تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۲۹۳۲۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون قضایی دادگستری خوزستان:
ساخت باغ ویلا بخش کشاورزی خوزستان را تهدید می‌کند

 معاون قضایی دادگستری خوزستان گفت: خرد کردن اراضی کشاورزی، فروش قطعات و تبدیل آن‌ها به باغ ویلا بخش کشاورزی استان را با تهدید و خطر نابودی روبرو کرده است.

 عیسی پورسلیمی دوشنبه در نشستی با موضوع حفاظت از امور اراضی استان در محل دادگستری خوزستان بیان کرد: شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی استان پیگیری های متعددی باموضوع آسیب شناسی موارد تهدید کننده اراضی کشاورزی را در دستورکار دارد.

وی افزود: شهرستان‌هایی که در استان بیشترین سطح اراضی کشاورزی مستعد تغییر کاربری را دارند باید شناسایی و اقدامات پیشگیرانه، در خصوص آن انجام شود؛ همچنین تسریع در اجرای احکام پرونده‌های مطرح در دادگستری‌ها ضروری است.

۶۹ مورد بنای غیرمجاز قلع و قمع شد

پورسلیمی با بیان اینکه سال گذشته با اقدامات پیشگیرانه از تغییر کاربری چهار هزار هکتار اراضی کشاورزی استان جلوگیری شد گفت: در ۲ ماهه امسال نیز از تغییر کاربری ۱۲۰ قطعه به مساحت ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان پیشگیری شد.

معاون قضایی دادگستری خوزستان اظهار کرد: همچنین در این مدت با اجرای دستور قضایی دادستان‌ها در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی و باغات، ۶۹ مورد بنای غیرمجاز قلع و قمع شد.

 خوزستان دارای ۶.۴ میلیون هکتار اراضی ملی است و ۶۰ درصد از اراضی کشاورزی استان تا کنون حدنگاری شده است.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تُن محصولات زراعی، باغی، دام، آبزی‌پروری، عسل و فرآورده‌های لبنی معادل ۱۴درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور را تولید می‌کند که از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار