Google Ads یک پلتفرم تبلیغاتی در دیجیتال مارکتینگ است که در آن صاحبان مشاغل محصولات خود را تبلیغ میکنند و ترافیک هدفمندی را به وبسایت خود هدایت میکنند، و بدین طریق با افزایش نرخ تبدیل، به افزایش فروش کمک میکند. این کار را میتوان از طریق پرداخت به ازای کلیک یا روشهای دیگر انجام داد. این روش شامل شبکه نمایش Google، شرکای جستجو، وبسایتها، کانالهای YouTube، ویدیوها، موتور جستجوی Google، مخاطبان، برنامههای تلفن همراه و موارد دیگر است.
این سرویسها برای کمک به کسب و کارها و بازاریابان طراحی شدهاند که با میلیاردها نفری که پاسخهای مورد نظر خود را در جستجوهای خود پیدا میکنند، ویدیوها را در YouTube تماشا میکنند، مکانهای جدید را در Google Maps کاوش میکنند، برنامهها را در Google Play پیدا میکنند، محتوا را در سرتاسر وب مرور میکنند و غیره کانکت شده و گامی موفق در مسیر دیجیتال مارکتینگ گذاشتهباشند.
در واقع Google Ads برنامه تبلیغات آنلاین گوگل است. از طریق Google Ads میتوانید تبلیغات آنلاین ایجاد کنید تا افراد را دقیقاً در زمانی که به محصولات و خدماتی که شما ارائه میدهید علاقهمند هستند، به سمت خود جذب کنید. اما انجام تبلیغات در گوگل مراحلی دارد که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت.
با راه اندازی گوگل ادز، نوع جدیدی از کمپین به وجود میآید که به طور خاص با در نظر گرفتن مشاغل کوچک طراحی شدهاست. کمپینهای هوشمند انجامدهنده تبلیغات در Google Ads، نوآوری و فناوری تبلیغاتی را طراحی میکنند که گوگل به آن شهرت دارد. برای اینکه به صاحبان کسب و کار کمک کند تا بدون انجام کارهای سخت و پیچیده به اهداف خود برسند. هدف 90 درصد از مشاغل و کسبوکارهای کوچک از تبلیغات آنلاین، این است که بتوانند مردم را به سمت خود جذب کنند و یا آنها را ترغیب به خرید نمایند، با کمپینهای هوشمند Google Ads این اهداف در دیجیتال مارکتینگ محقق میشود.
حال اگر از خود میپرسید که آیا استفاده از تبلیغات گوگل با وجود هزینههای زیادی که صرف آن میکنیم، میتواند تاثیر خاصی در رونق کسب و کار من بگذارد یا نه؟ بد نیست نگاهی به آمارهای زیر بیاندازید:
نرخ تبلیغات کلیکی گوگل ادز نزدیک به 8٪ است.
تبلیغات نمایشی پنل گوگل ادوردز 180 میلیون بازدید ماهانه دارد.
تبلیغات پولی گوگل 65% از مشتریان آماده خرید را جذب میکند.
43٪ از مشتریان، کالایی که در یک تبلیغ یوتیوب دیدهاند را میخرند.
پس با این تفاسیر و با وجود این آمارها، میتوان اطمینان حاصل کرد که واقعا استفاده از گوگل ادز در بهبود وضعیت کسب و کار و دیجیتال مارکتینگ موثر واقع بوده و در دراز مدت تاثیر چشمگیری بر فروش و کسب درآمد خواهد داشت، حال یکی از مواردی که باید به آن پرداخته شود، اینست که چگونه حساب گوگل ادز را شارژ کنیم؟
با حقایق و آماری که در ادامه عنوان خواهیم کرد، میتوانید بگویید که بله، گوگل ادز به درستی برای تجارت دیجیتال مارکتینگ موثر عمل میکند. بیایید با هم این حقایق را مورد بررسی قرار دهیم:
یعنی اینکه مردم نه فقط به هنگام سرچ غیرمستقیم در مورد یک محصول، بلکه زمانی که به طور فعال چیزی را جستجو میکنند، با تبلیغات گوگل مواجه میشوند. نتایج گوگل ادز 65٪ از کلیکها را برای خرید کلمات کلیدی، در مقابل 35٪ برای نتایج ارگانیک را دریافت میکنند.
تبلیغات شما فقط زمانی نشان داده میشود که مرتبط با موضوع مورد جستجوی مخاطب باشد، پس شما میتوانید محدودیتهایی برای هزینههای خود تعیین کنید و میتوانید نمایش تبلیغات خود را برای نمایش در زمانهای بهینه برنامهریزی کنید. شما میتوانید 800% بازگشت سرمایه را از تبلیغات گوگل دریافت کنید، به این معنی که اگر 1 دلار خرج کنید، در ازای آن 8 دلار دریافت خواهید کرد.
گوگل محبوبترین و قابل اعتمادترین موتور جستجو در جهان است، طبق یک گزارش، 63 درصد از مردم بر روی تبلیغات گوگل، 15 درصد بر روی تبلیغات آمازون، 9 درصد بر روی تبلیغات یوتیوب و 6 درصد بر روی Bing کلیک میکنند.
این ویژگی از مشخصات گوگل ادز اشاره به این نکته دارد که شما میتوانید نسخه تبلیغاتی، قیمت پیشنهادی و ساختار حساب خود را با توجه به بودجه خود تنظیم کنید.
حتما میدانید که سئو سایت برای مشاغل مختلف یکی از ضروریات است تا سایت بتواند از سوی کاربران دیده شود، اما انجام سئو برای رتبهبندی ارگانیک زمان میبرد در حالیکه تبلیغات جستجوی Google بلافاصله ظاهر میشوند و نیازی به زمان ندارند.
با توجه به موارد فوق، جای تعجب نیست که 80٪ از همه مشاغل روی گوگل ادز
برای PPC تمرکز میکنند. البته، نحوه عملکرد Google Ads به نحوه مدیریت
حسابتان نیز بستگی دارد که در ادامه مطلب به عمق بحث چگونه حساب گوگل ادز
را شارژ کنیم و یا چگونه حسابمان را مدیریت کنیم خواهیم پرداخت، پس همچنان
با ما همراه باشید.
در ابتدا باید شروع به راهاندازی یک کمپین تبلیغاتی گوگل در گرایشهای دیجیتال مارکتینگ کنید. قدم بعدی این است که مرتبطترین کلمات کلیدی را برای کسبوکار خود انتخاب کنید. شما ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی مفید مانند Google keyword planner را خواهید یافت. با این کار، باید به دقت در مورد کلمات و عباراتی که مشتریان هنگام جستجوی محصولات یا خدمات شما استفاده خواهند کرد، فکر کنید. هدف گوگل ادز این است که کلمات کلیدی شما با تبلیغات مطابقت داشتهباشند. سپس، زمانی که شخصی کلمات و اصطلاحات مورد نظر شما را در اینترنت تایپ میکند، تبلیغ شما نمایش داده میشود.
سیستم صورتحساب Google Ads به گونهای طراحی شدهاست که استفاده از آن برای همه راحت باشد. روشهای مختلفی برای شارژ حساب گوگل ادز شما وجود دارد که در ادامه مطلب قصد داریم چگونگی انجام آن را به شما عزیزان آموزش دهیم.
روش پرداخت چیزی است که شما برای پرداخت برای Google Ads استفاده میکنید. روشهای پرداخت موجود برای حساب شما به ارز و کشور انتخابی شما و گاهی اوقات به تنظیمات پرداخت شما (صورتحساب دستی، خودکار یا ماهانه) بستگی دارد. در ادامه به همه روشهای پرداخت موجود در کشور اشاره خواهیم کرد:
علاوه بر انواع خاصی از کارتهای اعتباری، کارتهای نقدی با آرم Visa یا MasterCard نیز برای پرداخت حساب گوگل ادز پذیرفته میشود. میتوانید از کارت اعتباری یا نقدی استفاده کنید، مهم نیست که پرداختهای خودکار انجام میدهید(بعد از اجرای آگهیها بهطور خودکار هزینه دریافت میکنید) یا پرداختهای دستی (قبل از اجرا شدن آگهیهایتان وجوهی را در حساب خود قرار میدهید). در ادامه مبحث «چگونه حساب گوگل ادز را شارژ کنیم» نحوه پرداخت بر اساس تنظیمات پرداخت حساب شما آمدهاست.
برای شارژ اکانت گوگل ادز به صورت مستقیم در ابتدا لازم است وارد سایت شده و بعد از ثبتنام در سایت صاحب یک حساب کاربری عادی شوید. همین حسابهای عادی، خود دارای امکاناتی هستند و شما میتوانید بدون پرداخت هزینهای به مدیریت کمپینهای خود از برخی امکانات عادی برخوردار شوید. ولی هستند کسانی که به سطح عادی حساب کاربریشان قانع نبوده و تمایل دارند مزایای بیشتری دریافت نمایند، این افراد بایستی در ابتدا اکانت خود را ارتقاء دهند.
بعد از اینکه مهلت استفاده از اکانت سطح پیشرفته شما به اتمام رسید بایستی با استفاده از روشهای مختلف اقدام به تمدید و یا شارژ گوگل ادز خود نمایید، یکی از اصلیترین روشهای این کار، مراجعه به سایت گوگل ادز به آدرس ads.google.com است. حال لازم است مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:
وارد شدن به حساب کاربری در سایت گوگل ادز(و در صورت نداشتن حساب بایستی در ابتدا ثبت نام انجام دهید).
وارد شدن به قسمت چرخ دنده و یا تنظیمات و کلیک روی آن
انتخاب گزینه Billing & Payments
کلیک روی گزینه Make a Payment و انتخاب روش پرداختی ( در این قسمت تنوع روشهای پرداخت ازجمله خودکار، دستی یا ماهانه وجود دارد که بسته به تمایل خود یکی را انتخاب خواهید کرد).
توجه داشتهباشید که Google کارتهای پیش پرداخت را برای پرداختهای خودکار نمیپذیرد. برای استفاده از کارت اعتباری یا نقدی در این تنظیم پرداخت، کافی است آن را به حساب Google Ads خود اضافه کنید و آن را روش پرداخت اصلی خود قرار دهید. برای افزودن کارت اعتباری به حساب خود، کافیست مراحل زیر را انجام دهید:
وارد حساب Google Ads خود شوید.
روی نماد ابزار( Tools) Google Ads کلیک کنید و سپس در قسمت "Billing"، روی Summary کلیک کنید.
روی روشهای پرداخت کلیک کنید، سپس روی افزودن روش پرداخت جدید کلیک کنید.
کارت اعتباری را انتخاب کنید و اطلاعات کارت خود را پر کنید.
برای اینکه این روش پرداخت اصلی شما باشد، مطمئن شوید که از منوی کشویی در گوشه سمت چپ پایین، گزینه اصلی را انتخاب کنید.
روی ذخیره کلیک کنید.
برای ویرایش اطلاعات یک کارت اعتباری موجود در حساب خود کافیست مراحل زیر را طی کنید:
وارد حساب Google Ads خود شوید.
روی نماد ابزار Google Ads کلیک کنید و سپس در قسمت "Billing"، روی Summary کلیک کنید.
روی لینک روشهای پرداخت کلیک کنید.
روش پرداختی را که میخواهید ویرایش کنید پیدا کنید. سپس روی Edit کلیک کنید.
اطلاعات کارت اعتباری مورد نظر خود را تغییر دهید.
روی ذخیره کلیک کنید.
تنظیم پرداخت دستی برای حسابهای جدید در برخی از کشورها و مناطق در دسترس نیست. اگر هنگام ایجاد و یا شارژ حساب خود نمیتوانید گزینه پرداخت دستی را ببینید، باید با گزینه پرداختهای خودکار ادامه دهید تا ایجاد حساب خود را به پایان برسانید؛ چرا که نمیتوان حساب شما را در برخی کشورها و مناطق به پرداختهای دستی تغییر داد. برای استفاده از کارت اعتباری یا نقدی در تنظیم پرداخت دستی برای شارژ حساب گوگل ادز، باید مراحل زیر را طی کنید:
وارد حساب Google Ads خود شوید.
روی نماد ابزار Google Ads کلیک کنید و سپس در قسمت "Billing"، روی Summary کلیک کنید.
روی دکمه پرداخت کلیک کنید.
روی منوی کشویی « Pay with» کلیک کنید و افزودن روش پرداخت جدید را انتخاب کنید.
مبلغی را که میخواهید پرداخت کنید وارد کنید، سپس روی دکمه پرداخت کلیک کنید تا پرداخت خود را بررسی و تکمیل کنید.
وارد حساب Google Ads خود شوید.
روی نماد ابزار یا همان Toolsدر Google Ads کلیک کنید و سپس در قسمت "Billing"، روی Summary کلیک کنید.
روی دکمه پرداخت کلیک کنید.
روش پرداخت موجود را انتخاب کنید.
مبلغی را که میخواهید برای آن پرداخت کنید وارد کنید، سپس روی دکمه بررسی پرداخت کلیک کنید تا پرداخت خود را بررسی و تکمیل کنید.
پیرو بحث چگونه حساب گوگل ادز را شارژ کنیم، علاوه بر استفاده از کارتهای اعتباری معمولی، کارت اعتباری یک بار مصرف نیز (که به عنوان کارت اعتباری مجازی نیز شناخته میشود) قابل استفاده است. این کارتها معمولاً به عنوان جایگزینی برای کارتهای اعتباری فیزیکی هنگام پرداختهای آنلاین استفاده می شوند. Google Ads این کارتهای اعتباری را تا زمانی میپذیرد که دارای لوگوی Visa یا MasterCard باشند. اگر کارت اعتباری فیزیکی ندارید، با بانک خود تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها کارت اعتباری را ارائه میدهند یا خیر. مراحل استفاده از کارت اعتباری یکبار مصرف به شرح زیر است:
وارد حساب Google Ads خود شوید.
روی نماد ابزار Google Ads کلیک کنید و سپس در قسمت "Billing"، روی Summary کلیک کنید.
روی دکمه پرداخت کلیک کنید.
روی منوی کشویی «پرداخت با» کلیک کنید و افزودن روش پرداخت جدید را انتخاب کنید، سپس اطلاعات کارت اعتباری یکبار مصرف خود را وارد کنید.
مبلغی را که میخواهید پرداخت کنید، وارد کنید، سپس روی دکمه پرداخت کلیک کنید تا پرداخت خود را بررسی و تکمیل کنید. حتماً 1 دلار بیشتر از مبلغ پرداختی خود را برای تأیید کارت لحاظ کنید.
در برخی موارد، Google Ads ممکن است برای اطمینان از معتبر بودن کارت، هزینه کمی را روی کارت شما آزمایش کند. شما در واقع آن مبلغ آزمون را پرداخت نخواهید کرد، اما میزان پرداخت شما با آن کاهش مییابد. به عنوان مثال، اگر تصمیم دارید 300 دلار از کارت خود شارژ کنید، گوگل ادز ممکن است هزینه آزمایشی 1 دلاری را اعمال کند و برای اجرای تبلیغات از کارت شما 299 دلار دریافت میشود. درست مانند کارتهای اعتباری فیزیکی، تبلیغات شما تقریباً بلافاصله پس از پرداخت شروع به نمایش میکند.
پس از اتمام تاریخ انقضای کارت یک بار مصرف یا محدودیت اعتباری خود، حتماً کارت یک بار مصرف دیگری ایجاد کنید و اطلاعات را برای پرداختهای بعدی در حساب خود وارد کنید. در غیر این صورت، پرداخت شما ممکن است رد شود. برای سایر مواردی که ممکن است پرداختهای شما را بیاعتبار کند، با سایتهای پشتیبانی که از آنها کارت خریدهاید تماس بگیرید. لطفاً تمام سوابق پرداخت را نزد خود نگه دارید.
اگر از پرداختهای خودکار برای شارژ حساب گوگل ادز خود استفاده میکنید و روش پرداخت اصلیتان به دلایلی کار نمیکند، یک کارت اعتباری پشتیبان باعث میشود تبلیغات شما همچنان اجرا شود. نحوه تنظیم یک کارت اعتباری پشتیبان به شرح زیر است:
وارد حساب Google Ads خود شوید.
روی نماد tools در Google Ads کلیک کنید و سپس در قسمت "Billing"، روی Summary کلیک کنید.
روی لینک روشهای پرداخت کلیک کنید، سپس روی افزودن روش پرداخت جدید کلیک کنید.
اطلاعات پرداخت خود را پر کنید، سپس روی ذخیره کلیک کنید.
وقتی به صفحه روشهای پرداخت هدایت شدید، کارت اعتباری را که اخیراً اضافه کردهاید، پیدا کنید و از منوی پایین سمت چپ، Backup را انتخاب کنید.
توجه: فقط از کارتهای اعتباری میتوان به عنوان روش پرداخت پشتیبان استفاده کرد. سایر روشهای پرداخت را نمیتوان به عنوان پشتیبان استفاده کرد.
اگر تنظیم پرداخت دستی را برای شارژ حساب گوگل ادز خود انتخاب کردهاید، قبل از اجرای تبلیغات، هزینههای Google Ads خود را پرداخت میکنید و پس از شروع نمایش تبلیغات، از این پرداخت برای پرداخت هزینههای تبلیغات استفاده میشود.
هر بار که بخواهید به حساب Google Ads خود پول اضافه کنید، این کار را انجام خواهید داد، و هر زمان که پول در حساب شما شروع به کم شدن کرد، ایمیلی برای شما ارسال میشود که به شما یادآوری میکند پرداخت دیگری انجام دهید. از جمله مواردی که هنگام پرداخت در تنظیم پرداخت دستی باید در نظر داشتهباشید میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
هر مبلغی را که دوست دارید بپردازید: مبلغی که میپردازید بستگی به خود شما دارد، البته تا زمانی که از حداقل مبلغ تراکنش برای مکان و ارز شما بیشتر باشد. وقتی پرداختی را انجام میدهید، خودتان خواهید دید که این حداقل چقدر است.
روشهای پرداخت مورد علاقه خود را در حساب خود ذخیره کنید: با ذخیره چندین روش پرداخت در حساب خود میتوانید پرداختها را سریعتر انجام دهید.
از هر روش پرداختی برای کشور و واحد پول خود استفاده کنید: میتوانید با هر روش پرداختی، در حساب خود یا با روش پرداخت جدیدی که در مکان و واحد پول شما موجود است، پرداخت را انجام دهید.
تبلیغات خود را در حال اجرا نگه دارید: برای اطمینان از اینکه تبلیغات شما برای مدت دلخواه پخش میشوند، پرداختی را انجام دهید، گاها 30 برابر مبلغ تجمعی میانگین بودجه روزانه کمپین تبلیغاتی شما برای این منظور پیشنهاد میشود. اگر موجودی حساب شما رو به اتمام برود، زمانی که بودجه شما کمتر از ۷ روز بودجه تبلیغاتی داشتهباشد، ایمیلی براساس تنظیمات اعلان شما برایتان ارسال خواهد شد.
در نظر گرفتن زمان پردازش: بسته به نحوه پرداخت شما، ممکن است از 24 ساعت تا یک هفته یا حتی بیشتر طول بکشد تا پرداخت شما به حساب شما برسد. زمانی که میخواهید تبلیغات خود را اجرا کنید، این زمان را نیز در نظر بگیرید.
مالیات بر ارزش افزوده را به خاطر بسپارید: در برخی کشورها، Google مالیات بر ارزش افزوده (VAT) را از پرداختهای شما کسر میکند. پس حتماً کسر مالیات بر ارزش افزوده را در پرداختهای خود لحاظ کنید.
برخی از کسب و کارها در صورت داشتن شرایط خاص، واجد شرایط دریافت خط اعتباری Google هستند. با این روش هزینهها را جمع میکنید و یک فاکتور ماهیانه دریافت میکنید. سپس این هزینهها را با چک یا حواله بانکی پرداخت میکنید. طبق شرایط و ضوابط، پرداختهای شما در یک بازه زمانی است که با Google موافقت کردهاید. روش پرداخت شما همان چیزی است که برای پرداخت صورتحسابها از آن استفاده میکنید، از جمله کارت اعتباری. انتخابهای در دسترس شما به کشور شما (یعنی کشور آدرس کسب و کار شما) و ارزی که برای حساب Google Ads خود انتخاب کردهاید، بستگی دارد.
