تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۲۹۳۹۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال برای توسعه شبکه برق دزفول هزینه شد
یک هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال برای توسعه شبکه برق دزفول هزینه شد

دزفول - ایرنا -  مدیر توزیع برق دزفول گفت: یک هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال برای توسعه، تقویت ولتاژ شبکه برق و روشنایی معابر دزفول طی یکسال اخیر هزینه شده است.

علیرضا شرف آبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات شرکت توزیع برق از اردیبهشت سال گذشته تا اردیبهشت امسال برای توسعه، تقویت و بهبود شبکه برق و روشنایی شهرستان دزفول افزود: نصب ۱۴۲ دستگاه ترانسفورماتور، برق رسانی به هفت روستای فاقد برق، تعویض ۶۸ کیلومتر سیم مسی به کابل‌های خودنگهدار و ترمیم ۷۰ کیلومتر شبکه سرقتی از جمله اقدام‌های انجام شده در این مدت است.

وی ادامه داد: ۱۴۲ دستگاه ترانسفورماتور با اعتبار ۵۷۰ میلیارد ریال طی یکسال اخیر به شبکه برق دزفول افزوده شد که با نصب این تعداد دستگاه بخش مهمی از افت ولتاژ ناشی از افزایش مصرف برق در این شهرستان جبران شد.

برق رسانی به هفت روستای محروم سخت گذر دزفول

مدیر توزیع برق دزفول گفت: برق رسانی به هفت روستای فاقد برق در بخش محروم و سخت گذر شهیون و سردشت دزفول با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال، برق رسانی و توسعه شبکه برق طرح‌های مسکن ملی با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال از دیگر اقدام‌های مهم این شرکت در دزفول طی یکسال اخیر است.

وی با اشاره به ۷۰ کیلومتر ترمیم شبکه سرقتی برق با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال در دزفول افزود: تعویض سیم‌های مسی به کابل‌های خودنگهدار نقش مهمی در جلوگیری از سرقت خطوط شبکه برق دارد که سال گذشته ۶۸ کیلومتر از سیم‌های این شبکه به کابل‌های خودنگهدار تغییر کرد و امسال نیز تعویض ۱۰۰ کیلومتر دیگر برنامه ریزی شده است.

نصب ۲ هزار و ۴۰۰ لامپ ال ای دی در دزفول

شرف آبادی اظهارکرد: تعویض ۱۶۰ پایه برق چوبی و نصب ۲۱ دستگاه ترانسفورماتور در بافت فرسوده و قدیمی دزفول از دیگر اقدام‌های شاخص انجام شده این شرکت طی یکسال اخیر در دزفول است.

وی با اشاره به اقدام‌های انجام شده برای تقویت روشنایی معابر دزفول ادامه داد: تعویض ۲ هزار و ۹۰۰ عدد چراغ معمولی، ترمیم سه هزار و ۷۰۰ متر شبکه روشنایی سرقت شده و همچنین تعویض ۲ هزار و ۴۰۰ لامپ قدیمی به ال ای دی موجب بهبود نسبی شبکه روشنایی دزفول شده است.

 جمعیت شهرستان دزفول با روندی رو به افزایش براساس آخرین سرشماری در سال ۹۵ بالغ بر ۴۴۵ هزار نفر، سی‌امین شهرستان پرجمعیت کشور و دومین شهرستان پرجمعیت خوزستان است که با این وجود با برخی مشکلات زیرساختی از جمله روشنایی معابر و افت ولتاژ در برخی مناطق مواجه است.

شهرستان دزفول دارای چهار بخش مرکزی، چغامیش، سردشت و شهیون و ۱۲ شهر است. شهرهای صفی آباد، شمس آباد، حمزه، میانرود، امام، سالند، دزفول، سیاه منصور، چغامیش، شهیون، منتظران و جندی شاپور شهرهای تابعه شهرستان دزفول هستند.

شهرستان دزفول حدود ۱۷۰ هزار مشترک برق دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار