تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۵۸۵۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته دهم لیگ برتر فوتبال
 نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف حریفان خود می‌روند تا با کسب نتایج ایده‌آل، عملکرد ضعیف خود در هفته قبل را جبران کنند.

به گزارش ایرنا هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که هر ۲ تیم‌ فولاد خوزستان و نفت آبادان بیرون از خانه و تیم نفت مسجدسلیمان در خانه برابر رقبای خود به میدان می‌روند و در صورت کسب امتیاز می توانند جایگاه خود را در جدول رده بندی بهبود دهند.

تیم نفت مسجدسلیمان در هفته نهم این پیکارها به مصاف تراکتورسازی رفت و در یک بازی به نسبت برابر، مغلوب شد. همچنین تیم نفت آبادان در یک بازی خانگی و در مصاف با سپاهان با نتیجه ۲ بر صفر متحمل شکست شد؛ تیم فولاد نیز در خانه میزبان پیکان بود که به تساوی یک بر یک رضایت داد. 

فولادی ها پس از ۲ تساوی ابتدای فصل، در ادامه برابر تیم های سپاهان و تراکتور ۲ برد شیرین کسب کردند این تیم در چهار بازی بعدی خود دیگر نتوانست برابر حریفان به پیروزی برسد و به نوعی از صدر جدول فاصله گرفت که این اتفاق موجب نگرانی هواداران شده است اگرچه این نماینده خوزستان در این فصل تاکنون باختی در پرونده نداشته است. 

تیم‌ نفت آبادان که تنها یک برد در کارنامه این فصل خود دارد اکنون در شرایط ایده آلی به سر نمی برد و حتی تغییر کادر فنی برای نفتی ها خوش یُمن نبوده است، آنها در ۲ بازی اخیر خود با شکست مواجه شدند که ناراحتی هواداران را همراه داشت و در ادامه کار برای فیروز کریمی سخت تر خواهد شد.

نفت مسجدسلیمان نیز در این فصل تاکنون پنج باخت، ۲ تساوی و ۲ برد در پرونده دارد که نسبت به فصل های قبل عملکرد چندان مطلوبی نیست اگرچه آنها برابر حریفان قدرتمند خود بازی های خوبی به نمایش گذاشتند. نفت مسجدسلیمان همچون نفت آبادان اگر نتواند در نیم فصل امتیاز لازم را کسب کند در ادامه باید برای بقا در لیگ بجنگند.

مس کرمان - نفت آبادان 

تیم نفت آبادان در ابتدای فصل کار را با رضا پرکاس مربی نه چندان سرشناس فوتبال کشور آغاز کرد که مورد تعجب بسیاری از کارشناسان بود اما در ادامه نتایج دور از انتظار نفتی ها سبب شد تا این مربی از سمت خود کنار برود و فیروز کریمی جایگزین وی شود. 

برزیلی های ایران که با روزهای خوب خود در فصل های گذشته فاصله بسیاری دارند و اکنون در قعر جدول رده بندی جا خوش کرده اند، هنوز نتوانسته اند فوتبال ناب خوزستانی را ارائه دهند و فوتبال دوستان آبادانی به شدت از این موضوع ناراحت هستند و معتقدند که تیمشان نباید در رده شانزدهم جدول رده بندی باشد.

تیم محبوب نفت آبادان پس از هفت سال حضور متوالی در لیگ برتر در آستانه بازگشت دوباره به لیگ دسته اول قرار گرفته است؛ اتفاقی که اگر رخ بدهد نه تنها باعث دلخوری هواداران نفتی شده بلکه معلوم نیست بار دیگر چند سال طول می کشد تا این تیم برای دیدن دوباره لیگ برتر باید منتظر بماند.

نفتی ها در خط هافبک از بازیکنان خوب و تاثیرگذاری همچون طالب ریکانی بهره می برند اما در خط حمله و دفاع با مشکل اساسی رو به رو هستند به گونه ای که تاکنون چهار گل زده داشته و ۱۱ بار دروازه خود را باز شده دیده اند.

در حالی که کم کم به نیم فصل مسابقات لیگ نزدیک می شویم همچنان این تیم محبوب خوزستانی در زمینه مسائل مالی با مشکل روبه رو است که این موضوع بسیار نگران کننده بوده و به طور قطع در روند نتیجه گیری نفت آبادان تاثیرگذار است البته در پی حمایت مالی سازمان منطقه آزاد اروند بخشی از قرارداد اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم فوتبال صنعت نفت آبادان پرداخت شد.

تقابل ۲ تیم مس کرمان و نفت آبادان که برای فرار از انتهای جدول به برد نیاز مبرمی دارند در عین حال جالب توجه است. با توجه به یک امتیاز فاصله بین ۲ تیم در جدول رده بندی و حساسیت کار در قعر جدول، این دیدار را باید ۶ امتیازی‌ محسوب کرد.

تیم مس کرمان بعد از پیروزی هفته نخست خود، دیگر هیچ بردی کسب نکرده و اکنون با ۶ امتیاز در رتبه چهاردهم جدول رده بندی قرار گرفته و قطعا با توجه به فاصله کم امتیازات در جدول، روی کسب هر سه امتیاز بازی حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند؛ اتفاقی که می تواند آنها را از منطقه خطر دور کرده و فاصله با تیم‌های میانه جدول را کاهش دهد.

آخرین تقابل ۲ تیم به فصل ۹۵-۹۴ لیگ دسته اول برمی گردد؛ جایی که بازی رفت را مس و بازی برگشت را نفت برد اما این ۲ تیم سابقه تقابل در لیگ برتر را هم دارند. در فصل ۹۱-۹۰ بازی رفت بین ۲ تیم به تساوی بدون گل رسید اما تیم مس کرمان بازی برگشت را یک بر صفر برد.

در ابتدای فصل چند بازیکنان تاثیرگذار نفتی ها از این تیم جدا شدند و در فصل نقل و انتقالات تابستانی نتوانستند جانشین مناسبی برای بازیکنان جدا شده خود جذب کنند به همین علت فیروز کریمی به دنبال پوشش نقاط ضعف تیمش با استفاده از جذب چند بازیکن است.

پیش از شروع مسابقات لیگ برتر، خوشبین ترین هوادار نفتی تصور نمی کرد که جایگاه تیمشان در هفته نهم رقابت ها در رده شانزدهم باشد لذا دیدار نفت مقابل مس کرمان شاید فرصت مناسبی برای اوج گیری دوباره طلایی پوشان باشد.

نساجی مازندران - فولاد خوزستان

تیم فولاد خوزستان در هفته نهم مسابقات در مصاف با پیکان، بازی خوبی به نمایش گذاشت و در حالی که موقعیت های خوبی روی دروازه حریف خلق کرد به غیر از یک بار در امر گلزنی موفق نبود؛ فولادی ها با پیروزی در این دیدار می توانستند تا جایگاه چهارم جدول بالا بیایند که این امر اتفاق نیفتاد و کار به تساوی کشیده شد.

سرخپوشان اهوازی در این فصل از رقابت ها شاکله اصلی تیمشان را حفظ کردند و این موضوع به موفقیت آنها کمک دوچندانی خواهد کرد هر چند تیم جواد نکونام تاکنون نتواسته نظرات را به خود جلب کند، آنها از هشت بازی خود تنها ۲ برد کسب کرده و دیگر مسابقات را با تساوی پشت سر گذاشته اند.

فولاد خوزستان در این فصل از بازیکنان باتجربه و جوان خوبی بهره می برد و به گفته برخی از کارشناسان می تواند یکی از شانس های کسب عنوان قهرمانی باشد. تا پایان هفته نهم لیگ برتر تنها تیمی که تا به حال شکستی را تجربه نکرده، فولاد خوزستان است و این نشان از خط دفاع قدرتمند آنها است.

شاگردان نکونام در هفته دهم مسابقات به مصاف تیم نساجی می‌روند که در این فصل از رقابت ها عملکرد درخشانی داشته است. شاگردان نکونام که در سه بازی گذشته خود نتایج ایده آلی کسب نکردند از انگیزه بالایی برای برد مقابل نساجی برخوردار هستند. البته نباید فراموش کرد که شاگردان مطهری به سختی در زمین خود امتیاز از دست می دهند.

برخلاف آنچه که در ابتدای فصل تصور می‌شد، تیم نساجی مازندران با درخشش فوق العاده خود در مقطع کنونی با یک امتیاز بیشتر نسبت به فولاد خوزستان، در رتبه بالاتری قرار گرفته است. 

به گفته نکونام، تیم فولاد در فصل نقل و انتقالات تابستانی بازیکنان ایده آل خود را جذب کرد، آنها بازیکنان مطرحی همچون وریا غفوری، احسان پهلوان، سعید آقایی، کریستوفر کنت، علی قربانی و مجید علیاری را به خدمت گرفتند تا خود را برای حضور در سه جام آماده کنند.

دیدار نساجی و فولاد به صحنه تقابل ۲ کاپیتان اسبق تیم ملی تبدیل می شود. در یک سو، مسعود شجاعی با لباس نساجی حضور دارد و در سمت دیگر نیز اشکان دژاگه و جواد نکونام کاپیتان های سابق تیم ملی هستند که در تیم ملی خاطرات خوشی با یکدیگر دارند.

نبرد نکونام و مطهری ۲ مربی جوان و خوش فکر فوتبال کشور در نوع خود دیدنی و جذاب خواهد بود و باید دید تفکر کدام یک بر دیگری غلبه خواهد کرد؛ فولادی ها اگر می خواهند از کورس رقابت با دیگر حریفان عقب نمانند در این بازی بیرون از خانه محکوم به کسب سه امتیاز هستند از طرفی نساجی می خواهد روند رو به رشد خود را ادامه دهد. 

تیم فولاد برعکس گل گهر از سابقه بیشتری در لیگ برتر برخوردار بوده و تاکنون ۲ بار عنوان قهرمانی این مسابقات و یک بار جام حذفی فوتبال کشور را بالای سر برده است؛ فولادی ها به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد.

نفت مسجدسلیمان - مس رفسنجان

جدال تیم های مس رفسنجان و نفت مسجدسلیمان به نوعی رقابت بین تیم های دارا و ندار فوتبال ایران به شمار می رود اما با این وجود نفتی ها طی سه سال اخیر نشان دادند که در بازی های خانگی بازی های خوبی به نمایش گذشته و به راحتی امتیاز از دست نمی دهند.

تیم نفت مسجدسلیمان در این فصل با ترکیبی از بازیکنان جوان پا به مسابقات گذاشته و در ۹ بازی گذشته خود تیم‌های استقلال و هوادار را متوقف کرد و در مقابل پرسپولیس، پیکان، گل گهر، نساجی و تراکتور تن به شکست داد همچنین مقابل نفت آبادان و مس کرمان به برتری رسید.

پیش از این شایعاتی در خصوص تغییر در ترکیب هیئت مدیره و مدیرعاملی این باشگاه وجود داشت که مدیریت این باشگاه آن را تکذیب کرد. تیم مدیریتی نفت حداقل تا نیم فصل مسابقات لیگ برتر به کار خود در مسجدسلیمان ادامه می‌دهند. همچنین برخی شایعات در خصوص تغییر رضا مهاجری وجود داشت که مدیریت باشگاه از سرمربی خود حمایت کرد تا نفتی‌ها در مسابقات آینده نیز با هدایت مهاجری مقابل حریفان خود قرار گیرند.

نفت مسجد سلیمان در هفته دهم لیگ میزبان تیم مس رفسنجان هستند که در بازی قبل خود مقابل پرسپولیس مغلوب شده بود و این موضوع باعث انگیزه آنها برای برد در این دیدار است اما در سوی مقابل نفتی ها به دنبال سومین برد خود هستند.

تیم نفت مسجدسلیمان  به دلیل استفاده از بازیکنان جدید و مشکلات مالی، برای هماهنگی بیشتر نیاز به زمان دارد که به گفته رضا مهاجری تعطیلات پیش رو در لیگ زمانی مناسبی برای ترمیم تیمش خواهد بود.

این تیم تاکنون ۲۰ گل دریافت کرده و بدترین خط دفاعی لیگ را یدک می کشند. نفتی ها همچنین در خط تهاجمی عملکرد خوبی از خود به نمایش نگذاشته اند.

نقطه قوت تیم مس رفسنجان خط دفاعی آنها است که در ۹ بازی گذشته عملکرد خوبی داشته و تنها چهار گل دریافت کرده اند. این تیم شاکله تیم پارسال خود را حفظ کرده و سعی می کند روی ضربات ایستگاهی به گل برسد. 

تیم مس در اولین حضور در لیگ برتر رتبه هشتم جدول را از آن خود کرد همچنین در دومین سال حضور خود با رتبه ششمی لیگ را به پایان رساندند که عملکردی قابل توجه برای مس رفسنجان و محمد ربیعی به شمار می رود، این موضوع سبب شده تا در فصل جدید تنها کسب سهمیه آسیایی یا حداقل قرار گرفتن در رتبه‌ای بهتر از ششمی برای این تیم تصور شود.

پیروزی در این تقابل مهم و حساس  هدف هر ۲ تیم بوده تا در نیم فصل اول جایگاه بهتری از جدول را به خود اختصاص دهند.

تیم های فولاد، نفت مسجدسلیمان و آبادان اکنون به ترتیب با ۱۲، هشت و پنج امتیاز در مکان های هفتم، سیزدهم و شانزدهم رده بندی جای گرفته اند.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته دهم مسابقات به شرح ذیل است:

۲۸ مهرماه:

مس کرمان - نفت آبادان ( ساعت ۱۷ - کرمان)

نساجی - فولاد ( ساعت ۱۷:۳۰ - مازندران)

۲۹ مهرماه:

نفت مسجدسلیمان - مس رفسنجان ( ساعت ۱۷ - مسجدسلیمان)


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار