تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۸۵۲۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال
 سه نماینده فوتبال خوزستان در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال کشور در حالی به مصاف حریفان خود می‌روند که برای فرار از انتهای جدول نیاز به کسب امتیاز دارند.

 با نزدیک شدن به پایان نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور، حساسیت کار بیشتر شده و تیم‌های پایینی جدول برای بهبود وضعیت‌شان در جدول تلاش می‌کنند که هر سه نماینده خوزستان از این موضوع مستثنی نیستند.

در هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر، تیم‌های استقلال خوزستان و نفت آبادان در حضور تماشاگران خود به میدان خواهند رفت و تیم‌ فولاد خوزستان دیگر نماینده استان بیرون از خانه رو در روی حریفش قرار می‌گیرد.

در هفته سیزدهم این پیکارها تیم فولاد در مصاف با ذوب آهن، دومین تساوی خود در لیگ را کسب و ۲ پله در جدول رده بندی صعود کرد همچنین تیم نفت آبادان در یک بازی حساس برابر شمس آذر قزوین متوقف شد؛تیم استقلال خوزستان دیگر نماینده استان نیز در مصاف با پرسپولیس به نتیجه تساوی دست یافت.

با روی کار آمدن ایگناسیو، تیم فولاد خوستان در ابتدا متحول و در نتیجه گیری عملکرد خوبی داشت اما رفته رفته این موضوع کمرنگ شد به طوری که آنها از ۹ بازی اخیر خود تنها ۱۱ امتیاز کسب کرده اند و این موضوع چندان به مذاق هواداران خوشایند نیست.

سرخپوشان اهوازی با تغییراتی که در روند مدیریتی خود انجام داده‌اند به دنبال کسب نتایج بهتری در ادامه مسابقات هستند اگرچه کار سختی در پیش دارند.

تیم‌ نفت آبادان که تنها ۲ برد در کارنامه این فصل خود دارد در تلاش برای کسب امتیازات بیشتر است تا از انتهای جدول فاصله بگیرد.

شاگردان ویسی اگرچه نسبت به هفته های ابتدایی، عملکرد نسبتا بهتری داشته اند اما هنوز نتوانستند هوادارانشان را راضی نگه دارند.

برزیلی های ایران اگر نمی‌خواهند روزهای پایانی فصل گذشته بار دیگر برایشان تکرار شود باید از اکنون به فکر چاره‌ای باشند.

تیم استقلال خوزستان که پس از ۶ فصل دوری، بار دیگر وارد رقابت‌های لیگ برتر شده یکی از بدترین نتایج تاریخ خود را کسب کرده و این موضوع اعتراض شدید هواداران را به همراه داشته است.

آنها از ۱۳ بازی انجام شده پنج امتیاز کسب کرده‌اند که آمار ضعیفی برای یک تیم لیگ برتری به شمار می‌رود. آبی‌های خوزستان اگر نتوانند از بازی‌های خانگی خود امتیاز لازم را کسب کنند قطعا یکی از تیم‌های سقوط کننده به لیگ پایین‌تر خواهند بود.


استقلال خوزستان - مس رفسنجان

تیم فوتبال استقلال خوزستان بعد از نمایش خوبی که مقابل پرسپولیس در هفته سیزدهم داشت و توانست یک امتیاز از مدافع عنوان قهرمانی کسب کند، حالا به دنبال کسب اولین پیروزی فصل است.

تیم استقلال خوزستان در این هفته از رقابت ها به تنه نه چندان محکم و قدرتمندی همچون مس رفسنجان برخورد کرده‌اند و قطعا بر خلاف بازی‌های قبل، کار خیلی سختی ندارند؛ شاگردان پورموسوی اگر همچون بازی با پرسپولیس در میدان ظاهر شوند قطعا در این هفته پیروز میدان خواهند بود.

آبی های خوزستان با انجام ۱۳ بازی در لیگ بیست و سوم همچنان در کسب نتیجه عملکرد ضعیفی داشته و تنها تیم بدون برد این فصل به شمار می‌روند این تیم اگر در ۲ مسابقه مانده تا پایان نیم‌فصل مسابقات نتواند حداکثر امتیاز را کسب کند در نیم فصل دوم به مراتب کار سخت‌تری خواهد داشت.

شاگردان پورموسوی تاکنون ۳۴ امتیاز مهم را از دست داده و مهاجمان این تیم نتوانستند در امر گلزنی عملکرد خوبی داشته باشند هر چند که آنها موقعیت‌های گلزنی بیشماری روی دروازه حریفان خلق می‌کنند.

با گذشت ۱۳ هفته از رقابت‌ها می‌توان گفت که نقطه ضعف تیم استقلال خوزستان، ناتوانی بازیکنان این تیم در نتیجه به دست آمده در نیمه اول بازی‌ها است و اگر برای این موضوع چاره اندیشی نشود، نتایج ضعیف استقلال خوزستان همچنان ادامه خواهد داشت.

تیم استقلال خوزستان اگر می‌خواهد از قعر جدول رده‌بندی کنده شود در مصاف با مس رفسنجان نیاز به کسب هر سه امتیاز بازی است.


پیکان - فولاد

تیم فولاد پس از وقفه اول لیگ، نشان از یک تیم جنگنده و باانگیزه داشت و توانست سه برد شیرین کسب کند اما این روند ادامه‌دار نبود و آنها در مصاف با دیگر حریفانشان، امتیاز از دست دادند.

حضور ایگناسیو اسپانیایی در تیم فولاد خوزستان نیز نتوانسته جایگاه این تیم جنوبی کشور را در جدول رده بندی ارتقا دهد و این موضوع مورد رضایت هواداران و پیشکسوتان فوتبال خوزستان نیست.

فولادی ها در هفته گذشته یک امتیاز مهم را در دیدار برابر ذوب آهن ۱۰ نفره کسب کردند تا با روحیه‌ای خوب آماده دیدار مقابل پیکان شوند. این تیم در طول هفته تمرینات بسیار شادابی آن هم در هوای مطلوب اهواز انجام داده و از همه نظر آماده این دیدار است.

شاگردان ایگناسیو در حالی مقابل تیم پیکان به میدان می‌روند که هفته گذشته مقابل تراکتورسازی مغلوب شده و در این بازی به دنبال کسب سه امتیاز هستند تا جایگاه بهتری از جدول را اختیار کنند.

تیم های پیکان و فولاد به ترتیب با هفت و پنج گل زده، ضعیف ترین خط حمله لیگ را یدک می‌کشند در حالی که ۲ تیم، ستارگان بسیاری در خط حمله دارند.

بازیکنان و کادر فنی فولاد به خوبی آگاه هستند که برد برابر پیکان بحران زده، فرصت بسیار خوبی برای کاهش فاصله آنها با تیم‌های صدرنشین جدول خواهد بود.

از آنجا که تیم فولاد سابقه ۲ بار قهرمانی در لیگ برتر را داشته، هواداران انتظار دارند که تیمشان همواره در بین پنج تیم بالایی جدول باشد و برای کسب عنوان قهرمانی و یا کسب سهمیه آسیایی بجنگد.

نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال

نفت آبادان - ذوب آهن

دیدار هفته گذشته شمس آذر و نفت آبادان با نتیجه تساوی به پایان رسید، در حالی که برزیلی‌های ایران می‌توانستند با کسب سه امتیاز از این دیدار، جایگاهشان را در جدول رده‌بندی بهبود دهند.

تیم صنعت‌ نفت آبادان در انتهای فصل گذشته نتایج معجزه‌واری کسب کرد و در نهایت در لیگ برتر ماندگار شد اما در این فصل با گذشت ۱۳ هفته از رقابت‌ها هنوز نتایج ایده‌آلی کسب نکرده و این امر نگرانی هواداران متعصب نفت را به همراه داشته است.

شاگردان ویسی در این هفته از رقابت‌ها در حالی به مصاف تیم ذوب آهن می‌روند که شرایط برای هر ۲ تیم در جدول رده‌بندی یکسان نیست اگرچه عبدالله ویسی امیدوار است که تیمش در آبادان عملکرد خوبی داشته و مقابل شاگردان محمد ربیعی که در رده ششم جدول قرار دارند، نتیجه مطلوبی کسب کند.

تیم نفت آبادان از ۱۳ بازی گذشته خود ۱۱ امتیاز کسب کرده که سه امتیاز آن در خانه حاصل شده است؛ با این اوصاف نفتی‌ها این شانس را دارند تا در یک بازی خانگی دیگر نتیجه خوبی کسب کرده و خود را در جدول رده‌بندی بالا بکشند.

تیم نفت آبادان با ۲۱ گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را دارد اما در سوی مقابل ذوب آهنی‌ها برای ۱۱ بار دروازه خود را باز شده دیدند. در صورتی که این روند برای نفتی‌ها ادامه‌دار باشد، آنها باید به فکر جذب مدافع باشند.

برزیلی های ایران در صورت برد در این دیدار جایگاه خود را در جدول رده بندی چند پله ارتقا داده و نسبت به آینده امیدوارتر می شوند هر چند که این تیم محبوب خوزستانی همچنان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند.

در حال حاضر تیم های نفت آبادان، فولاد و استقلال خوزستان به ترتیب با کسب ۱۱، ۱۱ و پنج امتیاز در مکان‌های یازدهم، دوازدهم و شانزدهم جدول رده بندی قرار دارند.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته چهاردهم مسابقات لیگ برتر فوتبال به شرح ذیل است:

سوم دی ماه:

استقلال خوزستان - مس رفسنجان (ورزشگاه غدیر اهواز - ساعت ۱۵)

پیکان - فولاد (ورزشگاه پیکان - ساعت ۱۴)

چهارم دی ماه:

نفت آبادان - ذوب آهن (ورزشگاه تختی آبادان - ساعت ۱۵)
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار