تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۲۵۶۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان خبر داد:
پذیرش عضو افتخاری و رایگان در کتابخانه های خوزستان
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: اخیرا بخشنامه ای صادر شده تا در مناطق محروم و شهرهای كمتر توسعه یافته از مردم به صورت افتخاری و رایگان عضویت می پذیریم
 مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: اخیرا بخشنامه ای صادر شده تا در مناطق محروم و شهرهای كمتر توسعه یافته از مردم به صورت افتخاری و رایگان عضویت می پذیریم.

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر با شهادت امام علی(ع)، گرامیداشت شهدای هفت تیر (شهید شریعتی) و دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی یوم الله روز جهانی قدس اظهار كرد: انجام فعالیت های فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی یك فریضه است چون نظام ما یک نظام فرهنگی و محتوایی است و همانطور كه پیامبر اسلام(ص) كارش بر مبنای فرهنگ بود و اسلام را جهانی كرد انقلاب اسلامی هم كارش بر ایجاد فرهنگ برای جهانی شدن و مقدمه چینی حكومت امام عصر(عج) است.

وی افزود: خوشبختانه دستگاه فرهنگی در استان یعنی همه رسانه ها، فرهنگ، هنر و حوزه تبلیغات همه فعال هستند و نهاد كتابخانه های عمومی كشور نیز با فضای گسترده ای با بیش از سه هزار و ۳۰۰ باب كتابخانه در كشور برای ارتقای فرهنگ عمومی فضای مطالعه را در كشور به صورت سفره ای گسترده پهن كرده است.

تصریح كرد: در استان خوزستان نیز ۲۲۰ باب كتابخانه صبح و بعدازظهر در خدمت مردم سراسر مناطق شهری و روستاهای پرجمعیت است. بیش از ۱۷۰ هزار نفر عضو كتابخانه های عمومی خوزستان از این خوان فرهنگی و سفره متنوع از كتب فرهنگی بهره مند می شوند.

سپهر بیان كرد: در ماه رمضان نیز فعالیت های فرهنگی، نقد كتاب، رونمایی كتب دینی، نمایشگاه های كتاب مذهبی، برگزاری و جمع بندی، دعوت از مردم برای حضور در جشنواره كتابخوان رضوی در همه استان فعال است. برنامه های مذكور برای بخش كودک، بزرگسالان، بانوان، مردان و نابینایان استان فعال است.

وی با اشاره به اینكه بیش از ۴۰۰ نمازخانه مستقل بانوان و مردان در كتابخانه های استان فعال است، عنوان كرد: نهاد كتابخانه های عمومی خوزستان برای استفاده بهتر از وقت كارشناسان، كتابداران و مردم ساعت كار كتابخانه ها را از هشت صبح تا ۱۳ و ۳۰ در تایم صبح و از ۱۳ و ۳۰ تا ۱۸ و ۳۰ در تایم عصر تعیین كردیم.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان با ابراز امیدواری نسبت به اینكه مردم استان از فضای كتابخانه ها استفاده كنند، خبر داد: اخیرا بخشنامه ای صادر شده تا در مناطق محروم و شهرهای كمتر توسعه یافته از مردم به صورت افتخاری و رایگان عضویت می پذیریم تا آنها نیز از این فضای مطلوب، كتاب های متنوع، كتابداران بسیار زبده و فرهنگ مطالعه استفاده كنند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار