در دوران استانداری امیر حیات مقدم در خوزستان در اردیبهشت سال ۱۳۸۵ نخستین پل کابلی کشور در شوشتر به بهره برداری رسید/ ارشیو
نخستین پل کابلی کشور(شهید بهرامی ) دوشنبه با حضور وزیر راه و ترابری
در شوشتر به بهره برداری رسید.
در آیین بهره برداری از این پل وزیر راه و ترابری گفت: وظیفه اصلی
تمامی خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت به این ملت می باشد.
"محمد رحمتی" افزود: اجرا و افتتاح چنین طرحهایی کارهای بسیار کوچکی
هستند، که باید بیش از بیش افزایش یابند.
وی اضافه کرد: دولت خدمتگزار با تمام توان و قدرت خود برای اختصاص دادن
اعتبارات به اجرای پروژه های عمرانی و عام المنفعه مصمم است.
رحمتی اظهار داشت: نسل آینده ما باید از حمل و نقل ارزان، روان و بدون
دغدغه و دردسر برخوردار باشد و گسترش راهها و راه آهن در کشور از راههای
رسیدن به چنین هدفی است.
وزیر راه و ترابری ادامه داد: صنعت حمل و نقل در کشور موضوع بسیار مهمی
است و هر چه مقدار در این خصوص فعالیت کنیم باز هم عقب هستیم.
وی اظهار داشت: حمل و نقل در بخش های هوایی،زمینی و دریایی زیربنای
توسعه در کشور است.
وی همچنین گفت:با توجه به اهمیت خوزستان از جنبه های اقتصادی و اجتماعی
نیاز است که هر چه سریعتر نسبت به بهبود وضعیت راههای ارتباطی در این
استان اقدام شود.
مجری ساخت و توسعه شبکه راههای کشور نیز در این مراسم گفت: افتتاح
پروژه پل کابلی شوشتر یکی از بزرگترین پروژه های بزرک حمل و نقل در کشور
است.
"اردشیر گروسی" افزود: یکی از مهم ترین شاخصهای این پل بزرک و مهم
ترکه ای و کابلی بودن آن است که با استفاده از تیرهای بتنی از پیش ساخته
طراحی شده است.
امیر حیات مقدم استاندار خوزستان نیز در این آیین گفت: افتتاح پل کابلی کشور یکی از
بزرگترین فناوری های روز دنیا محسوب می شود.
"امیر حیات مقدم" افزود: امسال یک سوم اعتبارات استانی از محل اعتبارات
تملک دارایی ها به بخش راهها اختصاص داده شده است.
امیر حیات مقدم اضافه کرد: اختصاص چنین اعتباراتی به راههای استان به معنای توجه
ویژه به این بخش در خوزستان است و امید است تا سه سال آینده مشکل راه در
خوزستان برطرف خواهد شد.
مدیرکل راه و ترابری خوزستان نیز گفت: پل شهید بهرامی به طول 674 متر،
در امتداد محور کنار گذر شهرستان شوشتر می باشد.
"خیرالله خادمی" افزود: برای احداث این پل که ساخت آن 13 سال به طول
انجامید، 44 میلیارد ریال از اعتبارات منابع داخلی و یک و نیم میلیون دلار
هزینه ارزی صرف شد
وی اظهار داشت: با بهره برداری از این پل مهم حجم زیادی از ترافیک
عبوری در شوشتر کاهش یافته و مشکل ترافیک و تردد که قبلا از طریق محور
درون شهری شوشتر و پل قدیمی آن صورت می گرفته برطرف می گردد.
گفتنی است تقاطع همسطح اهواز، پل رودخانه گرگر،پل نهر داریون،تقاطع غیر
همسطح سردارآباد، تقاطع غیر همسطح راه آهن، تقاطع غیر همسطح گلالک و کشت و
صنعت کارون از دیگر پروژه هایی بود که امروز با حضور وزیر راه وترابری
در شوشتر به بهره برداری رسید.