تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۱:۵۴
کد خبر: ۲۶۹۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نايب‌رييس فدراسيون موتورسواري و اتومبيل‌راني خبرداد
واردات خودرو و موتور مسابقه‌ با تعرفه 10 درصد
نايب‌رييس فدراسيون موتورسواري و اتومبيلراني وضعيت فعلي اين دو رشته را در كشور در حال پيشرفت دانست و گفت: براي توسعه مستمر اين دو رشته نياز به يكسري زيرساخت‌ها و اعتبارات است.
 
حسين شهرياري اظهاركرد: طي چند سال اخير حضور ما در مجامع مختلف آسيايي، بين‌المللي و خاورميانه، اتفاقات خوبي بوده است. از نظر بين‌المللي فدراسيون ما در كرسي‌هاي مختلف حضور دارد و توانسته است ارتباط بسيار خوبي با فدراسيون‌هاي آسيايي و جهاني برقرار كند. در كل مي‌توان گفت كه فدراسيون و اعضاي آن يك حضور خوب در مجامع بين‌المللي دارند.
 
وي با بيان اين‌كه فدراسيون در تمام رشته‌هاي موتوري حضور خوب و گسترده‌اي در مسابقات داشته است، عنوان‌كرد: البته براي اين‌كه اين روند ادامه داشته باشد، نياز به مربي خارجي و سرمايه‌گذاري داريم و به نظرم بحث اصلي ما تامين زيرساخت‌هاي مركز استان‌هاي بزرگ است و بايد تمام اين موارد دست به دست دهند تا به موفقيت برسيم.
 
نايب‌رييس فدراسيون موتورسواري و اتومبيل‌راني ادامه‌داد: طي اين چند سال براي رشته‌هاي مختلف مربي خارجي به ايران آمده است ولي به نظرم بايد حضور چنين مربياني مستمر باشد. در رشته موتوركراس سه بار يكي از بهترين مربيان اين رشته را به ايران آورديم كه به نظرم حضورش تاثير‌گذار بود. همچنين در رشته كارتينگ از مربي خارجي استفاده كرده‌ايم.
 
وي با اشاره به اين‌كه در بحث آموزش مربيان اقداماتي را انجام داده‌ايم، گفت: يكي از بزرگترين سمينارهاي اين رشته‌ها را در ايران برگزار كرديم كه 60 مربي كشور در آن شركت كردند و قصد داريم چنين برنامه‌هايي را به صورت مستمر انجام دهيم تا در ادامه شرايط ايده‌آلي داشته باشيم.
 
شهرياري يادآورشد: سال گذشته و امسال در مسابقات بين‌المللي برترين‌هاي رالي به دليل نامساعد بودن شرايط اقتصادي شركت نكرديم اما قصد داريم براي اعزام بازيكنان به مسابقات موتوركراس 2013 برنامه‌ريزي كنيم و اگر بتوانيم تمام مشكلات مالي را حل كنيم، به نظرم شركت در رقابت‌هاي موتوركراس يكي از مهم‌ترين رشته‌هاي مسابقات بين‌المللي 2013 خواهد بود. در تمام رشته‌هاي موتورسواري و اتومبيل‌راني فعال هستيم و اگر شرايط اقتصادي براي اعزام تمام تيم‌ها مهيا شود در مسابقاتي كه پيش‌رو داريم، شركت خواهيم كرد.
 
وي خاطرنشان‌كرد: باتوجه به اين‌كه موتورسواري و اتومبيل‌راني رشته‌هايي نو هستند، تقريبا تا پنج، شش سال پيش، 10 تا 13 هيات در كشور فعاليت داشتند اما اكنون نزديك به 30 استان در حال فعاليت هستند و مي‌توان گفت استان‌ها حداقل فعاليت خود را آغاز كرده‌اند. به نظرم بسياري از استان‌ها ازجمله خوزستان، مازندران، خراسان‌رضوي، اصفهان، كرمان، سيستان‌وبلوچستان و ايلام عملكرد خوبي در اين رشته‌ها دارند.
 
نايب‌رييس فدراسيون موتورسواري و اتومبيل‌راني درباره وضعيت خوزستان در اين دو رشته گفت: خوزستان فعاليت خوبي در اين رشته‌ها دارد ضمن اين‌كه بازيكن اين استان نيز در مسابقات دريفت خاورميانه نيز شركت كرده است. خوزستان در رقابت‌هاي رالي نيز فعاليت خوب و حضور پررنگي دارد. به نظرم اين استان مي‌تواند به زودي در تمام رشته‌ها سهمي در كشور داشته باشد.
 
وي در پايان درباره تعرفه 10 درصدي گمركي براي خريد موتور و يا خودروهاي مسابقه‌اي خبرداد و اظهاركرد: به طور عادي اگر ورزشكار بخواهد يك موتور و يا خودرو  وارد كشور كند بايد تعرفه گمركي 60 تا 70 درصدي بپردازد ولي اگر هيات‌ها ورزشكاران برتر اين رشته‌ها را به ما معرفي كنند، اين افراد مي‌توانند با پرداخت 10 درصد تعرفه گمركي، صاحب موتور و يا خودرو مسابقه‌اي شوند.

مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
0
0
سلام من میخام بدونم که میشه یه موتور اماراتی با هزرینه کمزرک وارد کرد هزینه چه قدر میشه0901...6714
:
:
:
آخرین اخبار