تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۲۹۳۰۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نخستین جشنواره اردیبهشت تئاتر آبادان به ایستگاه آخر رسید

 نخستین جشنواره اردیبهشت تئاتر آبادان با تجلیل از هنرمندان برگزیده در بخش‌های مختلف نمایش صحنه‌ای، خیابانی و اجراخوانی به کار خود پایان داد.

 دبیر نخستین جشنواره اردیبهشت تئاتر آبادان رویز جمعه ضمن اشاره به این نکته که با تمام کم و کاستی ها این جشنواره توانست چراغ تئاتر را پس از مدت ها در منطقه آزاد اروند روشن کند، گفت: خرسندیم که با تمام مصائب و دشواری هایی که بر سر راهمان بود توانستیم در حد بضاعت در این منطقه که دغدغه هنر و هنرمند را دارد نخستین جشنواره اردیبهشت تئاتر آبادان را با حضور گروه های نمایشی از اقصی نقاط استان و ایران برگزار نمائیم.

مهدی پرویش افزود: ۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره راه یافت که از این تعداد و به تصمیم هیأت بازبینی۱۶ اثر به جشنواره راه یافتند.

وی ادامه داد: هشت نمایش در بخش صحنه ای،چهار اثر در بخش خیابانی و چهار اثر در بخش اجرا خوانی مجموع آثاری بودند که در این جشنواره به رقابت پرداختند.

بر اساس رای هیات داوران در بخش کارگردانی تندیس جشنواره به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به محمد جوهری برای نمایش نقطه صفر تعلق گرفت.

در بخش نویسندگی تندیس جشنواره به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به بهمن تقی پور برای نمایش مباحثه و در بخش نویسندگی به بهروز وفایی برای نمایش اگر کسی سراغ مرا گرفت تعلق گرفت.

نویسندگی برتر نیز به خسرو امیری برای نمایش بهشت حکیم الله تعلق گرفت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار