تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۳۶۶۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست ایذه:
طوفان خاک ایذه منشا درون شهرستانی دارد
دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط‌ زیست ایذه با بیان اینکه طوفان خاک در ایذه منشا درون شهرستانی دارد گفت: در نابودی تالاب‌ها وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب نیز به دلیل برداشت‌های بی‌رویه از سفره آب‌های زیر زمینی نقش داشته‌اند.

هژیر کیانی امروز اظهار کرد: صبح امروز شهر ایذه در هجوم کم‌سابقه طوفان گرد و خاک قرار گرفت و تمامی شهر ایذه در انبوهی از گرد و خاک فرو رفت و شعاع دید را تا یکصد متر در شهر کاهش داد.

وی گفت: این طوفان کاملا منشاء داخلی داشته و از محل تالاب‌های ویران شده و خشکانیده شده ایذه برخاسته است.

دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط‌زیست ایذه اضافه کرد: کانون این ریزگردهای خطرناک در چند کیلومتری شهر ایذه است که دلیل اصلی آن نابودی تالاب‌هاست.

کیانی عنوان کرد: ریزگردها، طوفان گرد و خاک در دشت ایذه و در این فصل از این جهت خطرناک است که ما با خشکی و کاهش شدید بقایای آب تالاب مواجه‌ایم؛ درست هنگامی که در اثر تخریب زیستگاه و اجبار پرندگان به استفاده از فاضلاب ایذه، این پرندگان در معرض بیماری های خطرناکی چون آنفولانزا قرار می‌گیرند و انتشار این بیماری‌ها با توجه به نزدیکی تالاب به شهر و هجوم طوفان گرد و خاک می‌تواند کودکان را در معرض خطر قرار دهد.

وی از مسؤولان خواست ضمن پیش‌بینی چنین طوفان‌هایی تدابیر لازم برای کاهش آسیب به کودکان را به کار بگیرند و به‌جا بود که امروز مدارس نوبت صبح تعطیل شوند تا کودکان در معرض تهدید و خطر قرار نگیرند.

کیانی گفت: از دستگاه محترم قضایی می‌خواهیم برای حل مسئله تالاب‌های ایذه با اقتدار بیشتری ورود کنند و کسانی که با نابودی تالاب‌ها باعث به خطر انداختن سلامت مردم می‌شوند برخورد قانونی کنند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفیم که در نابودی تالاب‌ها وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب نیز به دلیل برداشت‌های بی‌رویه از سفره آب‌های زیر زمینی نقش داشته‌اند و تا کنون نسبت به تامین حق‌آبه تالاب‌ها از کارون و مخزن سد کارون 3 اقدامی نکرده‌اند.

کیانی ادامه داد: تالاب‌های ایذه نقش اکولوژیکی و حیاتی در تداوم زندگی در این دشت را دارند و از بین بردن آنها و بر هم زدن اکوسیستم منطقه سبب ایجاد مسائلی هم‌چون طوفان‌های گرد و خاک افزایش گرمای دشت ایذه و آسیب به شهروندان خواهد شد.

وی گفت: مدت 3 سال است که بر روی فراوانی پیدایش طوفان‌های گرد و خاک تحقیق می‌کنم و متاسفانه هر ساله بر تعداد و شدت آن در دشت ایذه افزوده می‌شود.
مرجع / فـارس
برچسب ها: ایذه
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
1
خاک سر ایما ک بچه کوچیر داریم
:
:
:
آخرین اخبار