تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۲۷۳۷۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آشنایی با انواع درب چوبی

 

درب چوبی به دلیل طراحی فوق‌العاده و بی‌نظیری که دارد توانسته محبوبیت زیادی را به دست آورد. این درب‌های چوبی تنوع جنس و طرح و رنگی بالایی دارند؛ زیرا هر کدام برای محیطی مناسب هستند. تنوع در تولید درب‌های چوبی به دلیل متفاوت بودن مکان‌های نصب و سلیقه افراد می‌باشد. در زمان تهیه انواع درب چوبی همواره باید به مشخصات و ویژگی‌های آنها توجه نمایید تا بدانید که کدام نمونه برای شما مناسب است و سپس آن را خریداری کنید.

درب چوبی چیست؟

درب چوبی از نمونه درب‌هایی بوده که از چوب با کیفیت تولید شده اما برای استفاده با مواد مختلفی روکش شده است تا مقاومت بیشتری در برابر رطوبت و شرایط محیطی پیدا کند. لازم به ذکر است که برای تولید این گونه درب‌ها از چوب‌های مختلفی استفاده می‌شود؛ اما بیشترین میزان مصرف را چوب راش، بلوط و توسکا به خود اختصاص داده‌اند؛ زیرا این سه نمونه چوب کیفیت بالاتری نسبت به نمونه‌های دیگر دارند. درب چوبی که با چوبی طبیعی و یا ترکیبی از چند چوب به دست آمده است اصولا برای در ورودی، لابی و مکان‌های دارای رطوبت کم کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درب‌های چوبی به نوبه خود از کیفیت بالایی برخوردار هستند؛ اما بیشتر زیبایی آنها است که افراد را مجذوب خود کرده، استفاده از چوب برای تولید درب سالیان زیادی است که رواج پیدا کرده است؛ زیرا چوب به راحتی شکل و حالت می‌گیرد و می‌توان آن را با اشکال مختلفی تزیین نمود.

معرفی انواع درب چوبی

انواع درب چوبی در بازارها وجود دارد و از نظر کیفیت و طرح و رنگ با هم متفاوت هستند و از همه مهمتر کارایی خاص خود را هم دارند. از انواع درب چوبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. درب ام دی اف: این درب‌ها از کیفیت و ضخامت بالایی برخوردار هستند و اصولا برای درب ورودی ساختمان کاربرد دارند.

2. درب اچ دی اف: این مدل درب دارای یک لایه روکش بوده و این لایه مقاومت آن را افزایش داده است.

3. درب ای بی اس: این درب‌ها به دلیل ضد آب بودن برای سرویس بهداشتی و حمام کاربرد دارند و مورد استفاده قرار می‌گیرند به انها درب ضد آب نیز میگویند.

4. درب پی وی سی: این مدل درب دارای روکش پی وی سی بوده و این روکش کیفیت و مقاومت آن را بالا برده است.

5. درب ملامینه: این مدل درب با نام اچ پی ال هم شناخته می‌شود و با روکش مصنوعی عایق شده است.

تنوع در این درب‌ها به دلیل کیفیت و کارایی متفاوت آنها است. با شناخت بهتر انواع درب چوبی و کاربرد هر کدام شما می‌توانید به راحتی بهترین درب را برای محیط خود انتخاب کرده و تهیه نمایید. برای محیط‌های مرطوب باید از درب‌های دارای روکش استفاده کنید تا از نفوذ رطوبت جلوگیری کنند، البته این نمونه درب‌ها از مقاومت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و دوام زیادی هم دارند.

مزایای درب چوبی

درب‌های چوبی از مزایا و ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار هستند که همواره با کمک این ویژگی‌ها توانسته‌اند محبوبیت به دست بیاورند. از مزایای این درب‌ها موارد زیر را معرفی خواهیم کرد:

1. این درب‌ها در برابر سرما و گرما مقاومت بالایی دارند و دچار تغییر رنگ و حالت نمی‌شوند.

2. سرما و گرما از آنها عبور نمی‌کند و برای فصول سرد و گرم گزینه مناسبی می‌باشند.

3. در برابر سر و صدا هم مقاومت بیشتر و عملکرد بهتری دارد.

4. در برابر ضربه و فشار استحکام نسبتا بالایی دارند.

از درب‌های چوبی می‌توانید در هر بخشی از ساختمان استفاده کنید؛ زیرا آنها در مدل‌های ساده، ضدآب و ضدسرقت تولید می‌شوند که نمونه ضد سرقت آنها برای درب ورودی و نمونه ضداب آنها برای سرویس بهداشتی و حمام کاربرد دارد.

عوامل موثر بر قیمت درب چوبی

قیمت درب چوبی براساس عوامل متعددی تعیین می‌شود و تغییرات دارد که برخی از این عوامل بیشترین تاثیر را روی نرخ نهایی آنها می‌گذارند تا حدی که روزانه قیمت درب دچار نوسانات می‌شود و افزایش پیدا می‌کند. در حالت عادی تولید کننده قیمت درب چوبی را براساس کیفیت و کارایی که دارد تعیین می‌کنند مسلما درب‌هایی که دارای روکش عایق هستند و ضدسرقت می‌باشند قیمت بالاتری هم دارند که این موارد به صورت دقیق در مشخصات محصول ثبت می‌شود. عوامل اصلی مانند تورم‌ها و شرایط اقتصادی حاکم بر‌ جامعه قیمت‌ها را روزانه افزایش می‌دهند که در این صورت باید هر زمان که قصد خرید دارید استعلام جدید دریافت کنید.

برای اطلاع روزانه از قیمت دقیق درب چوبی بهترین راه تهیه و دسترسی به لیست قیمت می‌باشد، لیست‌ها به سبب این که آنلاین هستند همیشه قیمت‌های بروز را به نمایش می‌گذارند تا در اختیار شما قرار بگیرند. با اطلاع از قیمت هر درب و کارایی که دارد می‌توان به راحتی بهترین نمونه را متناسب با نیاز و بودجه خود انتخاب و تهیه نمود.


لاریکس شاپ بهترین ارائه دهنده انواع درب چوبی

لاریکس شاپ به عنوان بهترین و برترین ارائه دهنده انواع درب چوبی به شمار می‌رود و بیش از ۱۲ سال سابقه کاری دارد. این مجموعه در طول دوره فعالیت خود توانسته نیاز افراد را به راحتی پوشش بدهد و تامین کند. لاریکس شاپ در زمینه تولید و فروش درب‌های چوبی فعالیت گسترده‌ای دارد و هر روزه مدل‌های جدیدی از درب‌های چوبی را تولید و روانه بازارها می‌کند تا بتواند نیاز هر سلیقه‌ای را تامین نماید. این مجموعه با ارائه بهترین و خاص‌ترین درب‌های چوبی توانسته است هم رضایت مشتریان را به دست بیاورد و هم اعتبار خود را افزایش بدهد. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای تهیه انواع درب چوبی به این سایت سری زده و با بررسی محصولات فوق العاده‌ای که تولید می‌کنند، با توجه به نیاز و سلیقه‌ای که دارید بهترین‌ها را خریداری کنید.

:
:
:
آخرین اخبار