در واقع روش مستقیم شارژ حساب گوگل ادز، همین وارد شدن به سایت اصلی گوگل ادز است؛ گاهاً به دلیل بعضی از مشکلات، پرداخت از این روش امکانپذیر نیست، و شما مجبور به استفاده از روشهای غیر مستقیم برای پرداخت و شارژ حساب گوگل ادز خود خواهید بود.
یک روش غیرمستقیم نیز برای سوال چگونه حساب گوگل ادز را شارژ کنیم وجود دارد که در آن از برخی واسطهها استفاده میشود؛ این روش معمولا از سوی شرکتها و افرادی که خودشان به طور مستقیم به حسابهای بانکی خارجی دسترسی ندارند و یا کسانی که کسب و کار کوچکی دارند و قصد صرف هزینه زیاد برای مدیریت حساب خود ندارند، مورد استفاده قرار میگیرد.
در این روش برای شارژ حساب از سایتهای داخلی بهره برده میشود، این سایتها در قبال دریافت هزینه به عنوان کارمزد از شما، اقدام به شارژ حساب شما خواهند کرد، قیمت هر سایت ممکن است متفاوت از دیگری باشد، یکی از نکات مهم در این زمینه، این است که حتما در انتخاب سایتهایی که کار شارژ حساب گوگل ادز را انجام میدهند، دقت لازم و کافی را به خرج دهید تا هزینهای که صرف میکنید تباه نگردد.
شما عزیزان به منظور کاهش هزینه شارژ گوگل ادز خود، میتوانید از طریق واسطهها و به روش غیرمستقیم که از محبوبیت بالاتری نیز برخوردار هستند، استفاده کنید؛ چرا که برخی آژانسهای تبلیغاتی معمولا قیمتهای مناسبی را ارائه میدهند. تنها نکته مهم، اینست که با رعایت قوانین و مقررات گوگل ادز، مراقب مسدود شدن اکانت خود باشید تا تجربه ناگواری در این مورد پیش نیاید.
نمیتوان به طور دقیق ذکر کرد که استفاده از گوگل ادز چقدر برای کسب و کار شما هزینه دارد، ولی بد نیست بدانید که قیمتگذاری Google Ads به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله آنها میتوان موارد زیر را نام برد:
صنعت
کلید واژهها
امتیاز کیفیت
رتبه آگهی
بودجه
مناقصه
هدفگذاری
همانطور که از تصویر زیر میبینید، یکی از مهمترین تاثیرات روی هزینه به ازای کلیک (CPC) صنعت یا کسب و کاری است که در آن هستید. به عنوان مثال اگر بیمه بفروشید، CPC شما بسیار بالاتر از فروش لباس خواهد بود.
طبق تحقیقات Instapage در سال 2021، میانگین CPC یا پرداخت در ازای
هرکلیک، در بین صنایع در شبکه جستجوی گوگل 2.41 دلار است، اما بسیاری از
صنایع در واقع هزینه کمتری برای کلیکهای خود پرداخت کردند، از جمله: پوشاک
(1.38 دلار)، هنر و سرگرمی (1.47 دلار)، سرگرمیها و اوقات فراغت (1.68
دلار)، آموزش (2.24 دلار)، املاک و مستغلات (2.27 دلار)، خردهفروشان و
فروشگاههای عمومی (2.16 دلار)، ورزش و تناسب اندام (1.46 دلار)، مسافرت و
گردشگری (1.42 دلار)، و وسایل نقلیه (2.03 دلار).
شما میتوانید انتظار داشتهباشید که CPC به دلیل شرایط و روندهای خارجی در نوسان باشد، به عنوان مثال، در طول همهگیری ویروس کرونا، صنعت پوشاک به دلیل سطوح بالاتر خرید آنلاین، شاهد افزایش CPC بود.
یکی دیگر از تاثیرات مهم روی هزینههای تبلیغات گوگل، تاثیر آن دسته از کلمات کلیدی است که صنعت شما ارتباط مستقیم با آن دارد، قیمت تبلیغات گوگل نیز به هدف کلمه کلیدی و رقابت بستگی دارد. معمولا کاربران مقاصد مختلفی از تحقیق در گوگل دارند که این اهداف ممکن است به منظور کسب اطلاعات، ناوبری، تحقیق تجاری و معامله انجام گیرد.
