عضو هیات رئیسه اتاق تهران با بیان اینکه فرصتهای بازار از طریق کشف نیازهای مصرف کننده، که تاکنون ناشناخته باقی ماندهاند یا از هدایت نوآوری مصرف کننده به وجود میآیند، گفت: باید این فرصتها را شناسایی و در جهت تامین آنها اقدام کرد تا به سودآوری رسید.
فاطمه مقیمی شامگاه، 5 آذرماه در نخستین همایش استانی زنان و اشتغال پایدار در حوزه صنعت و تجارت که در محل اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: کارآفرینی یک رشته مطالعاتی گسترده است و نظریههای بسیاری در این رشته ارائه شده است و باید با توجه به اهمیت این مساله توجه ویژهای به آن شود.
وی با بیان اینکه کارآفرینی به عنصر مهمی برای توسعه تبدیل شده است، افزود: کارآفرینی مهندسی در حال تکامل است و با توسعه علم و فناوری، کارآفرینی نیز دستخوش دگرگونی و تغییر شده است. کارآفرینی به عنوان یک فرصت است و مطالعه، کشف و توسعه فرصتها در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.
عضو هیات رئیسه اتاق تهران در خصوص کارآفرینی اقتصادی بیان کرد: شناسائی و بهرهبرداری از فرصتهای امیدبخش کسب و کار در محیط بیرونی و انجام ترکیبات جدید منابع سازمانی برای ایجاد محصول جدید، خدمتی جدید، روش جدید تولیدی و انواع جدید تشکیلات سازمانی برای دستیابی به سودآوری دارای اهمیت بسیاری است و باید در این حوزهها اقدامات اساسی شود.
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران ادامه داد: کارآفرینان سطوح گوناگونی از آموزش را دیدهاند که این امر موجب میشود حرفه و کسب و کارهای مختلفی را انتخاب کنند. آنهایی که آموزش کمتری دیدهاند، بیشتر تمایل به خوداشتغالی دارند چون بهترین شانس برای دستیابی به یک حرفه و پویایی اجتماعی است.
وی خاطرنشان کرد: فرصتهای اقتصادی در بردارنده فرصتهای بازار نیز است و کالاها و خدمات جدید را برای خلق ثروت تجاری تولید و ارائه میکند. فرصتهای فناورانه به بعد عرضه فرصتهای فناورانه اشاره دارد، در حالی که فرصتهای بازار به بعد تقاضای این فرصتها اشاره دارد.
مقیمی با بیان اینکه فرصتهای بازار از طریق کشف نیازهای مصرف کننده، که تاکنون ناشناخته باقی ماندهاند یا از هدایت نوآوری مصرف کننده به وجود میآیند، گفت: باید این فرصتها را شناسایی و در جهت تامین آنها اقدام کرد تا به سودآوری رسید.