تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۲۸۴۷۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرا ماشین ظرفشویی بوش قرص را حل نمی کند؟
 تمیز نشدن ظروف در ظرفشویی بوش، ممکن است به دلیل حل نشدن قرص در چرخه شستشو باشد. با عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی بوش و تشخیص عامل اصلی که مانع از حل شدن قرص در این دستگاه می شود، می توانید مشکل کثیف ماندن ظروف را برطرف کنید.

تعمیر ماشین ظرفشویی بوش

در ادامه تکنسین های مرکز تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش در تهران، شیوه شناسایی دلایل مشکل حل نشدن قرص در این دستگاه را شرح داده اند. با انجام راهکار های داده شده، می توانید این ایراد را برطرف کنید.

7 دلیل باز نشدن قرص در ماشین ظرفشویی بوش

قرص، با داشتن ظاهری جامد، یکی از مواد شوینده برای شستن ظروف در ماشین ظرفشویی به حساب می آید. هر قرص، برای شستشو ظروف در یک چرخه شستشو مورد استفاده قرار می گیرد. برای تمیز شدن ظرف ها، باید حجم کامل قرص، طی چرخه شستشو حل شود. باقی ماندن حتی مقدار کمی از آن، باعث به جا ماندن لکه و کثیفی به روی ظرف ها می شود.

حل نشدن قرص در ماشین لباسشویی می تواند مشکلات دیگری هم چون بوی بد و نامطبوع را برای ظرفشویی بوش به همراه داشته باشد. از این رو 7 عامل زیر را عیب یابی کرده و در نهایت با تشخیص اصلی ترین علت باقی ماندن قرص در این وسیله، اقدامات لازم را برای رفع آن انجام دهید:

  1. بی کیفیت و نامرغوب بودن قرص
  2. سر رسید تاریخ انقضای قرص
  3. گرفتگی مسیر عبور قرص به مخزن ظرفشویی بوش
  4. چیدمان اشتباه ظروف
  5. معیوب شدن دیسپنسر ماشین ظرفشویی بوش
  6. تنظیمات اشتباه دمای آب
  7. ایراد در حسگر یا کلید سوئیچ درب

تعمیر ماشین ظرفشویی بوش

از قرص بی کیفیت استفاده نکنید

برند های مختلفی قرص ظرفشویی را تولید کرده اند. محصول هر برند، از سطح کیفیت و مرغوبیت مشخصی برخوردار شده است. برخی از آن ها به دلیل داشتن کیفیت پایین، به درستی در چرخه شستشو حل نمی شوند. یا به مرور، در مسیر رسوب کرده و باعث انسداد آن می شوند. این گرفتگی آسیب های زیادی به قطعات ظرفشویی بوش وارد خواهد کرد. از این رو حتما به برند قرص توجه کنید و از نگهداری آن در محیط گرم و مرطوب خودداری کنید.

تاریخ انقضای قرص ظرفشویی بوش را بررسی کنید

از دلایل باز نشدن قرص در مخزن ماشین ظرفشویی بوش، می توانیم به تاریخ انقضای آن اشاره کنیم. هر یک از مواد شوینده، تاریخ مصرف و تاریخ انقضای مشخصی دارند، ممکن است قرصی که برای شستن ظروف استفاده کرده اید، تاریخ مصرف نداشته و فاسد شده باشد. پیش از استفاده از قرص در ظرفشویی بوش، حتما تاریخ مصرف آن را چک کنید. توصیه می کنیم از برند معتبری قرص را تهیه کنید تا مشکلات این چنینی رخ ندهد.

چیدمان ظروف در ظرفشویی بوش اشتباه است

سبد های ماشین ظرفشویی بوش به گونه ای طراحی شده اند که هر نوع ظرف، جایگاه مشخصی دارد. در صورتی که چیدمان ظرف ها در آن ها به درستی و اصولی انجام نشود، مانع از باز شدن درب جا قرصی شده و قرص در طی چرخه شستشو حل نشده و در نهایت ظرف ها کثیف خواهند ماند. حتما راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی بوش را مطالعه کرده و با شیوه اصولی چیدمان ظروف در این دستگاه آشنا شوید.

تعمیر ظرفشویی بوش

مسیر عبور قرص به مخزن ماشین ظرفشویی بوش مسدود است

قرص، برای وارد شدن به مخزن ماشین ظرفشویی بوش، از جا پودری مسیر خود را آغاز می کند. در صورتی که این مسیر مسدود و یا گرفتگی داشته باشد، امکان وارد شدن آن به مخزن میسر نبوده و حل نشده در دستگاه باقی می ماند. رسوبات به جا مانده از قرص های تقلبی، منجر به انسداد این مسیر می شوند. حتما برای رسوب زدایی ظرفشویی بوش خود اقدام کنید. اگر در این زمینه مهارت ندارید، با تکنسین ماشین ظرفشویی بوش تماس بگیرید.

سوئیچ درب ماشین ظرفشویی بوش ایراد دارد

خراب شدن سوئیچ ماشین ظرفشویی بوش، می تواند از دیگر دلایل باقی ماندن قرص به شمار آید. سوئیچ نقش مهمی در باز شدن قرص ایفا می کند. مطمئن شوید که این بخش از ساختار دستگاه، معیوب نشده باشد. سوئیچ دارای یک حسگر است که خرابی حسگر نیز می تواند دلیلی برای کار نکردن سوئیچ درب بوده و مانع از باز شدن قرص در چرخه شستشو شود. عیب یابی این بخش تخصصی بوده و لازم است با نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش در تهران تماس بگیرید.

دیسپنسر ماشین ظرفشویی بوش معیوب است

در برخی از مدل های ماشین ظرفشویی بوش، دیسپنسر وظیفه حل کردن قرص را در چرخه شستشو بر عهده دارد. پس از تنظیم برنامه شستشو، دیسپنسر در زمان مناسب شروع به کار کرده و قرص را در چرخه شستشو حل می کند. با اختلال در عملکرد آن، قرص در فرآیند شستشو باز نخواهد شد. ممکن است با ریست کردن دستگاه و شروع به کار مجدد آن، مشکل برطرف شود. اما اگر همچنان دیسپنسر قادر به حل کردن قرص نبود، بهتر است با تعمیرکار ماشین ظرفشویی بوش تماس بگیرید. به طور معمول خرابی دیسپنسر با کد ارور در این وسیله نشان داده می شود.

تنظیمات دمای آب چرخه شستشو درست نیست

دمای آب، نقش مهمی در باز شدن یا نشدن قرص در ماشین ظرفشویی بوش دارد. پایین بودن دمای آب، حرارت لازم برای حل شدن قرص را فراهم نکرده و ظروف کثیف می مانند. کم ترین درجه دمای لازم برای باز شدن قرص در مخزن ظرفشویی بوش، معادل 115 درجه فارنهایت است. در برخی از مدل های این دستگاه، ترموستات دما را اندازه گیری کرده و آن را از طریق نمایشگر نشان می دهد. حتما به درجه دمایی که تنظیم می کنید و عددی که توسط نمایشگر مشاهده می نمایید، دقت کنید.

چگونه از باز نشدن قرص در ظرفشویی بوش جلوگیری کنیم؟

رعایت برخی از اصول و نکات، می تواند از بروز مشکل باز نشدن قرص در مخزن ماشین ظرفشویی بوش جلوگیری کند. اما به طور کلی، عوامل گفته شده، منجر به ایجاد این مشکل می شوند. حتما تمامی آن ها را مورد بررسی قرار دهید. علاوه بر این، با حل نشدن قرص، ممکن است مشکلات دیگری هم چون بوی بد مخزن ظرفشویی بوش و یا کثیف ماندن ظروف پس از اتمام چرخه شستشو نیز پدیدار شوند.

نکات اساسی که در ادامه آورده ایم را رعایت کنید. اما اگر باز هم با ایراد باز نشدن قرص مواجه شدید، توصیه می کنیم حتما با نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش در تهران تماس بگیرید و به واسطه این نمایندگی، از خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی بوش در محل بهره مند شوید تا تکنسین در منزل شما حضور پیدا کرده و عیب یابی این مشکل را انجام دهد:

  • قرص را همواره در محلی کاملا خشک نگهداری کنید. چرا که رطوبت باعث فساد آن می شود.
  • زمان استفاده از قرص، ماشین ظرفشویی بوش را در حالت مولتی تب قرار دهید.
  • قرص را از برند و فروشگاه معتبر خریداری کنید. کیفیت و مرغوبیت قرص نقش مهمی در باز شدن و نشدن آن دارد.
  • فراموش نکنید که برای حفظ سلامت ماشین ظرفشویی بوش، حتما سرویس های دوره ای را انجام دهید تا از خراب شدن و از کار افتادن قطعاتی هم چون دیسپنسر، ترموستات و دیگر بخش ها جلوگیری شود.

:
:
:
آخرین اخبار