فرض کنید هنگامی که افراد تحقیقات اولیه را در مورد یک محصول یا خدمات انجام میدهند، هدف آنها اطلاعاتی است. به عنوان مثال: "آیا هنگام سفر به بیمه نیاز دارم؟" در این مرحله، هنوز هیچ نشانهای وجود ندارد که آنها آماده خرید بیمه مسافرتی هستند یا نه؛ بنابراین هدف این کلمه کلیدی کماهمیت است. بنابراین، هزینه شارژ حساب گوگل ادز برای هدف قرار دادن این کلمه کلیدی نیز کمتر خواهد بود.
تحقیقات تجاری و جستجوهای معاملاتی، نشاندهنده قصد بالا برای خرید است. به عنوان مثال: "بیمه مسافرتی در نزدیکی من." از آنجایی که این کلمات کلیدی بیشتر به شما امتیاز تبدیل میدهند، هزینه پیشنهادی برای گوگل ادز نیز بالاتر خواهد بود.
عامل دیگری که باید در نظر بگیریم رقابت شماست. به طور معمول، شرکتها برای کلمات کلیدی با هدف بالا پیشنهاد میدهند تا بدین طریق CPC را افزایش دهند و اگر در صنعتی هستید که ارزش هر تبدیل آن بالاست، این کلمات کلیدی ممکن است قیمت زیادی داشتهباشند.
گوگل به ارائه یک تجربه مرتبط برای کاربران خود افتخار میکند و پلتفرم تبلیغاتی آن نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای اطمینان از تجربیات مثبت، Google Ads تبلیغات را رتبهبندی میکند و به آنها امتیاز کیفیت می دهد که عددی بین یک تا 10 است. هر چه این عدد بیشتر باشد، امتیاز کیفی بهتر است. هرچه امتیاز کیفی بهتر باشد، شانس برنده شدن در مناقصه بالاتر است. گوگل ادز با در نظر گرفتن موارد زیر کیفیت تبلیغ شما را ارزیابی خواهد کرد:
ارتباط آگهی و صفحه فرود با کلمه کلیدی
تجربه صفحه فرود
نرخ کلیک مورد انتظار یا CTR (بر اساس عملکرد سابقه شما)
وقتی شخصی جستجویی انجام میدهد، Google Ads میبیند که آیا شرکتهایی
برای کلمات کلیدی مرتبط با آن درخواست مناقصه میدهند یا خیر. اگر درخواستی
وجود داشتهباشد، حراجی راهاندازی میشود و Google همه آگهیهای مرتبط را
وارد حراج میکند و سپس «رتبه آگهی» هر آگهی را محاسبه میکند. رتبه تبلیغ
شما از حاصلضرب امتیاز کیفیت شما در حداکثر پیشنهاد شما(یعنی بیشترین
مبلغی که مایلید به ازای هر کلیک بپردازید) بدست میآید. گوگل تبلیغاتی را
با بالاترین رتبه تبلیغاتی به کاربر وب نشان میدهد.اگر بالاترین رتبه آگهی
را کسب کنید، تبلیغ شما در نتایج جستجو ظاهر می شود. بودجه، هدف گذاری و
مناقصه نیز هر کدام در جای خود تاثیر مهمی بر هزینه تبلیغات در گوگل دارند.
در نهایت اینکه هدایت هزینههای گوگل ادز به کار زیادی نیاز دارد و کاهش هزینههای Google Ads به کار، دانش و تجربه نیازمند است. برای پایین نگه داشتن هزینهها و بازده بالا، باید از عملکرد کمپینها و کلمات کلیدی خود مطلع باشید، ممیزیهای منظم انجام دهید و از این دادهها برای بهبود کمپینهای خود استفاده کنید. اگر کسب بهترین نوع نتایج را میخواهید، ولی وقت و دانش کافی ندارید، کافیست با تیم کارشناسان ما تماس بگیرید. ما به بسیاری از مشتریان کمک کردهایم تا بر کمپینهای تبلیغاتی Google خود تسلط یابند، و خوشحال خواهیم شد اگر بتوانیم به شما نیز کمک کنیم.