امین برملا روز چهارشنبه در جمع مدیران مدارس شبانه روزی خوزستان بیان کرد: این تعداد دانش آموز در ۶۷ مدرسه شبانه روزی در سراسر استان در حال تحصیل هستند و ظرفیت خوبی برای پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی برای متولیان تعلیم و تربیت فراهم کرده است که باید با استفاده از راهبردهای تحولی در راستای تحقق برنامه های گام های عملی برداشته شود.
وی افزود: مدارس شبانه روزی ظرفیتی بالایی برای اجرای برنامه های علمی، تربیتی ، اجتماعی و انتقال مفاهیم و آموزه ها به نسل جدید فراهم می آورند و با تمرکز امکانات در مدارس شبانه روزی می توان شاهد ارتقای شاخص عدالت آموزشی در سطح مدارس استان باشیم.
برملا گفت: ارتقای شاخص های کیفی مدارس شبانه روزی و تاکید بر ارایه آموزش های مهارتی به دانش آموزان و توانمندسازی معلمان این مدارس در راستای اجرای سیاست ها و برنامه های آموزش و پرورش از جمله اولویت های معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان است.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز با تاکید بر نقش فعالیت های اثربخش فرهنگی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه بیان کرد: تدوین سند جامع پیشگیری از آسیب های اجتماعی، گامی مهم و تعیین کننده در حوزه مبارزه با این آسیب ها در جامعه است.
مسعود حمیدی نژاد افزود: افزایش میزان تاب آوری اجتماعی دانش آموزان در برابر آسیبهای اجتماعی یکی از اولویتهای راهبردی مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان است و در این راستا باید با تکیه بر رویکرد همدلی و همیاری عملکردی گام های علمی برداشته شود.
وی با اشاره به اقدامات گسترده مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی گفت: کارگروههای متعددی در حوزه های مختلف فرهنگی و مداخله اجتماعی و مشاوره ای در سطح آموزش و پرورش خوزستان تشکیل شده است تا بتوان شاهد کاهش میزان آسیب های اجتماعی در سطح جامعه باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه سند جامع پیشگیری از آسیب های اجتماعی گامی مهم در راستای مبارزه با آسیب های اجتماعی است افزود: یکی از اقدامات اثربخش در راستای مبارزه با آسیب های اجتماعی مشخص کردن وضعیت موجود از مسیر اجرای طرح های پژوهشی هدفمند است و تدوین سند جامع پیشگیری از آسیب های اجتماعی است گامی مهم در راستای تحقق اهداف آموزش و پرورش در این حوزه است.
جامعه دانش آموزی خوزستان یک میلیون و یکصدهزار نفر است که در ۱۰ هزار مدرسه دولتی و غیر دولتی در حال تحصیل هستند.