تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۲۹۳۸۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده سپاه خوزستان: آیت الله رییسی، رییس جمهور محرومان بود
فرمانده سپاه خوزستان: آیت الله رییسی، رییس جمهور محرومان بود

 فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به خدمات آیت الله رییسی به قشر محروم گفت: این شهید والامقام رئیس جمهور محرومان و مظلومان بود.

 سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور جمعه شب در یادواره شهدای بخش چغامیش و یادبود شهدای خدمت که بمناسبت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری در مسجد جامع روستای خیبر، برگزار شد، افزود: شهید رئیسی خادم الرضا، شهید جمهور و رئیس جمهور محرومان و مظلومان بود و در طول ریاست خود به دورترین نقاط کشور رفت و توجه خاصی به روستاها داشت.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی هیچ وقت دنبال حاشیه و تشریفات نبود و دوست داشت کارها بی سر و صدا انجام شوند، ادامه داد: آیت الله رییسی یک بار برای سرکشی به منطقه زلزله زدع اندیکا بذون هیچ تشریفاتی و اطلاع رسانی عمومی از طریق فرودگاه دزفول به منطقه سفر کرد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان این اقدام آیت الله رییسی را نشان از فروتنی و مردمی بودن او دانست و بیان کرد: رییس جمهور شهید در زلزله اندیکا به سراغ روستاییان و عشایر رفت و به خانواده هایی که عزیزی از دست داده بودند، سرکشی کرد و پای درد دل آنها نشست.

موشک و بمب نتوانست مردم دزفول را از شهر خارج کند

سردار شاهوارپور با گرامیداشت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری و روز دزفول گفت: مردم این شهرستان به رغم بمباران‌، موشک باران و خمپاره‌ها در شهر ماندند تا رزمندگان در جبهه‌ها مقابل دشمن ایستادگی کنند.

وی افزود: نگاه رزمندگان به شهرها بود و با مقاومت مردم، آنها نیز دلگرم می‌شدند به همین خاطر چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری و روز دزفول نامگذاری شد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: جوانان و نوجوانان ما با دل‌های پاک و عزمی راسخ راهی جبهه‌های جنگ شدند و با اراده ای محکم در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردند و توانستند پیروزی بزرگی بدست آوردند.

بسیج عشایر نقش مهمی در دفاع مقدس ایفا کرد

سردار شاهوارپور با بیان اینکه درخت تنومند انقلاب اسلامی مرهون خون شهدا است، اظهارکرد: بسیج عشایر نیز با دفاع از مرزها و شهرها نقش مهمی در هشت سال دفاع مقدس ایفا کرد.

وی افزود: عشایر اجازه ندادند دشمن از برخی مرزها وارد کشور شود و خون های زیادی را در این راه تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کردند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گغت: مردم در طول هشت سال دفاع مقدس در روستاها و شهرک‌ها با اتحاد و همدلی در کنار هم زندگی کردند و منازل آنها در اختیار جنگ زده‌ها بود.

 دزفول تنها شهر اشغال نشده‌ای است که مورد شدیدترین حملات موشکی و بمباران هوایی و زمینی قرار گرفت اما هرگز تسلیم نشد.

رژیم بعث عراق در مدت هشت سال جنگ، ۱۷۶ موشک غول پیکر «فراگ هفت و اسکاد» به شهر دزفول شلیک کرد.

هواپیماهای دشمن ۴۸۹ بمب و راکت بر سر مردم بی‌دفاع شهر فرو ریختند و آتش بارهای عراق با شلیک پنج هزار و ۸۲۱ گلوله توپ نقاط مختلف شهر را هدف قرار دادند اما با این همه خسارت، مردم دزفول با تقدیم ۲ هزار و ۶۰۰ شهید، چهار هزار جانباز، ۴۵۲ آزاده سرافراز و ۱۴۷ مفقود و جاویدالاثر حماسه مقاومت و پایداری را در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی ایران جاودان ساخت.

به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی، به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد.

همچنین چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

بخش چغامیش دزفول ۶۴ شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است.

دزفول علاوه بر بخش چغامیش دارای بخش‌های مرکزی، سردشت و شهیون است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار