تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۲۹۰۴۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فاز نخست مرمت قلعه تاریخی مجید خان گتوند پایان یافت

 رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گتوند گفت: فاز نخست مرمت قلعه تاریخی مجید خان در شهر سماله مرکز بخش عقیلی شهرستان گتوند پایان یافت.

 یعقوب نگهداری روز یکشنبه در گفت‌ و گوی رسانه‌ ای بیان کرد: فاز نخست مرمت این بنای تاریخی شامل نخاله‌برداری، رفع خطر اضطراری و مرمت حدود چهار ماه پیش آغاز شده بود که با اعتبار پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان انجام شد.

وی افزود: این بنای تاریخی در سال ۱۳۹۹ با پیگیری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان و اداره میراث فرهنگی شهرستان گتوند به شماره ۳۲۸۶۵ ثبت ملی شده بود.

نگهداری ادامه داد: بنای تاریخی قلعه مجید خان شهر سماله گتوند از معدود قلعه‌ها با ساختمان آجری مربوط به اواخر دوران قاجار با ساختمان آجری در وسط شهر واقع شده است و اقدامات برای ثبت آن انجام و ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا آرامگاه قیصر امین‌پور شاعر معاصر، امامزاده محمدبن زید(ع)، دریاچه و سد تنظیمی گتوند و سد بزرگ گتوندعلیا، ساحل رودخانه کارون، پارک جنگلی، دره و آبشارهای پل پرزین، دهستان کیارس، تپه باستانی چغا، دره‌انار، اصطبل‌های پرورش اسب و باغ‌های مرکبات در دو بخش مرکزی و عقیلی از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان گتوند هستند.

شهر سماله مرکز بخش عقیلی شهرستان گتوند است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار