تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۲۹۳۹۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گام‌های بلند رییس‌جمهور شهید برای تامین زیرساخت‌های صنایع خوزستان
گام‌های بلند رییس‌جمهور شهید برای تامین زیرساخت‌های صنایع خوزستان

 رئیس جمهور شهید با روحیه جهادی و پر تلاشی که داشت در دو سفر پیاپی به خوزستان ایجاد ۷ شهرک جدید و توسعه شهرک‌های صنعتی موجود را تصویب کرد که می‌توان آن را گام‌های بلند برای تامین زیرساخت‌های صنایع کوچک و متوسط و رونق اقتصادی استان دانست.

علی مهدی پور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: شهادت رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه و استاندار آذریایجان شرقی و دیگر همراهان واقعه بسیار دردناکی بود که مردم ایران زمین به ویژه تولیدکنندگان و صنعتگران را شوکه کرد که این سانحه دردناک را خدمت حضرت ولی عصر «ع»، مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم.

وی با اشاره به خدمات ارایه شده به اراضی واگذار شده در اولین سال ریاست جمهوری افزود: همانگونه که می‌دانید طی ۱۲ سال گذشته هیچ زمینی به اراضی صنعتی استان اختصاص پیدا نکرد در حالی که در شهرک‌های تقاضامحور سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری بودند.

مهدی پور در ادامه به دستور شهید آیت‌الله رییسی برای گره‌گشایی در کمترین زمان ممکن برای بسترسازی و ایجاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری در راستای افزایش تولید اشاره کرد و گفت: ریاست جمهور فقید با روحیه جهادی و پر تلاشی که داشت پس از آنکه آقای حسینی محراب استاندار خوزستان توضیحاتی در خصوص کمبود اراضی صنعتی استان ارائه دادند در همان سال ۱۴۰۱ با دستور موکد تسریع در واگذاری اراضی را تصویب کردند که ثمره آن در سال جاری محقق خواهد شد.

وی با اشاره به سفر پر و خیر برکت ریاست جمهور شهید و هیات دولت در ابتدای تصدی دولت سیزدهم بیان کرد: در اولین سفر استانی علاوه بر آنکه ایجاد ۷ شهرک جدید مصوب و قطعی شد ایشان دستور موکد بر توسعه شهرک‌های موجود را نیز صادر کرد که ظرف سال جاری گسترش و توسعه آن‌ها آغاز خواهد شد.

مهدی پور به شهرک‌هایی که اراضی آن‌ها گسترش خواهد یافت اشاره کرد و گفت: اراضی شهرک‌های صنعتی موجود در شهر اهواز واقع در شعاع ۳۰ کیلومتری تا سقف ۳۰۰ هکتار گسترش خواهد یافت که می‌تواند نقش تعیین‌کننده برای جذب سرمایه‌گذار داشته باشد.

وی اضافه کرد: همچنین مساحت اراضی شهرک‌های امیدیه و نواحی صنعتی شهدای آبادان و شاوور نیز به ترتیب ۲۴، ۱۲ و ۶۰ هکتار افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در خصوص احداث شهرک‌های جدید اظهار کرد: در بین ۷ شهرک که در سال جاری عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد بزرگترین آن‌ها از نظر وسعت، شهرک تخصصی صنایع مرتبط با فولاد است که در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ هکتار در بخش اروندکنار «چوئبده آبادان» احداث خواهد شد.

وی افزود: احداث شهرک‌های صنعتی دزفول ۵ و شهرک صنعتی بزرگ کارون هر کدام تا سقف ۱۰۰۰ هکتار، شهرک صنعتی فتح‌المبین شوش، شهرک تخصصی صنایع چوب و مبلمان شوش و شهرک تخصصی فناوری اندیمشک هر کدام تا سقف ۱۰۰۰ هکتار و شهرک صنعتی رامین در شهرستان باوی تا سقف ۵۰۰ هکتار دیگر شهرک‌های جدید استان خواهند بود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار