تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۲۹۳۹۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۴۸ زندانی جرایم مالی و نیازمند اهواز در دهه کرامت آزاد شدند
 
۲۴۸ زندانی جرایم مالی و نیازمند اهواز در دهه کرامت آزاد شدند

اهواز- ایرنا- رییس کل دادگستری خوزستان گفت: ۲۴۸ زندانی جرایم‌مالی و غیر عمد در دهه کرامت امسال از زندان‌های استان آزاد شدند.

 علی دهقانی روز شنبه با اشاره به سیاست قوه قضاییه مبنی از کاهش آمار زندانیان بیان کرد: در این دهه پر خیر و برکت، زمینه آزادی ۳۹ نفر از محکومان مالی جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه استان و آزادی ۲۰۹ نفر از زندانیان نیازمند توسط انجمن حمایت از زندانیان فراهم شد.

وی با اشاره به سیاست حبس‌زدایی قوه قضائیه، تصریح کرد: فضای زندان‌ها باید صرف اصلاح و بازپروری محکومان شود و با مدیریت صحیح و استفاده مناسب از مجازات‌های جایگزین حبس و ارفاقات قانونی برای زندانیان واجد شرایط، امکان آزادی از زندان را فراهم کرد.

دهقانی تاکید کرد: افرادی که موجب اخلال در نظم عمومی شده و یا حضورشان موجب خطر و زیان برای جامعه باشد، مورد این ارفاقات قرار نمی‌گیرند و محکومانی که مستحق حبس هستند، به عنوان حقی برای جامعه باید تحمل کیفر کنند.

رییس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: همچنین در دهه کرامت امسال یک هزار و ۷۸۹ مددجوی واجد شرایط از ارفاقات قانونی از جمله مرخصی پایان حبس، آزادی مشروط، تعلیق، اشتغال به کار، مرخصی و آزادی تحت نظارت الکترونیکی(پابند) بهره‌مند شدند.

  ۱۰ انجمن حمایت از خانواده زندانیان در استان فعال است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار