تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۲۹۳۹۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
درمان کودکان زیر هفت سال در خوزستان رایگان است
 
درمان کودکان زیر هفت سال در خوزستان رایگان است

 رییس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان ابوذر اهواز گفت: طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خوزستان رایگان شده است.

دکتر محسن حسین زاده بیان کرد: این طرح از ابتدای امسال برای کودکان زیر هفت سال در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ تا ۹۵ درصد هزینه‌های بیماران بیمه شده در زمان مراجعه برای خدمات درمانی، توسط بیمه‌ پایه پوشش داده شده و مابقی را بیمار پرداخت می‌کند گفت: در حال حاضر با اجرای این طرح، کودکان زیر هفت سال به صورت کاملا رایگان درمان شده و نیاز به پرداخت هیچ گونه مبلغی نیست.

دکتر حسین زاده ادامه داد: این طرح فقط مشمول افراد زیر پوشش بیمه‌های پایه می‌شود و خدمات سرپایی، بستری و عمل های زیر پوشش بیمه را شامل خواهد شد.

رییس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان ابوذر اهواز اظهار کرد: رایگان درمان شدن کودکان زیر هفت سال، در بیمارستان ابوذر اهواز و دیگر مراکز درمانی دولتی در حال اجراست.

  •  

 

محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور مصوبه رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال(به استثنای داروی سرپایی) و استفاده از مجموعه ابزار(کیت) تولید داخل غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی را روز نهم اسفند ماه سال گذشته ابلاغ کرد.

به گفته بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درمان رایگان کودکان زیر هفت سال به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ به شمار می‌رود؛ این اقدام کمک بزرگی برای کودکان بیمار است تا با دریافت خدمات رایگان بتوانند اقدامات درمانی خود را دنبال کنند.

وی اعلام کرد: معتقدیم کودکان زمانی که بیماری‌های آنان در دوران کودکی درمان شود، امکان زندگی کردن تا ۷۰ سال پس از آن را خواهند داشت. در واقع این اقدام پیشگیری و درمان انواع بیماری‌ها با قابلیت درمان در این کودکان به شمار می‌رود.

دکتر عین اللهی ادامه داد: بسیاری از بیماری‌ها در سنین زیر هفت در کودکان خود را نمایان می‌کند بنابراین تشخیص و درمان آن در این بازه زمانی بسیار دارای اهمیت است به همین دلیل این موضوع در هیات دولت تصویب و از اول اسفند سال گذشته در همه بیمارستان‌های دولتی اجرایی شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار