرکت پیدا کرده و صدها نفر از آن بهره‌مند هستند.

وی اضافه کرد: بیش از ۷ هزار کارخانه و کارگاه در مدت مسئولیت شهید رئیسی به چرخه تولید بازگشت و این اقدام بسیار بزرگ و با ارزشی است.وی همچنین انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو را بسیار با اهمیت برشمرد و گفت: خیلی باید دقت کنیم رئیس جمهوری انتخاب کنیم که مانند آقای رئیسی به دنبال حل مسائل کشور باشد.

 در این مسیر مراقب حرف‌هایی که در فضای مجازی زده می‌شود باشیم و آن‌ها را مدنظر قرار ندهیم چرا که برخی از آن‌ها حرف‌های شیطان است.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار