تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۲۸۹۶۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس جمهور: اراده ملت ایران در جهت اقتصاد مقاومتی شکست سنگینی برای دشمن بود

  رییس جمهور با بیان اینکه دانش مهندسان، کارشناسان با ایمان و باور مردم مایه پیروزی ایران اسلامی در جنگ اراده ها شد، گفت: عزم و اراده آهنین مردم در راستای اصل اقتصاد مقاومتی و تحقق رشد تولید و اشتغالزایی، شکست سنگینی را بر دشمنان این سرزمین تحمیل کرد.

  آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در آیین افتتاح پروژه های اقتصادی و عمرانی استان خوزستان که در محل شرکت فولاد خوزستان برگزار شد، افزود: بهره برداری از طرح فولادی زمزم سه با ظرفیت تولید ۲ میلیون تن در سال نشانه توان و ظرفیت داخلی کشور و جایگاه ویژه ایران در سطح منطقه و جهان است.

وی تصریح کرد: با فعالیت این کارخانه، ایران مقام اول در سطح منطقه و دوم در سطح جهان به لحاظ تولید این محصول مهم را در اختیار گرفته است.

آیت الله رییسی افزود: نکته مهم در بهره برداری از طرح فولادی زمزم ۳ عدم استفاده از مشاوران خارجی و تنها بهره گیری از دانش، توان و تعهد مهندسان بومی و جوانان خلاق ایرانی است.

وی ادامه داد: بکارگیری ۱۱۵ شرکت دانش بنیان و بیش از ۵۰ شرکت داخلی در روند احداث پروژه فولاد زمزم سه از جمله اقدامات مهم برای به ثمر نشستن این طرح است.

رییس جمهور با تاکید بر ضرورت افزایش ظرفیت تولید فولاد در خوزستان، اظهار کرد: باید با توسعه صنایع زمینه ریشه کنی معضل بیکاری در استان را فراهم کنیم.

آیت الله رییسی با اشاره به بهره برداری از شرکت فولاد آتیه خاورمیانه در خوزستان، گفت: این کارخانه با سرمایه ۴۰ هزار میلیارد ریالی به دست مهندسان و کارگران ایرانی راه اندازی شده که این سطح از توان فنی، افتخاری دیگر برای صنعت کشور محسوب می شود.

 

* برنامه دولت سیزدهم و آغاز تولید برق برای خودکفایی واحدهای صنعتی بزرگ کشور

رییس جمهور در ادامه با اشاره به چالش همیشگی قطع برق برای صنایع کشور، گفت: کار تولید برق با هدف خودکفایی واحدهای صنعتی بزرگ در کشور در قالب یکی از سیاست های اصولی دولت سیزدهم آغاز شده که با تکمیل و راه اندازی نیروگاه داخلی برق شرکت فولاد، داستان قطع برق در این شرکت برای همیشه تمام می شود.

آیت الله رییسی با تاکید بر هدف گذاری برای افزایش چشمگیر تولید در شرکت های توانمند کشور، تصریح کرد: کارخانه های بزرگی در خوزستان وجود دارد که تاکید جدی دولت، اهتمام این شرکت ها برای توسعه یافتگی استان است.

رییس جمهور با اشاره به ظرفیت های کم نظیر خوزستان، تاکید کرد: منابع عظیم نفتی و گازی، واحدهای صنعتی و فولادی بزرگ و ثروت های خدادادی، امکان ریشه کن‌ شدن بیکاری در این استان را فراهم کرده است.

وی با تاکید بر اهتمام بیشتر شرکت های نفتی، فولادی و صنعتی در عمل به مسوولیت های اجتماعی در قبال مردم، افزود: وزارت نفت ۴۰ هزار میلیارد تومان از سهم مسوولیت اجتماعی خود را در کشور را انجام داده که از این میزان ۱۷ هزار میلیارد تومان آن در استان خوزستان هزینه شده است.

 

* تاکید بر مشارکت بانک ها در سرمایه گذاری های نفتی

رییس دولت سیزدهم در ادامه با اشاره به بهره برداری از میادین نفتی مشترک سپهر و جفیر، افزود: سرمایه گذاری بانک ها در میادین نفتی و معادن برای تبدیل سرمایه‌ به ثروت از بهترین نوع سرمایه گذاری است که دولت به جد از این اقدامات حمایت می کند.

وی ادامه داد: اگرچه افزایش تولید نفت و گاز راضی کننده است ولی این فرآیند باید به تکمیل زنجیره تولید در مسیر ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی منجر شود.

آیت الله رئیسی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم برای سرمایه گذاری در میادین مشترک نفتی، گفت: افزایش تولید گاز و جمع آوری گازهای مشعل از جمله اقدامات دولت جمهوری اسلامی است که در آخرین نشست الجزایر به عنوان یک اقدام ارزشمند، مورد تقدیر قرار گرفت.

 

*ضرورت ارائه گزارش کار و اطلاع رسانی به مردم

رییس جمهور همچنین با تاکید بر لزوم ارائه گزارش مستمر از فعالیت های انجام شده به مردم، گفت: کارهای زیادی در کشور از جمله استان خوزستان انجام شده که به طور کامل و جامع اطلاع رسانی نشده است.

آیت الله رییسی افزود: این کارها و موفقیت های بزرگ به دست مهندسان و کارگران داخلی شکل گرفته که باید برای مردم تبیین شوند.

رییس جمهور اظهار کرد: فرمان رهبر معظم انقلاب به مجموعه دولت دستور داده که از دانایی و توانایی های کشور در جهت رشد اقتصادی، رونق تولید و مهار تورم استفاده شود که این مهم باید سرلوحه فعالیت تمامی دستگاه های اجرایی باشد.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: «خودباوری و ما می توانیم» درس بزرگ شهدا در دوران دفاع مقدس و پس از آن به ملت ایران است و امروز در سایه همین تفکر، اراده مردم و جوانان ایران اسلامی، کشور به سمت پیشرفت، نوآوری در حرکت است.

  رییس جمهور صبح امروز(جمعه) از طریق فرودگاه دزفول و با استقبال رسمی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار، وارد خوزستان شد.

این هشتمین سفر رییس جمهور از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون به خوزستان است.

افتتاح چندین طرح‌ پتروشیمی، بیمارستان بندر امام خمینی (ره)، سفر به مناطق عملیاتی و حضور در جمع کاروان‌های راهیان نور، بهره برداری از کارخانه فولاد زمزم سه و فولاد آتیه در اهواز و بهره برداری از چند پروژه مهم آب و فاضلاب از جمله برنامه های رییس جمهور در سفر به خوزستان است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار